Δύο νέα παιδιά με καλές δεξιότητες και επίπεδο μόρφωσης. Ένας διεθνώς πατενταρισμένος μικρομηχανισμός. Μεγάλη εμπειρία στις εκτυπώσεις τελευταίας τεχνολογίας 3d printing. Ένα όραμα για μια αναβαθμισμένη σχέση του καθενός από εμάς με το κόσμημα, μέσω της συμμετοχής του στη διαμόρφωση του κοσμήματος που ο ίδιος θέλει να φορέσει.
Αυτό είναι η Mojools, μια startup που φιλοδοξεί να ανοίξει νέους δρόμους στην αγορά του κοσμήματος, μέσω της ενεργής συμμετοχής του καταναλωτή στη διαμόρφωση των εξατομικευμένων κοσμημάτων του! Αν μη τι άλλο, ως ιδέα είναι ενδιαφέρουσα. Συνιδρυτές είναι οι Περικλής Γαλανάκης και Κυριάκος Αγιαννίδης, με σπουδές στα οικονομικά και τη μηχανολογία, ενώ ασχολούνται με το επιχειρείν τα τελευταία 15 χρόνια.
Ο Περικλής, μίλησε στο Liberal για το project, αλλά και για τα οφέλη που αποκόμισε από τη συμμετοχή και τη διάκρισή του στο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας.
- Κύριε Γαλανάκη, τι ακριβώς είναι η Mojools;
Η MOJOOLS (jools + modules) αποτελεί ένα καινοτόμο και disruptive brand κοσμήματος, που μετατρέπει τους καταναλωτές σε δημιουργούς των δικών τους κοσμημάτων, ικανοποιώντας για πρώτη φορά, την ανάγκη για customization αυτών των προϊόντων.
- Δραστηριοποιείστε στην τεχνολογία 3d printing από το 2014. Πότε ξεκίνησε η ιδέα για τη Mojools και πότε υλοποιήθηκε;
Η ιδέα ξεκίνησε αρχές του 2017 όταν προσπαθήσαμε να δούμε αν και ποιες δυνατότητες δίνονταν στους πελάτες για customization και personalization ενός είδους από τα πιο προσωπικά που κυκλοφορούν στο λιανεμπόριο, τα κοσμήματα.
Λόγω των υπηρεσιών τρισδιάστατων εκτυπώσεων που προσφέρει η εταιρεία μας, είχαμε υλοποιήσει πολλά tailor made έργα για πελάτες μας και γνωρίζαμε την αξία του customization. Παρατηρήσαμε λοιπόν ότι στην πραγματικότητα οι δυνατότητες που υπήρχαν ήταν περιορισμένες, εύκολα αντιγράψιμες αλλά και παρόμοιες εδώ και δεκαετίες (charms, laser engraving, μαγνήτες κ.λπ.). Είδαμε το κενό που υπήρχε στην αγορά και έτσι γεννήθηκε η Mojools!
Αναφορικά με την υλοποίηση θα μπορούσα να πω ότι χρειαστήκαμε περίπου δύο με δυόμισι χρόνια RnD για να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό, αρχικό αποτέλεσμα αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμα και σήμερα βελτιωνόμαστε και βελτιώνουμε καθημερινά το προϊόν μας. Τεχνικά έχουμε πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις γνώσεις και μεθόδους που ακολουθεί ο κατασκευαστικός κλάδος της κοσμηματοποιίας μέχρι σήμερα, γεγονός που μας έχει οδηγήσει στο να αναπτύξουμε και τη δική μας, custom τεχνολογία με σκοπό να βοηθήσουμε σημαντικά τη γραμμή παραγωγής μας.
- Περιγράψτε μου με δύο λόγια το μικρομηχανισμό που έχετε δημιουργήσει με το συνεργάτη σας κ. Κυριάκο Αγιαννίδη και τον έχετε πατεντάρει διεθνώς.
Ο διεθνώς πατενταρισμένος μικρομηχανισμός μας είναι αυτός που επί της ουσίας «γεννάει» τις δυνατότητες του προϊόντος μας. Είναι εγκιβωτισμένος σε όλα τα είδη κοσμήματος που σχεδιάζει και κατασκευάζει η ομάδα μας (δαχτυλίδια, βραχιόλια, σκουλαρίκια, μενταγιόν, μανικετόκουμπα) και είναι αυτός που δίνει τη δυνατότητα για εναλλαγή των διακοσμητικών μας στοιχείων ανά πάσα ώρα και στιγμή, βάσει της αισθητικής και της διάθεσης του καταναλωτή. Το γεγονός αυτό προκαλεί τη δημιουργικότητα του πελάτη μας, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται πολύ ισχυρή αλληλεπίδραση ανάμεσα σε προϊόν και καταναλωτή.
- Ποια η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στη δυνατότητα να γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί των δικών τους, εξατομικευμένων συνθέσεων;
Οι καταναλωτές πραγματικά εντυπωσιάζονται με το που αντιλαμβάνονται το πώς λειτουργούν τα mojools και την ευκολία με την οποία μπορούν να συμμετέχουν οι ίδιοι, καθημερινά, στην τελική διαμόρφωση της σύνθεσης κοσμημάτων που φοράνε. Τα χαρακτηριστικά του concept της Mojools είναι τέτοια που οδηγούν σε μεγάλο engagement ανάμεσα σε χρήστες και προϊόν και είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε πλέον να το επιβεβαιώσουμε αυτό, μιας και όλη μας η στρατηγική, από το ξεκίνημα του σχεδιασμού αυτού του νέου είδους κοσμήματος που έχουμε εφεύρει, στηριζόταν σε αυτή ακριβώς την παραδοχή. Στο ότι η ιδέα μας για ενεργή συμμετοχή του καταναλωτή στη διαμόρφωση των εξατομικευμένων κοσμημάτων του, θα έβρισκε αποδοχή.
- Ποια είναι η ανταπόκριση της αγοράς στην ιδέα σας; Έχετε παραγγελίες;
Αυτή τη στιγμή έχουμε ήδη συνάψει τις πρώτες μας εμπορικές συνεργασίες σε επίπεδο Β2Β, σε Ελλάδα και Ελβετία. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε επικοινωνία με πολλές ακόμη εταιρείες εδώ και μήνες. Η κρίση που έφερε μαζί του ο κορονοϊός έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την παγκόσμια αγορά της κοσμηματοποιίας. Το κόσμημα ως προϊόν ανήκει στην κατηγορία «nice to have» και όχι στη «need to have», γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερες πωλήσεις όλο αυτό το διάστημα.
Παρόλα αυτά, εμείς έχουμε εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την περίοδο βελτιώνοντας κατά πολύ, τόσο το ίδιο το προϊόν όσο και τις διαδικασίες στη γραμμή παραγωγής μας. Τέλος, η συμμετοχή της ομάδας μας τον περασμένο Φεβρουάριο στην Inhorgenta Munich 2020, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις κοσμήματος στην Ευρώπη, μας έχει αφήσει με τις καλύτερες των εντυπώσεων και μας έχει γεμίσει με αισιοδοξία. Τα σχόλια που λάβαμε σχετικά με την ποιότητα και τις καινοτομίες του προϊόντος μας ήταν άκρως ενθαρρυντικά, ενώ έχουμε κάνει αρκετές επαφές με τις οποίες εξετάζουμε πιθανούς τρόπους συνεργασίας.
- Ο Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας πώς προέκυψε; Μέχρι στιγμής, ποιά είναι τα οφέλη; Περισσότερο σε υλικό - χρηματικό επίπεδο ή θα λέγατε σε επίπεδο mentoring;
Ο Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας είναι ένας από τους πιο γνωστούς και με παράδοση χρόνων διαγωνισμούς για νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επομένως, όλοι όσοι συμμετέχουν, προσπαθούν να διακριθούν για να ενισχύσουν την αξιοπιστία της εικόνας τους στην αγορά. Επιπλέον, η προβολή των νικητών στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα είναι πολύ έντονη και πολύτιμη για όλες τις startups.
Αξίζει να αναφερθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του Διαγωνισμού, λάβαμε πολύτιμες συμβουλές και καθοδήγηση από το δίκτυο μεντόρων του προγράμματος NBG Business Seeds. Θεωρούμε ότι θα υπάρξει στήριξη από τον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας, με ποικίλους τρόπους και στα επόμενα βήματά μας, γεγονός που θα μας οδηγήσει σε νέες επαφές και στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών.