Άλλαξε χέρια το περιοδικό Time, αλλάζει και «στρατόπεδο»;

Άλλαξε χέρια το περιοδικό Time, αλλάζει και «στρατόπεδο»;

Μια σημαντική εξαγορά ανακοινώθηκε στον χώρο των αμερικανικών μίντια. Ο εκδοτικός οίκος Time, στον οποίο ανήκει ο τίτλος του ομώνυμου περιοδικού καθώς και του Fortune, πέρασε στον έλεγχο ενός ανταγωνιστικού ομίλου, της Meredith Corporation. Για να επιτευχθεί δε η συμφωνία χρειάστηκε η βοήθεια δύο εκ των πλουσιότερων Αμερικανών, των αδελφών Charles και David Koch, οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες μιας τεράστιας επιχειρηματικής οντότητας που περιλαμβάνει από πετρελαιαγωγούς μέχρι χαρτοπετσέτες.

Η απόφαση φέρεται να ελήφθη μετά τη σημαντική υποχώρηση των εσόδων του εκδοτικού οίκου το τρίτο τρίμηνο, καθώς διαμορφώθηκαν στα 679 εκατ. δολάρια, ποσό που είναι μικρότερο κατά 9,5% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Η συνολική αξία της συμφωνίας εκτιμάται ότι φτάνει τα 2,8 δισ. δολάρια, ένα ποσό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται τόσο το τίμημα της εξαγοράς όσο και τα περίπου 950 εκατομμύρια των χρεών του Time. Από αυτό δε, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αδελφοί Koch θα συνεισφέρουν περίπου 650 εκατ. 

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι αυτή η συμμετοχή προκαλεί αντιδράσεις καθώς, εκτός των άλλων, είναι ισχυροί και παραδοσιακοί χρηματοδότες των Ρεπουμπλικάνων (αν και όχι του Trump). Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια η ιστοσελίδα του ομίλου τους, «για εκατομμύρια Αμερικανούς, οι λέξεις "αδελφοί Koch" και "πολιτικός ακτιβισμός" πάνε χέρι-χέρι». Μάλιστα, η φήμη που είχε κυκλοφορήσει το 2013 για την πρόθεσή τους να εξαγοράσουν τις εφημερίδες Los Angeles Times και Chicago Tribune είχαν πυροδοτήσει μέχρι και διαδηλώσεις από αναγνώστες των δύο εντύπων, που έκαναν λόγο για αλλοίωση της αντικειμενικότητας στην ενημέρωση. 

Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που ο νέος ιδιοκτήτης των Time και Fortune διαβεβαίωσε ότι δεν θα έχουν καν θέση στο ΔΣ της εταιρείας, ενώ δεν θα μπορούν με κανένα τρόπο να επηρεάσουν την δουλειά των συντακτών. Σύμφωνα, επίσης, με τον οίκο Meredith, η εξαγορά θα του διασφαλίσει πρόσβαση σε αναγνωστικό κοινό 135 εκατ. ανθρώπων, καθώς και πληρωμένη κυκλοφορία 60 εκατ. περίπου αντιτύπων. 

Υπενθυμίζεται ότι το Time είχε αναγορεύσει πέρυσι τον Donald Trump ως «πρόσωπο της χρονιάς», ενώ ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ ισχυρίστηκε ότι είχε επικοινωνήσει μαζί του και φέτος για τον ίδιο λόγο, όμως ουσιαστικά αρνήθηκε - κάτι που το ίδιο το Time δεν επιβεβαιώνει. 

AP Photo/Mark Lennihan