Θέματα που αφορούν την Ειδική Αγωγή, αλλά και το Ινστιτούτο Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) αφορούν δύο τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας, που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
Ειδικότερα, όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή, εισάγεται θεσμός προγραμμάτων συνεκπαίδευσης, με σκοπό «τη βελτίωση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ενσυναίσθησης των μαθητών των γενικών σχολείων και την καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας». Ακόμη, μεταβάλλεται το ισχύον σύστημα κατανομής των μαθητών σε τμήματα, με κύριο γνώμονα την «κατά το δυνατό αποτελεσματικότερη κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών».
Επίσης, με την τροπολογία εισάγεται η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος στα δημοτικά Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Προβλέπεται, δηλαδή, ότι μπορεί να εφαρμόζεται με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων -ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) της ΣΜΕΑΕ ή ελλείψει αυτής ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του σχολείου- το αναλυτικό πρόγραμμα της γενικής εκπαίδευσης ή το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής (ΠΑΠΕΑ) που ορίζεται στο ΠΔ 301/1996 (Α΄ 208) ή ένα μεικτό σύστημα των ανωτέρω προγραμμάτων.
Αναγνωρίζεται, ακόμη, ως δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία αυτή που προσφέρθηκε σε σειρά δομών της Ειδικής Αγωγής για μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, με την τροπολογία ορίζεται η υπαγωγή του, μαζί με τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), στην αρμοδιότητα της γενικής γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (ΓΓΔΒΜΝΓ).
Προβλέπεται, επίσης, η στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με ωρομίσθιους εκπαιδευτές ενηλίκων για την εκπαιδευτική περίοδο 2015 - 2016 να γίνει με τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης της εκπαιδευτικής περιόδου 2014 - 2015.
Ωστόσο, την αντίθεσή τους εξέφρασαν οι εργαζόμενοι του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, καθώς θεωρούν ότι συρρικνώνεται ο σκοπός λειτουργίας του Ινστιτούτου και ότι παραλείπονται τομείς και δράσεις όπως η φοιτητική μέριμνα και η υλοποίηση προγραμμάτων πέρα των αρμοδιοτήτων της γενικής γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (π.χ. Κέντρα Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο, Αναπτυξιακές συμπράξεις, Πολιτιστικές δράσεις, προγράμματα κατάρτισης και σύνδεσης ανέργων με την αγορά εργασίας, προγράμματα επιχειρηματικότητας). Μάλιστα, κατήγγειλαν τον υπουργό Νίκο Φίλη, χαρακτηρίζοντας «απαράδεκτη ενέργεια» την κατάθεση της τροπολογίας, που υποβαθμίζει τη λειτουργία του Ινστιτούτου και απαιτούν την άμεση απόσυρσή της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ