Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στα αμερικανικά ΜΜΕ η εφαρμογή του νέου ευρωπαϊκού νόμου περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων(GDPR). Οι ιστότοποι πολλών μεγάλων αμερικανικών μέσων ενημέρωσης είδαν τα σάιτ τους να «τρώνε πόρτα» στην ευρωπαϊκή επικράτεια, αφού ο GDPR προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να λαμβάνουν ρητή συγκατάθεση από τους χρήστες προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα τους.
Το πρόστιμο στους παραβάτες θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερό φτάνοντας το 4% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών τους ή 20 εκατ. ευρώ - όποιο ποσό είναι μεγαλύτερο.
Όπως αναφέρει το CNBC, το πρωί της Παρασκευής, για πρώτη φορά, παγκοσμίως δημοφιλή ΜΜΕ των ΗΠΑ είχαν «πέσει» στην Ευρώπη.
Μπαίνοντας κάποιος στους Los Angeles Times, την Chicago Tribune, τη New York Daily News και άλλες ιστοσελίδες που διαχειρίζεται η εταιρεία Tronc αντίκριζε το εξής μήνυμα: "Δυστυχώς, ο ιστότοπός μας δεν είναι διαθέσιμος σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ασχολούμαστε με το θέμα και δεσμευόμαστε να εξετάσουμε επιλογές που υποστηρίζουν το πλήρες φάσμα ψηφιακών προσφορών μας στην αγορά της ΕΕ."
Τα ειδησεογραφικά σάιτ που διαχειρίζεται η Lee Enterprises, ανάμεσά τους οι εφημερίδες Arizona Daily Sun και Star και οι Times of Northwest Indiana, επίσης δεν ήταν διαθέσιμα στην γηραιά ήπειρο, έχοντας σε λευκό φόντο το εξής μήνυμα: "Αναγνωρίζουμε ότι επιχειρείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο από μια χώρα που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ η οποία επιβάλει τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) με αποτέλεσμα να μην έχετε πρόσβαση προς το παρόν."
Το ίδιο συμβαίνει και στις ιστοσελίδες του History.com, και του FYI, -τις διαχειρίζεται η A + E Networks- με τους επίδοξους χρήστες να ενημερώνονται ότι «αυτό το περιεχόμενο δεν είναι διαθέσιμο στην περιοχή σας».
Διαβάστε ακόμα:
- Σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες GDPR για τα προσωπικά δεδομένα - Τι ισχύει από σήμερα