Η διαδικτυακή εταιρεία λιανικού εμπορίου Farfetch συγκέντρωσε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση από τον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα Alibaba και τον ελβετικό όμιλο ρολογιών και κοσμημάτων Richemont.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Farfetch θα συνδράμει εταιρείες μόδας να λανσάρουν τα δικά τους διαδικτυακά καταστήματα στις εφαρμογές της Alibaba, Tmall Luxury Pavilion και Tmall Global οι οποίες προσελκύουν ήδη εκατομμύρια Κινέζους αγοραστές και πολυτελείς μάρκες.
Η Richemont, η οποία κατέχει εμπορικά σήματα όπως η Cartier, η Van Cleef & Arpels και η Chloe, βλέπει το δεύτερο κύμα της πανδημίας να πλήττει τις πωλήσεις της.
"Το γεγονός ότι οι τρεις πρώην ανταγωνιστές στο ηλεκτρονικό εμπόριο πολυτελών ειδών συμφώνησαν να συνεργαστούν είναι ένα σημάδι ότι η πανδημία επιταχύνει τη μετάβαση του κέντρου βάρους της βιομηχανίας στην Ασία και καθιστά τις διαδικτυακές πωλήσεις πιο επιτακτικές", σχολιάζει με την εφημερίδα Financial Times.
Η συνεργασία αυτή έρχεται την ώρα πού οι νεότεροι Κινέζοι επιθυμούν να ψωνίζουν από τα smartphones ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία είναι σε θέση να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε την Παρασκευή, η Alibaba και η Richemont διέθεσαν 300 εκατομμύρια εκάστη στη Farfetch και άλλα 250 εκατομμύρια δολάρια σε μια συνεργεια που ονομάζεται Farfetch China, η οποία θα περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της αγοράς στην Κίνα.
Επιπρόσθετα, η Artemis, η εταιρεία χαρτοφυλακίου του δισεκατομμυριούχου Φρανσουά Ανρί Πινό που ελέγχει τον πολυτελή όμιλο Kering, σχεδιάζει επίσης να αυξήσει το μερίδιό της στο Farfetch αγοράζοντας 50 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές.