Της Λουίζα Μπακ
Μπορεί να έφταιγε ο Τραμπ, μπορεί το Brexit, μπορεί τα μπλουζ του ζοφερού καταχείμωνου. Όποιος και να ήταν ο λόγος, η αγάπη δεν ήταν στον αέρα τη νύχτα της 1ης Φεβρουαρίου στην γκαλερί Sadie Coles , όταν ο Ουρς Φίσερ (Urs Fischer) προσκάλεσε τους επισκέπτες να δώσουν άλλη μορφή στο τεραστίων διαστάσεων αντίγραφό του από πλαστελίνη του “Φιλιού” του Ροντέν. Όλα άρχισαν πολύ χαλαρά –προς τιμήν του Brexit, του οποίου η ψηφοφορία πραγματοποιούταν παράλληλα με τα εγκαίνια εκείνο το βράδυ, η γράφουσα έβαλε ένα ευρώ στην πλάτη του αγάλματος, σχηματίζοντας τις λέξεις “RIP”. Αλλά όσο εξελίσσονταν τα εγκαίνια, το τρυφερά αγκαλιασμένο ζευγάρι έπεσε θύμα άγριων σκαλισμάτων, σκισιμάτων και ακρωτηριασμών, με κάποιους από τους επισκέπτες να ανεβαίνουν πάνω στις φιγούρες με σκοπό να προκαλέσουν όσο μεγαλύτερη καταστροφή γίνεται.
Ο Ελβετός, κάτοικος της Νέας Υόρκης Φίσερ, συχνά αφήνει τη δουλειά του εκτεθειμένη στο να μεταμορφωθεί με απρόβλεπτους τρόπους: παλαιότερα έργα του περιλαμβάνουν τεράστιες φιγούρες πό κερί που λιώνει και πήλινα γλυπτά που δημιουργούνται τυχαία από εθελοντές, αλλά ακόμα και ο ίδιος φάνηκε να σαστίζει με την οργή στην οποία έπεσε το τελευταίο του γλυπτό. Αλλά καθώς το προσωπικό άρχισε να ηρεμεί τα πνεύματα, ο καλλιτέχνης απάντησε με φιλοσοφικό τρόπο, ότι ελπίζει η εμπειρία να είχε ένα θεραπευτικό αποτέλεσμα, σχολιάζοντας ότι «όλοι φαίνονταν ιδιαίτερα οργισμένοι.» Όπως και να έχει, επρόκειτο για ένα απτό παράδειγμα της θεραπευτικής δύναμης της τέχνης.
Απόδοση: Χρόνης Μούγιος