Προ των πυλών είναι ο διαγωνισμός για τη χορήγηση τηλεοπτικών αδειών, όπως αναφέρει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Δημοκρατία» ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών κι Ενημέρωσης, Ν. Παππάς. Όπως μάλιστα τονίζει, η τιμή εκκίνησης ορίστηκε από το ΕΣΡ στα 35 εκατ. ευρώ για κάθε μία από τις επτά δημοπρατούμενες άδειες, «ώστε το τελικό έσοδο για το Δημόσιο να μην υπολείπεται του εντυπωσιακού τιμήματος που είχε προκύψει από την περσινή διαδικασία».
Σύμφωνα με τον υπουργό, πάντως, το γεγονός ότι η αδειοδότηση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, δεν σημαίνει ότι τα κανάλια συνεχίζουν επί ΣΥΡΙΖΑ να μην πληρώνουν. «Για την ακρίβεια, πληρώνουν μόνο επί ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), από το 2015 ως σήμερα, οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν καταβάλει περί τα 90 εκατ. ευρώ για τέλη χρήσης συχνοτήτων και φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων -έναν φόρο που, αν και είχαν ψηφίσει, εμμονικά αρνούνταν να καταλογίσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις».
«Η παρούσα κυβέρνηση ποτέ δεν εγκλωβίστηκε στο «τρίγωνο της διαπλοκής», στο οποίο μετείχαν, εκτός από κόμματα και μίντια, και οι τράπεζες» τονίζει ο υπουργός κι επισημαίνει πως το μένος εναντίον οποιασδήποτε πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ πηγάζει από την απόφαση της νυν κυβέρνησης να επιβάλει την εφαρμογή των νόμων, που έμεναν ανεφάρμοστοι για δεκαετίες, σε συνδυασμό με διαφανείς και ισότιμους όρους για όλους.
«Ο διαγωνισμός για τη χορήγηση τηλεοπτικών αδειών είναι προ των πυλών. Οι ευθύνες που βαρύνουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την απώλεια υψηλότατων εσόδων από τη χρήση ενός σπάνιου δημόσιου πόρου, όπως το φάσμα, για 30 χρόνια και για τη δημιουργία ενός «κλειστού κλάμπ καναλαρχών» το ίδιο διάστημα, μπορεί να μην παραγράφονται, αλλά τώρα πρέπει να αξιοποιήσουμε μαζί τη μεγάλη ευκαιρία».
Παράλληλα, ο υπουργός αναφέρθηκε και στη ρύθμιση του ραδιοφώνου στην ψηφιακή εποχή, αλλά και στη ρύθμιση των ιστοσελίδων. «Στο διαδίκτυο συγκροτήσαμε το μητρώο διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης στο οποίο έχουν ήδη εγγραφεί σχεδόν 1.000 ιστοσελίδες».
«Συγκροτούμε το μητρώο περιφερειακού Τύπου ώστε οι περιφερειακές εφημερίδες να μην εξαρτούν τη βιωσιμότητά τους από μία υπουργική απόφαση. Προχωρούμε, επίσης, στην εφαρμογή του νόμου, που υπήρχε αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε, για κατανομή τουλάχιστον του 30% της διαφήμισης του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα στα περιφερειακά μέσα».
«Οι όροι διαφάνειας που τίθενται στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης δεσμεύουν όλους μας. Βοηθούν όλους μας. Τις επιχειρήσεις του Τύπου και την Πολιτεία» καταλήγει ο υπουργός.
Φωτογραφία αρχείου SOOC