Ξεκίνησε η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 1110, που αποτέλεσε πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ . Στον αριθμό αυτό οι πολίτες, χωρίς χρέωση, έχουν τη δυνατότητα να ζητούν ενημέρωση σχετική με τον κορονοϊό, να καταγγέλλουν φαινόμενα αισχροκέρδειας και να αναφέρουν περιπτώσεις ατόμων που χρήζουν υποστήριξης.
Το βασικό μήνυμα του Κέντρου είναι: «Όχι πανικός. Συνεργασία, πειθαρχία, υπευθυνότητα». Λειτουργεί ως «μαξιλάρι απορρόφησης των κραδασμών», προσφέρει ενημέρωση, ψυχραιμία, οδηγίες και ο πολίτης δεν νιώθει εγκαταλειμμένος ενώ δεν επιβαρύνεται και το δημόσιο σύστημα Υγείας, τονίζουν οι εθελοντές ιατροί που το λειτουργούν.
Συνολικά τα στοιχεία της λειτουργίας του Κέντρου κατά τις τέσσερις πρώτες ημέρες λειτουργίας του (έως το μεσημέρι της Παρασκευής), όπως ανακοίνωσε η παθολόγος ακτινολόγος Μαρία Παλατσέα είναι: 10.058 κλήσεις εκ των οποίων απαντήθηκαν οι 7.016 (70%). Οι περισσότερες σε ποσοστό 61% προερχόντουσαν από γυναίκες.
Το 85% ήταν από δήμους της Αττικής και 3% από της Θεσσαλονίκης. Το 57% ζητούσε ιατρικές οδηγίες σχετικά με τον κορονοϊό, το 7% επιθυμούσε ψυχολογική υποστήριξη, το 34% αναφέρθηκε σε αιτήματα κοινωνικής παρέμβασης (τρόφιμα, φάρμακα κ.ά.) και το 2 % των πολιτών κατήγγειλε φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο ζήτημα, προστέθηκε, χθες στις υπηρεσίες του Κέντρου όπου ασχολούνται καθημερινά περίπου 100 εθελοντές συνάδελφοί της εκ των οποίων οι 40 με φυσική παρουσία. Αναφορικά με την απάντηση του ποσοστού 70% των κλήσεων η κ. Παλατσέα διευκρινίζει ότι σε κανονική ροή απαντάται το 95% των κλήσεων.
Ωστόσο, παρατηρεί η ίδια, από το «εγχείρημα» αυτό αναδεικνύονται και άλλοι παράμετροι. Όπως η αναγκαιότητα εντοπισμού και χαρτογράφησης των ανήμπορων συμπολιτών μας για τους οποίους η Περιφέρεια και ο ΙΣΑ «θα μεριμνήσει στη συνέχεια» όπως και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας τα οποία καταγγέλλονται συνεχώς (έως και 400% επάνω από τις τιμές που ίσχυαν προ επιδημίας)».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ