Τουλάχιστον 96 σκοτώθηκαν ενώ κοιμόντουσαν καθώς ταξίδευαν με την αμαξοστοιχία που εκτροχιάστηκε νωρίς σήμερα το πρωί στη βόρεια Ινδία, ανακοίνωσε η αστυνομία, κάνοντας λόγο για προσωρινό απολογισμό.
"Ο απολογισμός των νεκρών αυξήθηκε ήδη σε 96", δήλωσε ο Νταλτζίτ Σινγκ Τσοντχαρί, ο εκπρόσωπος της αστυνομίας του Ούταρ Πραντές που κάνει την ενημέρωση για τον απολογισμό του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Οι επιχειρήσεις διάσωσης για τον εντοπισμό επιζώντων, παγιδευμένων στα κατεστραμμένα βαγόνια της υπερταχείας συνεχίζονται.
Η υπερταχεία με 14 βαγόνια ταξίδευε μεταξύ της βορειοανατολικής πόλης Πάτνα και της πόλης Ιντόρε στην κεντρική Ινδία, όταν εκτροχιάστηκε στην περιοχή Πουχραγιάν, 65 χλμ. νότια της Καμπούρ, σύμφωνα με αξιωματούχους των σιδηροδρόμων. Το δυστύχημα σημειώθηκε νωρίς σήμερα το πρωί, όταν οι περισσότεροι από τους 500 επιβάτες κοιμόντουσαν, σύμφωνα με μαρτυρίες διασωθέντων.
Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως, το οποίο όμως παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας λόγω και της παλαιότητάς του.
Η κυβέρνηση Μόντι έχει δεσμευτεί να επενδύσει 137 δισεκατομμύρια δολάρια σε πέντε χρόνια για τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Όλα τα νοσοκομεία της περιοχής έχουν τεθεί σε κόκκινο συναγερμό. Τριάντα ασθενοφόρα μεταφέρουν τραυματίες και όπου είναι δυνατόν δίνουν τις πρώτες βοήθειες.
Τα τηλεοπτικά δίκτυα έδειξαν εικόνες μιας αμαξοστοιχίας που έχει γύρει από τη μια της πλευρά με ορισμένα βαγόνια να είναι τσαλακωμένα σαν χαρτί.
Δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι στιγμής τί προκάλεσε τον εκτροχιασμό.
Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος πριν αυτοί βρεθούν στα τοιχώματα των βαγονιών. Ο Κρίσνα Κεσάβ που επέβαινε στο τρένο δήλωσε στο BBC: "Ξύπνησα από ένα ξαφνικό τράνταγμα γύρω στις 3 το πρωί. Αρκετά βαγόνια είχαν εκτροχιαστεί. Είδα πολλά πτώματα και τραυματίες".
Τα περισσότερα από τα θύματα βρίσκονταν σε δύο βαγόνια κοντά στη μηχανή του τρένου, τα οποία ανατράπηκαν και υπέστησαν πολύ μεγάλες ζημιές.
Οι διασώστες χρησιμοποιούν βαριά μηχανήματα για να κόψουν τα βαγόνια και να απεγκλωβίσουν επιζώντες. "Πολλοί επιβάτες είναι παγιδευμένοι", δήλωσε αξιωματούχος των σιδηροδρόμων στο Νέο Δελχί.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι έγραψε στο Twitter: "Συντετριμμένος για την απώλεια ζωών που οφείλεται στον εκτροχιασμό της υπερταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτνα - Ιντόρε. Οι σκέψεις μου είναι στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσευχές στους τραυματίες σε αυτό το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα".
Ο Μόντι δήλωσε ότι μίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Σουρές Πραμπχού, ο οποίος "παρακολουθεί στενά την κατάσταση". Στο Twitter, ο υπουργός έγραψε ότι: "θα ληφθούν τα αυστηρότερα δυνατόν μέτρα σε βάρος αυτών που ευθύνονται για το δυστύχημα". Πρόσθεσε ότι θα αρχίσει αμέσως η διενέργεια έρευνας και θα δοθεί αποζημίωση στους "άτυχους επιβάτες που τραυματίστηκαν και στις οικογένειες των νεκρών". Η κυβέρνηση θα δώσει 350.000 ρουπίες (5.133,43 δολάρια) στις οικογένειες των νεκρών, 50.000 ρουπίες στους βαριά τραυματίες και 25.000 ρουπίες σε αυτούς που φέρουν απλά τραύματα, διευκρίνισε.
Η πόλη Καμπούρ, περίπου 50 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάκναου, της πρωτεύουσας του κρατιδίου, αποτελεί μεγάλο σιδηροδρομικό κόμβο καθώς από εκεί περνούν εκατοντάδες τρένα καθημερινά.
Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως. Αν και παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας, το δίκτυο αυτό παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς που επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στη μεγάλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, παρά τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταίρων.
Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ινδία καθώς μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των σιδηροδρόμων να είναι απαρχαιωμένο. Σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Ούταρ Πραντές τον Μάρτιο του 2015 στοίχισε τη ζωή 39 ανθρώπων και τον τραυματισμό 150. Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ