Fred L'' Epee, Athanasia (2017) © Fred L'' Epee & Eye''s Walk Digital Festival
Της Αννίτας Αποστολάκη
Το φεστιβάλ που ζωντανεύει με εγκαταστάσεις ψηφιακής και βίντεο τέχνης την Ερμούπολη της Σύρου επιστρέφει για μία ακόμη χρονιά, για να προσφέρει ένα μοναδικό θέαμα. Το 4ο Eye's Walk Digital Festival θα διαρκέσει από 27 έως 29 Ιουλίου και έχει θέμα «Inside out: Είσαι Άνθρωπος ή Φάντασμα στο Δημόσιο Χώρο;», καθώς σταθερή πηγή έμπνευσης του φεστιβάλ είναι ο άνθρωπος και η κοινωνία.
Φέτος θα προβληθούν έργα 24 video artists & performers από Ελλάδα, ΗΠΑ, Κούβα, Γαλλία, Πορτογαλία, Δανία, Βέλγιο και Πολωνία, ψηφιακής και βίντεο τέχνης, αλλά και συμμετοχικές επιτελέσεις (performances) και παιχνίδι υπεραυξημένης πραγματικότητας (augmented reality game) μέσω εφαρμογής στο κινητό, σχεδιασμένο από φοιτητές του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ για πρώτη φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, θα γίνει ένα Mega 3D Video Installation 13 έργων συμμετεχόντων καλλιτεχνών το Σάββατο 29 Ιουλίου στις 9:30 μμ., σε όλη την εξωτερική πρόσοψη του εμβληματικού νεοκλασικού κτηρίου που στεγάζει την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Μεταξύ των έργων που θα προβληθούν θα είναι το Pavlova-Satie του Νίκου Γκίκα, ένας φόρος τιμής στη χορεύτρια μπαλέτου Anna Pavlovna (Matveyevna) Pavlova (1881-1931) και το μεγάλο συνθέτη κλασικής μουσικής Eric Alfred Leslie Satie (1866- 1925), το Athanasia του ανεξάρτητου γάλλου σκηνοθέτη του avant-garde κινηματογράφου Fred L'' Epee και το Babylon, What then? της Ρωσίδας Olga Guse, που αναπαριστά την κοινωνία των καταναλωτών σε διαφορετικές εποχές, αποκαλύπτοντας και τα στερεότυπα της σκέψης τους.
Νίκος Γκίκας, Pavlova-Satie © Νίκος Γκίκας & Eye''s Walk Digital Festival
Η video artist Αγγελίνα Βοσκοπούλου, η οποία συμμετέχει στο Eye''s Walk Digital Festival από την πρώτη έκδοσή του, φέτος επανέρχεται για ακόμη μία φορά με το έργο The Heart in Our Mind - Ποιητικό Φανταστικό, το οποίο θα προβληθεί και αυτό στο ιστορικό κτήριο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Αφετηρία της δραματουργίας είναι δύο ερωτήματα: Κρυβόμαστε ή μένουμε αληθινοί στους εαυτούς μας; Πώς λύνουμε τα όποια προβλήματα; "Υπάρχει μια αδυναμία διαβίωσης σε ένα διχασμένο κόσμο", λέει η καλλιτέχνης. "Οι άνθρωποι πρέπει να συναντώνται και να λειτουργούν μαζί, αλλά πόσο δύσκολο είναι να συμβιώσεις και να υπάρξει βαθιά προσέγγιση ότνα γνωρίζεις ελάχιστα τον άλλον;" Παρά την περιορισμένη προβολή και στήριξη που υπάρχει για τα έργα βίντεο στην Ελλάδα, για τη Βοσκοπούλου, η βιντεοτέχνη είναι μορφή τέχνης ισάξια με τις άλλες και όχι καταναλωτικό αγαθό: "εκφράζει τα ιδανικά της εποχής της, με σεβασμό σε ό,τι είναι αυτό που τα γεννά".
Αθηνά Κανελλοπούλου © Αθηνά Κανελλοπούλου & Eye''s Walk Digital Festival
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι φέτος το φεστιβάλ θα περιλαμβάνει και εργαστήριο για παιδιά 6-12 χρονών που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Ιουλίου στο χώρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Σκοπός του εργαστηρίου είναι στα πλαίσια του brainstorming και της ζωγραφικής να τονωθεί η αυτοπεποίθηση για ενασχόληση με τα δημόσια και τα κοινά από τις ευαίσθητες αυτές ηλικιακές ομάδες. Εμψυχώτρια του εργαστηρίου θα είναι η video artist Αθηνά Κανελλοπούλου, η οποία πιστεύει πως αν δοθεί βήμα για την ελεύθερη έκφραση, τα παιδιά θα «ζωγραφίσουν σαν παιδιά» -χωρίς την ωραιοποίηση της κοινωνίας μας, χωρίς φίλτρα φορμαλιστικών και αισθητικών συμβάσεων, πιο κοντά στη δική τους πραγματικότητα. Μέσα από τη συμμετοχή των ανήλικων πολιτών της Σύρου με μέσο τη ζωγραφική τους, θα δημιουργηθεί ένα μικρού μήκους animation -βασισμένο στα αρχιτεκτονικά στοιχεία ενός συγκεκριμένου κτιρίου της Ερμούπολης, που θα επιλεγεί από τους συμμετέχοντες με δημοκρατικές διαδικασίες μέσα από κτιριακές επιλογές που θα τους δοθούν. Αυτό βίντεο/animation θα προβληθεί στην εξωτερική επιφάνεια κτηρίου και θα δημιουργεί μια νέα αφήγηση για το δημόσιο χώρο & τη σχέση των παιδιών με αυτόν. (Δηλώσεις Συμμετοχής στο [email protected])
Ανυπομονούμε για τα τέλη Ιουλίου στη Σύρο, λοιπόν, καθώς το διεθνές Eye's Walk Digital Festival φαίνεται ότι θα δώσει για ακόμη μία φορά νέα υπόσταση σε δημόσια κτίρια και περιοχές-«παρίες» της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, με αποκλειστικό εκθεσιακό χώρο το δημόσιο χώρο, διότι «η τέχνη στο δημόσιο χώρο είναι μια ζωντανή εμπειρία».