Κατά 35.000 τετραγωνικά μέτρα ή ποσοστό 128% αναμένεται να αυξηθούν μέχρι το 2020 οι χώροι υποδοχής και εξυπηρέτησης επιβατών του αεροδρομίου "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης, με βάση τουλάχιστον τα όσα προβλέπονται στην άρτι υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης του αερολιμένα, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέργιος Πιτσιόρλας, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης στη Θεσσαλονίκη.
Παρότι ο πρόεδρος του Ταμείου δεν αναφέρθηκε στο ακριβές ύψος των επενδύσεων, που θα πραγματοποιήσει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η παραχωρησιούχος Fraport AG-Slentel Ltd, επισήμανε ότι υπάρχει αναλυτική πρόβλεψη για κάθε αερολιμένα. Πρόσθεσε δε, ότι έχει συμφωνηθεί με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία η διατήρηση συγκεκριμένου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για 40 χρόνια -άρα για να ικανοποιείται αυτή η ανάγκη, καθώς το μεταφορικό έργο θα αυξάνεται με την πάροδο των ετών, θα πρέπει να γίνονται κάθε φορά οι απαιτούμενες νέες επενδύσεις.
Η επέκταση των χώρων εξυπηρέτησης του αεροδρομίου "Μακεδονία" αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των κατά καιρούς διοικήσεών του, όσο και των φορέων της Θεσσαλονίκης (σ.σ. η δημιουργία νέου αεροσταθμού, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 8 εκατομμυρίων επιβατών, προβλεπόταν σε master plan για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, με συνολικά 19 παρεμβάσεις, αλλά ναυάγησε το 2005, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων κεφαλαίων. Το εν λόγω master plan είχε παρουσιαστεί το 1997 και έκτοτε εκτελέστηκαν 17 από τα 19 έργα, καθώς πέραν του ακυρωθέντα επιβατικού σταθμού εκκρεμεί και η ολοκλήρωση του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων 10/28, ο οποίος θα επιτρέψει τη διενέργεια υπερατλαντικών πτήσεων).
Πολιτικό μήνυμα και ψήφος εμπιστοσύνης με ανυπολόγιστη αξία
Ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων πολύ συμφέρουσα. "Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί ένα πολιτικό μήνυμα με ανυπολόγιστη αξία" σημείωσε και πρόσθεσε ότι ενώ η Ελλάδα πιέζεται και υπάρχουν αμφιβολίες αν θα καταφέρει να φύγει από την κρίση, η Fraport αποφάσισε να επενδύσει στη χώρα 1,2 δισ. ευρώ, συν 300 εκατ. στην επόμενη τετραετία, γεγονός που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην προοπτική της χώρας και "απαντά σε όλες τις αμφιβολίες". Επισήμανε ότι η δεύτερη προσφορά απείχε μισό δισ. ευρώ από εκείνη της Fraport, ενώ υπενθύμισε ότι κάθε χρόνο η εταιρεία θα καταβάλει ενοίκιο 23 εκατ. ευρώ για τα αεροδρόμια και θα επιστρέφει στο δημόσιο πολύ σημαντικό μέρος των κερδών της.
Για τις δηλώσεις Σπίρτζη
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ότι διαφωνεί με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων κι ότι υπέγραψε τη σύμβαση με πολύ πόνο, ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε: "Είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν απόψεις διαφορετικές, και μέσα στην Αριστερά. Εκτιμώ τη στάση του υπουργού, που παρά τη διαφωνία του δεν στάθηκε εμπόδιο στο να προχωρήσει η απόφαση αυτή".
Δεν θα καταγγελθούν οι συμβάσεις των εταιρειών handling και αφορολόγητων
Σε ό,τι αφορά τις βασικές συμβάσεις των εταιρειών που λειτουργούν μέσα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (πχ. εταιρείες handling και αφορολόγητων ειδών), ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε ότι αυτές δεν πρόκειται να καταγγελθούν, αλλά θα ανανεωθούν.
Θετικές ανακοινώσεις για τη Θεσσαλονίκη ενόψει
Στο μεταξύ, κατά τη σημερινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο κ.Πιτσιόρλας είχε σειρά επαφών με φορείς της πόλης, για θέματα όπως η παραλία και τα ακίνητα (πχ στοά Μοδιάνο) που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στην πόλη. "Πολύ σύντομα, μέχρι το τέλος του 2015 ή τις αρχές του 2016 θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε εξελίξεις για θέματα που ενδιαφέρουν τη Θεσσσαλονίκη και θα δώσουν ανάσα σε πολλούς τομείς" είπε χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις.
Για τον Αστέρα Βουλιαγμένης
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική συμφωνία για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης, ώστε αμέσως μετά να υποβληθεί το νέο σχέδιο για την αξιοποίησή του. ¨Στον Αστέρα είχαμε μια παρέμβαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), όπου απέρριψε, ορθώς κατά την άποψή μου, το σχέδιο, διότι προέβλεπε μια παρέμβαση πάρα πολύ μεγάλη [...] που άλλαζε εντελώς τον χαρακτήρα της περιοχής. Εμείς διαπραγματευτήκαμε με τους επενδυτές κι αποδέχτηκαν με το ίδιο τίμημα μια λύση πολύ κοντά σε αυτό που θέτει το ΣτΕ. [...] Το νέο σχέδιο, επειδή είναι κοντά στην απόφαση του ΣτΕ, δεν θα έχει προβλήματα, πατάει πάνω σε αυτή¨ είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας.
Για το “Ελληνικό”
Σχετικά με το “Ελληνικό”, “μια τεράστια επένδυση ύψους 6 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια”, ο κ.Πιτσιόρλας διατύπωσε την εκτίμηση ότι εντός των πρώτων μηνών του 2016 θα ολοκληρωθεί η διαδικασία τελικής διαπραγμάτευσης και συνεννόησης με τους επενδυτές για βελτιώσεις πάνω στο σχέδιο, ώστε να μπορέσει η επένδυση να μπει σε φάση αδειοδότησης και να ξεκινήσει η υλοποίησή της. Στη διαπραγμάτευση σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι δήμοι και η περιφέρεια.
Για τον ΔΕΣΦΑ
Σε σχέση με την εταιρεία ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ υπενθύμισε ότι αυτή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον δύο μεγάλων σχημάτων, ενός ιταλικού με μια μεγάλη εταιρεία, τη Snam και ενός βελγικού-ισπανικού (στο οποίο συμμετέχει η Flaxis), που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με την αζέρικη Socar. “Και τα δύο σχήματα διενεργούν έλεγχο στα στοιχεία της ΔΕΣΦΑ και πιστεύω ότι κι αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο για να υποβάλλουν προσφορές και να γίνει τελικά η ολοκλήρωση του σχήματος που θα πάρει την εταιρεία. Αν αυτό ολοκληρωθεί, δεδομένου ότι συνδέεται και με την ιστορία του Διαδριατικού Αγωγού (TAP), θα είναι ένα τεράστιο βήμα για τα θέματα φυσικού αερίου“ υπογράμμισε.
Για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και EEΣΣΤΥ (Rosco)
O Φεβρουάριος φαίνεται ότι είναι ο μήνας- “κλειδί” και για την υπόθεση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.).
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Πιτσιόρλας και στο Νέο Ταμείο, στο οποίο θα υπαχθεί το ΤΑΙΠΕΔ, μαζί με το ΤΧΣ, τις ΔΕΚΟ και τα ακίνητα του δημοσίου. Όπως είπε, το νέο ταμείο θα συγκροτηθεί και θα αρχίσει να λειτουργεί εντός των πρώτων μηνών του 2016.
Σε σχέση, τέλος, με την Εγνατία Οδό, επισήμανε ότι δεν ήταν στο πρόγραμμα των άμεσων αποκρατικοποιήσεων, αλλά στο ευρύτερο του ΤΑΙΠΕΔ. “Είναι από τα θέματα που θα ακολουθήσουν το πρώτο κύμα. Μιλάμε για την παραχώρηση του δρόμου και όχι της εταιρείας”, διευκρίνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ