Στο «χορό» των πανελλαδικών εξετάσεων μπήκαν σήμερα Παρασκευή, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, που εξετάστηκαν στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Το θέμα τον εξετάσεων ήταν κείμενο του καθηγητή Δημήτρη Μαρωνίτη που δημοσιεύτηκε στο Βήμα της Κυριακής το 2009, με θέμα «Παιδεία και Εκπαίδευση».
Δείτε το θέμα της Γλώσσας για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων
«Βατό» το θέμα της έκθεσης στις πανελλαδικές, εκτιμούν οι καθηγητές
Βατό κρίνεται το θέμα της έκθεσης, με το οποίο σηκώθηκε σήμερα η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία και την εκπαίδευση, το οποίο είχε δημοσιευθεί προ δεκαετίας περίπου στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».
Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία, ενώ πρότειναν τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου.
«Δόθηκε ένα διασκευασμένο άρθρο του Μαρωνίτη που πραγματεύεται το διαχρονικό θέμα της σχέσης Παιδεία-Εκπαίδευση. Το κείμενο στο σύνολό του ήταν αρκετά βατό, με κάποιες, ωστόσο, αναφορές στην αρχαιότητα που θα μπορούσαν να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές στο κομμάτι κυρίως της περίληψης» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Παναγιώτα Ντούλα, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.
Ειδικά για το θέμα της έκθεσης, η Παναγιώτα Ντούλα σημειώνει πως «ήταν αρκετά εύκολο, δεδομένου ότι είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο και έχει δουλευτεί στη διάρκεια της χρονιάς αρκετά και για την ανάλυση και άλλων θεματικών ενοτήτων».
«Ισως για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης να ήταν πιο εύκολο, λόγω της ανάλυσης του Πλάτωνα σχετικά με την παιδεία, που διδάσκονται στα Αρχαία Κατεύθυνσης» συμπληρώνει, ενώ για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις αναφέρει πως «ήταν αρκετα εύκολες, αναμενόμενες και αντιμετωπίσιμες από την πλειονότητα των μαθητών».
«Συνολικά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βατό, όχι όμως πολύ εύκολο. Τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα, χωρίς περιθώρια για παρερμηνείες» καταλήγει.
Σημειώνεται πως φέτος, οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν τις 74.692 θέσεις στα ΑΕΙ θα είναι συνολικά 104.040.
Πιο αναλυτικά, οι δηλώσεις - αιτήσεις των υποψηφίων για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ανέρχονται στις 104.040, με τις 86.301 να προέρχονται από μαθητές των ημερήσιων ΓΕΛ, τις 914 από εσπερινά ΓΕΛ, τις 15.742 από ημερήσια ΕΠΑΛ, τις 405 από εσπερινά ΕΠΑΛ, καθώς επίσης και 678 από εσπερινά ΕΠΑΛ, που εξετάζονται μαζί με το ημερήσιο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «ο μηχανισμός είναι πανέτοιμος, τα εξεταστικά κέντρα της χώρας (858 για τα ΓΕΛ και 145 για τα ΕΠΑΛ) έχουν λάβει τις σχετικές οδηγίες και, όπως κάθε χρονιά, το Υπουργείο βρίσκεται σε απόλυτο συντονισμό με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων».
Εχθές, η αυλαία των εξετάσεων άνοιξε με το μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους υποψηφίους των επαγγελματικών λυκείων. Συγκεκριμένα, κλήθηκαν να εξεταστούν σε ένα κείμενο του Κωστή Παπαγιώργη για τα απορρίμματα.