Τη θέση πως η επιλογή του προέδρου της ΟΙΕΛΕ να αποστείλει επιστολή «συνετισμού» σε έναν πολιτικό, με αφορμή μια ομιλία, θα πρέπει να εκπλήσσει και να θορυβεί κάθε πολίτη που πιστεύει στην δημοκρατία, και την ελευθερία και κυρίως τους εκπαιδευτικούς, εκφράζει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων.
Με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) επισημαίνει πως «η μέθοδος που ακολουθεί η ΟΙΕΛΕ -αυτή του κουκουλοφόρου, όπως ξαναδιαπιστώσαμε πρόσφατα με την έκδοση "λίστας αντιφρονούντων" για την Επέτειο του Πολυτεχνείου- θα ενταθεί τον επόμενο καιρό».
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αναφέρει:
Η ανοιχτή επιστολή του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ προς τον Αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή κ. Κωστή Χατζηδάκη δεν μας εκπλήσσει, ούτε ως προς το περιεχόμενο, ούτε ως προς το ύφος της καθώς πάγια τακτική της ΟΙΕΛΕ είναι κατ' αρχήν ο ιδεολογικός εκφοβισμός των θεσμικών παραγόντων.
Αυτό που εκπλήσσει και θα έπρεπε να θορυβήσει κάθε πολίτη που πιστεύει στην δημοκρατία, και την ελευθερία και κυρίως τους εκπαιδευτικούς, είναι η επιλογή του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ να σπεύσει να αποστείλει επιστολή «συνετισμού» σε έναν πολιτικό, με αφορμή μια ομιλία. Ακόμα δε περισσότερο, η ομολογία ότι, η παρουσία εκπροσώπου των συνδικαλιστών σε μια παρουσίαση προγράμματος για την Παιδεία, αντί για ουσιαστική συμμετοχή, ήταν μια κεκαλυμμένη αποστολή από άλλες εποχές, αυτή του «παιδονόμου» που καταγράφει ποιοι μαθητές πήγαν να παρακολουθήσουν ένα… ακατάλληλο, κατ'
αυτόν, έργο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στην επιστολή αναφέρεται ως μομφή για τον κ. Χατζηδάκη το γεγονός ότι
παρέστησαν «δεκάδες (sic) ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων». Καμιά βεβαίως αναφορά δεν γίνεται στις εκατοντάδες εκπαιδευτικούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που όχι απλά παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, αλλά χειροκρότησαν με ένταση και ενθουσιασμό τόσο την ομιλία του κ. Χατζηδάκη, όσο και το εξαγγελθέν πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία.
Φαίνεται ότι η μέθοδος που ακολουθεί η ΟΙΕΛΕ -αυτή του κουκουλοφόρου, όπως ξαναδιαπιστώσαμε πρόσφατα με την έκδοση «λίστας αντιφρονούντων» για την Επέτειο του Πολυτεχνείου- θα ενταθεί τον επόμενο καιρό. Άλλωστε, το αρχείο της ΟΙΕΛΕ είναι, φαίνεται, πλούσιο σε φακέλους πολιτικών φρονημάτων, καθώς πολύ γρήγορα ανασύρθηκε από τον φάκελο του κ. Χατζηδάκη φωτογραφία από την παρουσία του σε παλαιότερη εκδήλωση. Στο πλαίσιο αυτό, προφανώς η ΟΙΕΛΕ τηρεί και μητρώο… φιλικών και κοινωνικών σχέσεων, αφού η δήθεν ήπια ανοικτή επιστολή του Προέδρου της καταλήγει σε συκοφαντικές ύβρεις και απειλές για τις «κακές παρέες.
Η διαφωνία των κοινωνικών εταίρων σε πολιτικό επίπεδο με ένα πρόγραμμα, είναι θεμιτή. Οι ύβρεις και οι απειλές όμως δεν είναι. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η πλειονότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, των συνεργατών μας, ανθρώπων μορφωμένων και πιστών στις δημοκρατικές αξίες, δεν εκφράζονται από μια σκληροπυρηνική ομάδα συνδικαλιστών και τους γυρνούν την πλάτη. Ξεφεύγοντας όμως από τις ιδεοληπτικές ανοησίες και τις συνήθεις πλέον συκοφαντικές επιθέσεις της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ απέναντι σε κάθε προοδευτική αλλαγή στο χώρο της Παιδείας, θέλουμε να σταθούμε λίγο στο εξαγγελθέν πρόγραμμα της ΝΔ και σε κάποιες βασικές προβλέψεις του.
Για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται με τόση σαφήνεια στην ανάγκη αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην ανάγκη απελευθέρωσης όλων των σχολείων δημοσίων και ιδιωτικών από τη γραφειοκρατική και αντιδημιουργική μέγγενη του Υπουργείου Παιδείας, εξασφαλίζοντας έτσι στα σχολεία αυξημένη αυτονομία σε όλα τα επίπεδα. Να θυμίσουμε πως όλες οι εγκυρότατες διεθνείς έρευνες του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση,
συνδέουν άμεσα και αναλογικά την αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος με το βαθμό αυτονομίας που επιτρέπει στις σχολικές του μονάδες. Δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος στη χώρα που να μην επικροτεί μια τέτοια πολιτική που, όπως διακηρύσσει και το πρόγραμμα της ΝΔ, βασίζεται στην εμπιστοσύνη προς τους εκπαιδευτικούς.
Για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται με τόση σαφήνεια στην ανάγκη εγγύησης της ασφάλειας των μαθητών και φοιτητών, των εκπαιδευτικών και βεβαίως των σχολικών και πανεπιστημιακών υποδομών. Έχοντας βιώσει τόσα χρόνια ακραία προβλήματα ανομίας και βίας τόσο στα σχολεία όσο και στα πανεπιστήμια της χώρας, υπάρχει λογικός άνθρωπος που να μην επιθυμεί να μπει τέλος σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση;
Για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται στην ανάγκη σύνδεσης των σχολείων και πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις, όπως και στην ανάγκη αναδημιουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Υπάρχει σήμερα λογικός άνθρωπος που να επιθυμεί τα σχολεία και τα πανεπιστήμιά μας να παράγουν
ανέργους απόφοιτους και πτυχιούχους και όχι νέους καταρτισμένους έτσι ώστε να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας και να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της χώρας μας;
Για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται τόσο ξεκάθαρα στην ανάγκη αξιολόγησης των σχολείων μας, των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας, των μαθητών και φοιτητών μας και βεβαίως των εκπαιδευτικών μας, με στόχο τη βελτίωση όλων. Υπάρχει σήμερα λογικός άνθρωπος που, χωρίς δόλο ή ίδιον συμφέρον, μπορεί να έχει αντίρρηση στην υιοθέτηση της αξιολόγησης;
Για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται τόσο ξεκάθαρα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα και οφέλη που μπορεί να απολαύσει η χώρα μας καθιστάμενη διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, στόχος που εξυπηρετείται απόλυτα τόσο με την ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα δημόσια πανεπιστήμια, όσο και με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.
Τέλος, για πρώτη φορά προεκλογικό πρόγραμμα εκπαίδευσης αναφέρεται τόσο ξεκάθαρα στην ανάγκη εφαρμογής και στη χώρα μας του γονεϊκού δικαιώματος επιλογής σχολείου δημοσίου ή ιδιωτικού, όπως αυτό περιγράφεται στο άρθρο 14 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχει λογικός, δημοκρατικός άνθρωπος στη χώρας μας που να έχει αντίρρηση να μπορούν οι Έλληνες πολίτες να ασκήσουν ανεμπόδιστα το δικαίωμα αυτό; Βεβαίως υπάρχει και είναι η σκοταδιστική ηγεσία της ΟΙΕΛΕ.