Φρένο στο bullying που κάνει όλο και συχνότερα την εμφάνισή του στα σχολεία επιδιώκει να βάλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με σειρά μέτρων που θα προωθηθούν το επόμενο διάστημα. Ένα από αυτά είναι ο θεσμός του δασκάλου- καθηγητή εμπιστοσύνης, στον οποίο αναφέρθηκε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά την επίσκεψή της στο λύκειο του Βύρωνα, όπου 17χρονος έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από συμμαθητές του.
Πρόκειται για ένα θεσμό που υπάρχει σε σχολεία πολλών χωρών του εξωτερικού. Ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης θα μπορεί να καλλιεργεί σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές και να ανιχνεύσει και συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων τους. Σε αυτόν θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά και να συζητάνε προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Όπως επισημαίνεται, ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης μπορεί να δώσει λύση σε αυτά, αποφορτίζοντας τους εκπαιδευτικούς της αίθουσας από την ανάγκη διαχείρισης και των προβλημάτων αυτών, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και συνδυαστικά ερχόμενος σε επαφή και με τις οικογένειες των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν το ρόλο του δασκάλου- καθηγητή εμπιστοσύνης εξετάζεται από το υπουργείο να έχουν ελάφρυνση στο ωράριό τους.
Σε ένα επόμενο βήμα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να προχωρήσει και στην καθιέρωση μαθητών διαμεσολαβητών για την επίλυση θεμάτων σχολικού εκφοβισμού. Ο ρόλος τους θα είναι να παρεμβαίνουν ώστε να αποκλιμακώνεται το τεταμένο κλίμα και να δοθεί τέλος σε έριδες και επιθετικές συμπεριφορές. Όσοι επιλεγούν για το ρόλο αυτό θα εκπαιδευτούν ειδικά, ώστε να μπορούν να εντοπίσουν τις αιτίες των προβλημάτων και να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης.
Παράλληλα, όπως είπε και η κυρία Κεραμέως, θα υπάρξει εισαγωγή νέων θεματικών στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα οι οποίες θα δίνουν έμφαση σε ζητήματα σεβασμού στον άλλον και συνύπαρξης και συναρμογής στο κοινωνικό σύνολο. Θα προβλεφθεί η πραγματοποίηση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων, ενώ για την ενίσχυση του συνεργατικού πνεύματος θα υπάρξουν ομαδικές δημιουργικές δραστηριότητες στο σχολείο και σε μαθητικούς ομίλους.
Εξετάζεται επίσης η καθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη, αλλά και η παροχή δυνατότητας σε κάθε σχολείο να αξιοποιεί ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά. Στο επίκεντρο των μέτρων βρίσκεται και η ενίσχυση των μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο των σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.
Για την οριστικοποίηση των μέτρων η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει συνεργασία με ειδικούς στο χώρο της διαχείρισης περιστατικών βίας εντός σχολείου και σχολικού εκφοβισμού αλλά και με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ θα υπογραφεί και μνημόνιο συνεργασίας με το Χαμόγελο του Παιδιού.