Μηνύματα αισιοδοξίας από τις κατασκευαστικές εταιρίες

Μηνύματα αισιοδοξίας από τις κατασκευαστικές εταιρίες

Ήταν ίσως, για πρώτη φορά, ύστερα από τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, που εκπρόσωποι των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών εξέπεμψαν αισιόδοξο μήνυμα για την πορεία του κατασκευαστικού κλάδου. Όπως ανέφεραν, στο τέταρτο συνέδριο υποδομών και μεταφορών οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων Άβαξ, ΤΕΡΝΑ, Intrakat και Mytilinaios (δεν παρευρέθηκε εκπρόσωπος της Άκτωρ), ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μία μεγάλη πρόκληση, αυτή την αξιοποίησης των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, γεγονός που θα μπορούσε να δοκιμάσει τις αντοχές της ελληνικής πολιτείας. Η αλλαγή όμως, κλίματος στις κατασκευές είναι αισθητή, με τον  διευθύνοντα σύμβουλο της Άβαξ να αναφέρει πως τα 40 έτη, που βρίσκεται ενεργά στις κατασκευές, είχε πάρα πολλά χρόνια να δει, μέσα σε ένα χρόνο, να κινείται με τόση αποτελεσματικότητα μία κυβέρνηση.

Τι είπαν όμως, οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιριών;

Ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος  του ομίλου ΤΕΡΝΑ ανέφερε ότι οι βασικές προκλήσεις στις οποίες θα κληθεί να απαντήσουν οι κατασκευαστές σχετίζονται με την ενίσχυση των ευρύτερων προοπτικών του, αλλά και με τον επαναπατρισμό ανθρώπων που εγκατέλειψε τη χώρα στην κρίση.

«Η τεχνογνωσία που θα έρθει στη χώρα θα είναι σημαντική, θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ελληνική βιομηχανία και τη βιοτεχνία. Οι επενδύσεις σε ειδικό εξοπλισμό, που θα αποκτηθεί, θα είναι μεγάλες και θα δώσουν προστιθέμενη αξία τόσο στο προσωπικό όσο και στις εταιρίες. Στην ΤΕΡΝΑ έχουμε συνειδητοποιήσει την ανάγκη υλοποίησης των παραπάνω στόχων» σημείωσε.

Και τόνισε ότι η ΤΕΡΝΑ τάσσεται κατά τη πρακτικής των μεγάλων εκπτώσεων, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, δεν μπορεί να είναι βιώσιμο ένα έργο, ειδικά εάν ληφθούν υπόψη η αύξηση του κόστους των υλικών και η αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων στον κλάδο.

Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ τόνισε ότι το 2021 αποτελεί αναμφίβολα έτος-ορόσημο για την επανεκκίνηση της οικονομίας και των υποδομών. «Μετά από μία δεκαετία με περιορισμένο αριθμό έργων και 15 μήνες πρωτόγνωρων περιορισμών λόγω πανδημίας, ως εκπρόσωποι του κατασκευαστικού κλάδου είμαστε ικανοποιημένοι που παρατηρείται μία κινητικότητα που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε. Τις τελευταίες ημέρες υπογράφηκε το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, η γραμμή 4 του Μετρό, η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε65, αλλά και το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο, αυτό. Αναμένουμε πολύ σύντομα την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υλοποίηση κι εκτέλεση του Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό» είπε.

«Πέρυσι είχα εκφράσει κάποιες επιφυλάξεις. Σε πόσο χρονικό διάστημα μπορούν να γίνουν από πλευράς υπουργείου, κάποιες ενέργειες. Αυτά που έγιναν τον τελευταίο ένα χρόνο-για μένα που είμαι 40 χρόνια στον χώρο- είχα πάρα πολλά χρόνια να τα δω» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μιτζάλης. Αναφερθείς στη συνεισφορά των τεχνικών εταιριών στη βελτίωση των προοπτικών, σημείωσε πως θα πρέπει να σταματήσουν τις ατέρμονες προσφυγές και να σεβαστούν τις διαδικασίες και το fair play. «Αν χάσουμε και αυτήν την ευκαιρία, τότε ίσως να αφανιστεί ο κατασκευαστικός κλάδος» δήλωσε.

Ο πρόεδρος της Intrakat Δ.Κούτρας, ανέφερε ότι η εισηγμένη τεχνική εταιρία θα ανταποκριθεί στις προκλήσεις που δημιουργεί το νέο μεγάλο πακέτο έργων. Έτσι, όπως είπε, η Intrakat μεγεθύνεται, αναλαμβάνοντας νέα έργα, ενώ επενδύει και στις πράσινες υποδομές. Η εταιρία ανέλαβε το οδικό έργο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, μήκους 15 χλμ. με προϋπολογισμό 73 εκατ. ευρώ στην Κύπρο, ενώ διαθέτει προς υπογραφή δύο υδραυλικά έργα κι ένα οδικό στη Ρουμανία, συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο να τοποθετείται σε 800 εκατ. ευρώ. Μιλώντας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ανέφερε ως πρώτη προτεραιότητα την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, τη διασύνδεση του Ελληνικού με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και τη σύνδεση των αυτοκινητοδρόμων με τα λιμάνια.

Ο Παναγιώτης Γαρδελίνος,  Γενικός Διευθυντής Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, MYTILINEOS, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι ο κλάδος ξεπέρασε τον κάβο, με την εισηγμένη να καταφέρνει να διατηρήσει στα  επίπεδα του 2019, τα μεγέθη του 2020. «Το 2021 βλέπουμε σαφή άνοδο στον κύκλο εργασιών και το τελικό αποτέλεσμα» σημείωσε.