«Η Αθήνα ξυπνάει από τη χειμερία νάρκη; Ή μήπως η Αθήνα αφυπνίζεται και επιστρέφει ως τουριστικός προορισμός;» διερωτάται η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, η οποία αποτυπώνει σε άρθρο της την ανανεωμένη εικόνα της ελληνικής πρωτεύουσας, όπως αναφέρει η Deutsche Welle (DW).
Η περιήγηση της γερμανικής εφημερίδας αρχίζει στην Ομόνοια, και η Κριστιάνε Σλέτσερ, για πολλά χρόνια ανταποκρίτρια της γερμανικής εφημερίδας στην Ελλάδα, γράφει:
«Στη διάρκεια της ελληνικής κρίσης ο χώρος αυτός είχε συγκεντρώσει τη δυστυχία της Ευρώπης ολόκληρης: πρόσφυγες, έμποροι ναρκωτικών, πόρνες. Στους τουρίστες έλεγαν να μην πλησιάζουν στην Ομόνοια, το άνδρο της ανομίας. Κι όμως σήμερα αυτή η πλατεία, στην οποία συγκλίνουν έξι κεντρικές λεωφόροι από όλες τις κατευθύνσεις, ορίζοντας την αφετηρία για τη μέτρηση όλων των χιλιομετρικών αποστάσεων, το ελληνικό σημείο-μηδέν θα λέγαμε, αποκτά νέα λάμψη με ένα συντριβάνι που διαθέτει 200 δέσμες νερού, ενώ ο κεντρικός πίδακας εκτινάζει το νερό σε ύψος 20 μέτρων»
Στη συνέχεια, η ανταποκρίτρια της Süddeutsche Zeitung παρουσιάζει την πρωτοβουλία ενός Αθηναίου, του Γιώργου Καγκά, να οργανώσει περιηγήσεις τουριστών με τη συνεργασία εθελοντών και με τη βοήθεια της ιστοσελίδας «This is Athens». Τέλος, κάνει μία ιστορική αναδρομή:
«Η κυριαρχία των Βαυαρών διήρκεσε από το 1832 μέχρι το 1862 και δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στους Έλληνες. Αλλά η επιρροή της στην εικόνα του αθηναϊκού κέντρου παραμένει εμφανής μέχρι σήμερα. Αρχιτέκτονες όπως οι Λέο φον Κλέντσε και Φρίντριχ φον Γκέρντνερ από το Μόναχο άφησαν πίσω τους μεταξύ άλλων το κτίριο της Βουλής, τα παλαιά Ανάκτορα. Μας το θυμίζει η επετειακή έκθεση για τα 200 χρόνια (από την ελληνική επανάσταση) στο Μουσείο Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς. Εντυπωσιακές οι πρώτες φωτογραφίες της Ακρόπολης γύρω στο 1870, με τον Παρθενώνα να δεσπόζει εν μέσω ερειπίων. Ο Κλέντσε επέμενε να διασώσει την αρχαία κληρονομιά, ενώ αντιθέτως ο ανταγωνιστής του Καρλ Φρίντριχ Σένκελ, από την Πρωσία, ήθελε να οικοδομήσει τα Βασιλικά Ανάκτορα στην Ακρόπολη. Ευτυχώς επικράτησε η άποψη του Κλέντσε».