Της Βικτόρια Στάπλεϊ Μπράουν
Στην έκθεση «Faith and Photography: Auguste Salzmann in the Holy Land» (Πίστη και Φωτογραφία: ο Ογκούστ Σαλζμάν στους Αγίους Τόπους), στο Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης που θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου, μπορεί κάποιος να δει την αρχαία Ιερουσαλήμ μέσα από το πρίσμα του 19ου αιώνα. Αυτή η έκθεση με συγκεκριμένο θέμα θα παρουσιάζει 40 φωτογραφίες του Σαλζμάν, γάλλου ακαδημαϊκού και ζωγράφου, αρχαιολόγου και φωτογράφου, τις οποίες τράβηξε στην Ιερουσαλήμ το 1854. Πολλές από τις εκτυπώσεις, οι οποίες ανήκουν όλες σε συλλογές μουσείων, προέρχονται από την φωτογραφική συλλογή του Σαλζμάν «Jerusalem: A Study and Photographic Reproduction of the Monuments of the Holy City» (Ιερουσαλήμ: Μελέτη και Φωτογραφική Αναπαράσταση των Μνημείων της Αγίας Πόλης, 1856). Προσφέρουν μια πολύ ενδιαφέρουσα οπτική γωνία της πόλης, και με εστίαση σε λεπτομέρειες, διακοσμήσεις και μοτίβα τοιχοποιίας, αλλά και με γενικές ξεκάθαρες λήψεις των αρχαίων κτηρίων από την εξωτερική πλευρά των οδοντωτών τοίχων.
Η σύγχρονη Κίνα βρίσκεται στο επίκεντρο του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ (Solomon R. Guggenheim Museum) με την έκθεση «Tales of Our Time» (Ιστορίες της Εποχής μας, έως τις 10 Μαρτίου), στην οποία περιλαμβάνονται νέα έργα από καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Κίνα και την Ταϊβάν. Ο επισκέπτης μπορεί να αναζητήσει διάφορους τρόπους αφήγησης και ιστορίας, από το θεαματικό και κάπως τρομακτικό «Can't Help Myself» (Δεν Μπορώ να με Βοηθήσω, 2016) των Σαν Γουάν (Sun Yuan) και Πενγκ Γιού (Peng Yu), στο οποίο ένα ρομποτικό φτυάρι μαζεύει υγρά στο χρώμα του αίματος από το πάτωμα, έως το «Mythological Time» (Η Εποχή της Μυθολογίας, 2016) του Σαν Χουν (Sun Xun), το οποίο περιλαμβάνει καρτούν με προϊστορικά ζώα μαζί με ιστορικές προσωπικότητες πλαισιωμένα από ένα περίεργο τοπίο ζωγραφισμένο σε χαρτί μεγέθους τοιχογραφίας.
Η έκθεση «Charles Percier: Architecture and Design in an Age of Revolutions» (Τσαρλς Περσιέρ: Αρχιτεκτονική και Ντιζάιν την Εποχή της Επανάστασης), η οποία πραγματοποιείται στην Bard Graduate Center Gallery έως τις 12 Φεβρουαρίου, μελετά την πολύπλευρη σταδιοδρομία του αρχιτέκτονα και διακοσμητή που βρέθηκε πίσω από την ανακαίνιση που έγινε στον δρόμο «rue de Rivoli» και στην Αψίδα του Θριάμβου του Καρουζέλ (Arc de Triomphe du Carrousel) έξω από το Παλάτι του Λούβρου. Τα έργα εκτίθενται σε γκαλερί οι οποίες έχουν βαφτεί με έντονα χρώματα με σκοπό να αντανακλούν την ιστορική περίοδο και η έκθεση περιλαμβάνει σχεδόν 130 αντικείμενα, πολλά από Γαλλικές συλλογές, στα οποία περιλαμβάνονται σχέδια για σημαντικά έργα του Περσιέρ, διακοσμητικές ζωγραφιές βιβλίων, νερομπογιές και κάποια από τα κομψά και πολυτελή έπιπλα που σχεδίαζε. Τον Μάρτιο, τα αντικείμενα θα ταξιδεύσουν στο Ανάκτορο Φονταινεμπλώ κοντά στο Παρίσι, το οποίο συνδιοργάνωσε την έκθεση.
Απόδοση: Χρόνης Μούγιος