Άλλη μια ανάλυση του βιβλίου του πρώην υπουργού Οικονομικών της Ελλάδας κ. Γιάνη Βαρουφάκη κυκλοφόρησε τις τελευταίες ώρες, αυτή τη φορά από την εφημερίδα Washinghton Post.
Σύμφωνα με την αρθρογράφο Sheri Berman που είναι καθηγήτρια πολιτικών επιστημών στο Bernard College to βιβλίο του κ. Βαρουφάκη είναι δύσκολο κανείς να το χαρακτηρίσει.
«Μερικές φορές, ωστόσο, το βιβλίο "Adults in the Room" διαβάζεται σαν ένα μυθιστόρημα που επικεντρώνεται σε έναν ήρωα που οδηγεί μοτοσικλέτα, και καταπολεμά τις δυνάμεις του σκότους και της άγνοιας» επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Όπως εξηγεί η κ. Berman «Ο Βαρουφάκης έπεισε τον νέο αριστερό πρωθυπουργό της Ελλάδας, Αλέξη Τσίπρα, να αποδεχθεί το σχέδιό του και εκείνος ζήτησε από τον Βαρουφάκη να γίνει υπουργός Οικονομικών για να το υλοποιήσει»
«Αν και αρχικά ήταν ακαδημαϊκός και επιφυλακτικός σε ότι αφορά την πολιτική, ο Βαρουφάκης δίστασε να ασχοληθεί με την πολιτική, ωστόσο στο τέλος δέχτηκε - επηρεασμένος από τις ανησυχίες ενός άστεγου που του υπενθύμισε ότι έπρεπε να «θυμάται» τους ανθρώπους και να συνειδητοποιήσει ότι ένα "ιστορικό ατύχημα" του έδωσε μια σπάνια ευκαιρία να μπορεί να μιλάει, να λέει την αλήθεια στην εξουσία και να εργαστεί για να φέρει μια γνήσια ανάκαμψη στην έρημο μας» σημειώνει.
Το άρθρο περιγράφει το σκεπτικό δράσης του πρώην υπουργού, που χαρακτηρίζεται ως πυρηνική επιλογή: Να προχωρήσει σε άρνηση πληρωμής του χρέους, θέτοντας τη χώρα εκτός Ευρωζώνης. Αλλά, ο Αλέξης Τσίπρας μπλόκαρε αυτή την επιλογή και όλο το σχέδιο χάλασε.
Παράλληλα γίνεται αναφορά πως για τον κ. Βαρουφάκη ο «κακός» της ιστορίας είναι οι Γερμανοί, που ο σκοπός τους είναι η ενίσχυση της εξουσίας συντρίβοντας την αριστερή ελληνική κυβέρνηση.
Στο βιβλίο τέλος τονίζεται ότι ο κ. Βαρουφάκης προσέγγισε τις διαπραγματεύσεις ως ακαδημαϊκός, πεπεισμένος ότι με τα γεγονότα και την ευπρέπεια από την πλευρά του, θα μπορούσε να κερδηθεί οποιοδήποτε επιχείρημα..
Σκωπτικό το σχόλιο της αρθρογράφου ότι ο «ρόλος της Ελλάδας στην ιστορία της κρίσης καταλαμβάνει μόνο μερικές σελίδες σχεδόν 500 σελίδων κειμένου».