Η Ελλάδα δεν θα είναι πια παρατηρητής των εξελίξεων, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος αποκάλυψε ότι «σε λίγες εβδομάδες από τώρα θα ανακοινώσουμε την εθνική στρατηγική για την τεχνητή νοημοσύνη». Παράλληλα, επισήμανε τον σημαντικό ρόλο επανεκπαίδευσης και επαναμόρφωσης των πολιτών όλων των ηλικιακών ομάδων όσον αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες.
Μιλώντας στο The Fortune Greece CEO initiative forum που πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, σχετικά με το πώς η «ηθική» και συνετή χρήση της τεχνολογίας, μπορεί να μετασχηματιστεί σε μια ενοποιητική, δίκαιη δύναμη στις επιχειρήσεις και την κοινωνία ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημείωσε ότι «θεμελιώνουμε την διαλειτουργικότητα και τις μεγάλες βάσεις δεδομένων» και πως «είμαστε αισιόδοξοι, γιατί πραγματικά υπάρχει η αναγκαία πρώτη ύλη για να μπορέσουμε να πετύχουμε όλα αυτά τα οποία μπορούμε. Βήμα-βήμα, πλατφόρμα-πλατφόρμα, εφαρμογή-εφαρμογή, λύση-λύση, κάθε μέρα το ελληνικό Δημόσιο πετυχαίνει και θα συνεχίσει να πετυχαίνει».
Εν συνεχεία τόνισε ότι «για εμάς, μεγάλη πρόκληση είναι πώς εξοικειώνουμε το σύνολο του πληθυσμού με τις νέες υπηρεσίες. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα κονδύλια του ταμείου Ανάκαμψης και για να σχεδιαστούν κάποια προγράμματα επανεκπαίδευσης σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες που να αφορούν συγκεκριμένες μερίδες του πληθυσμού με στοχευμένο τρόπο».
Ο υπουργός επεσήμανε ότι η στρατηγική του υπουργείου είναι πολιτοκεντρική, όπως συνέβη και στον σχεδιασμό του συστήματος εμβολιασμού. «Σχεδιάστηκε όλη η διαδικασία του εμβολιασμού ως προς την συστημική της διάσταση με τρόπο πολιτοκεντρικό, δηλαδή με τον πολίτη στο επίκεντρο της διαδικασίας».
Σε αυτό συνηγορεί και η επιλογή εφαρμογής της τεχνολογίας του sms, καθώς όπως επεσήμανε «ασχοληθήκαμε με το service, σκεπτόμενοι πώς μπορεί ένας πολίτης να πάρει την καλύτερη υπηρεσία για τον εαυτό του. Το sms εκ των πραγμάτων είναι αυτό με το οποίο οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι και έχει μια αμεσότητα. Έχουν μπει στον εμβολιασμό, στην άυλη συνταγογράφηση. Σχεδιάσαμε την υπηρεσία ανάποδα με βάση την ανάγκη του πολίτη».
Δεν παρέλειψε να αναφέρει πως το gov.gr είναι ένα και μόνο σημείο εξυπηρέτησης του πολίτη με 1300 υπηρεσίες που διατίθενται ψηφιακά και τόνισε ότι θα προστεθούν και νέες υπηρεσίες όπως οι ψηφιακές υπογραφές σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, οι μεταβιβάσεις ακινήτων, οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, η ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης και αδειών κυκλοφορίας, η ίδρυση μιας ατομικής επιχείρησης, η χρήση εργαλείων τηλειατρικής, προληπτικής ιατρικής.