Εκατοντάδες διαδικτυακές σελίδες γνωστών εταιρειών παρακολουθούν καθετί που πληκτρολογούν οι χρήστες, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Princeton.
Όπως αναφέρει το BBC, οι εταιρείες αυτές χρησιμοποιούν μια τεχνική (session replay) για να μπορέσουν να καταλάβουν πώς ακριβώς χρησιμοποιούν οι χρήστες τις σελίδες τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 480 ιστοσελίδες κάνουν χρήση αυτής της τεχνικής ενώ ειδικοί εκφράζουν αμφιβολίες για τη νομιμότητα της πρακτικής από τη στιγμή που οι χρήστες δεν είναι ενημερωμένοι.
Βρέθηκε ότι 482 από τους 50.000 σημαντικότερους ιστοτόπους διεθνώς ακολουθούν αυτή την πρακτική, μεταξύ άλλων η Samsung, το Reuters, το CBS News, η Telegraph, η Home Depot κ.α.
Mε αυτήν την τεχνική, καταγράφονται τα χτυπήματα των πλήκτρων, οι κινήσεις του ποντικιού και το τι ακριβώς παρακολουθεί ο επισκέπτης της σελίδας, μαζί με το συνολικό περιεχόμενο της σελίδας και στη συνέχεια αποστέλλονται σε τρίτους.
Ερευνητές αναφέρουν ότι η συλλογή πληροφοριών από τρίτους μπορεί να προκαλέσει διαρροή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών. Προσθέτουν δε, ότι αν αυτές οι σελίδες δεν ειδοποιήσουν τους χρήστες ότι παρακολουθούν τα χτυπήματά τους, αυτή η συμπεριφορά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «εγκληματική δραστηριότητα».