Στα 2,7 δισ. ανέρχονται πλέον οι απλήρωτοι λογαριασμοί προς τη ΔΕΗ, ενώ 145.000 πελάτες της ΔΕΗ έχουν μπει στο καθεστώς των διακανονισμών για συνολικές οφειλές ύψους περίπου 430 εκατ. ευρώ, αναφέρει η Καθημερινή της Κυριακής.
Το πρόβλημα έχει χαρακτηριστεί μείζον από τη διοίκηση της ΔΕΗ, η οποία επιχειρεί μέσα από ένα πρόγραμμα ευέλικτων διακανονισμών με πολλές δόσεις και χωρίς προκαταβολή να διευκολύνει τους καταναλωτές και να βελτιώσει τη ρευστότητά της, καθώς έχει φτάσει στο «κόκκινο» και δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της.
Με στόχο τη βελτίωση της εισπραξιμότητάς της η ΔΕΗ προανήγγειλε την περασμένη Τρίτη μείωση των τιμολογίων για «συνεπείς» οικιακούς και εμπορικούς καταναλωτές σε ποσοστό 15%.
Στελέχη της ΔΕΗ αναγνωρίζουν τη δυσκολία των καταναλωτών και την ανάγκη, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, «να πληρώσουν πρώτα την εφορία, το ενοίκιο και άλλες άμεσες ανάγκες και να αφήσουν τον λογαριασμό ρεύματος για αργότερα, αφού δεν απειλούνται με άμεση διακοπή».
Η πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών φαίνεται και από τη σημαντική υποχώρηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας το πρώτο τρίμηνο του έτους στη χαμηλή τάση μέσω της οποίας ηλεκτροδοτούνται τα νοικοκυριά και οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 15,28%.
Αξίζει να σημειωθεί πως στους «κακοπληρωτές» ανήκει και το ελληνικό Δημόσιο με συνολικές οφειλές από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος ύψους 261 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 100 εκατ. της κεντρικής κυβέρνησης και τα 161 εκατ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα.