«Είναι η πρώτη φορά που κατατίθεται πρόταση δυσπιστίας, όχι επειδή έχει πρόβλημα με την κοινωνία και τους πολίτες η κυβέρνηση, αλλά επειδή έχει πρόβλημα με την κοινωνία και τους πολίτες η αξιωματική αντιπολίτευση», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στην ομιλία της στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης.
«Όλες οι δημοσκοπήσεις σάς δείχνουν σε πτώση, οι ψηφοφόροι σας φυλλορροούν, κινδυνεύετε να βρεθείτε τρίτο κόμμα. Σε πολιτική απόγνωση, προσπαθείτε να αντιστρέψετε την πραγματικότητα. Παραποιείτε την αλήθεια, καταστροφολογείτε, αντιφάσκετε», επισήμανε η κ. Κεραμέως.
Η υπουργός χρησιμοποίησε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τακτικής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την τηλεκπαίδευση. «Δέκα ημέρες πριν, λέγατε ότι ο λόγος που ανοίγουμε τα σχολεία είναι γιατί δεν έχουμε τη δυνατότητα τηλεκπαίδευσης. Τώρα που εφαρμόστηκε καθολικά η τηλεκπαίδευση, και άρα διαψευσθήκατε στην πράξη, μας εγκαλείτε που εφαρμόσαμε τηλεκπαίδευση! Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο», είπε η κ. Κεραμέως.
«Σας ενοχλεί ότι στη διάρκεια της πρόσφατης κακοκαιρίας, σε όσες περιοχές στα σχολεία δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί δια ζώσης διδασκαλία, η εκπαιδευτική διαδικασία λειτούργησε, με μαζική συμμετοχή όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και με ομαλή και γρήγορη μετάβαση από τη δια ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως. Στα μαθήματα της Παρασκευής, για παράδειγμα, είχαμε εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε ποσοστό 98,4% επί των κλειστών τμημάτων. Και ευχαριστούμε θερμά σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα για τη συνέπεια και την προσαρμοστικότητα», σημείωσε.
Στηλιτεύοντας την αρνητική στάση του ΣΥΡΙΖΑ στο σύνολο των μεταρρυθμίσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 2,5 χρόνια στον τομέα της Παιδείας, η κ. Κεραμέως τόνισε: «Όχι σε όλα λοιπόν. Ανοίγουμε τα σχολεία, τα θέλετε κλειστά. Τα κλείνουμε, τα θέλετε ανοιχτά. Αλλά ΟΧΙ και σε όλους τους άλλους τομείς του εκπαιδευτικού έργου των τελευταίων 2,5 χρόνων».
Η υπουργός Παιδείας ανέφερε συνοπτικά το μεταρρυθμιστικό έργο που έχει συντελεστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενδεικτικά: έναρξη της φοίτησης στο νηπιαγωγείο από την ηλικία των τεσσάρων ετών, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, 16.200 μόνιμους διορισμούς, 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αξιολόγηση, μαζικές επιμορφώσεις, εξασφάλιση τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές και εκπαιδευτικούς, αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού σχολείων, εγγραφή 1,4 εκ μαθητών και εκπαιδευτικών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ψηφιοποίηση υπηρεσιών, αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ, ίδρυση Πειραματικών και Θεματικών ΙΕΚ, εκσυγχρονισμός 336 προγραμμάτων σπουδών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και 130 οδηγών κατάρτισης, πρόγραμμα αμειβόμενης πρακτικής άσκησης, εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού όλων των Εργαστηριακών Κέντρων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενδεικτικά: χρηματοδότηση πανεπιστημίων βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων, εξορθολογισμός διαδικασίας εισαγωγής και φοίτησης σε ΑΕΙ, αυξημένη χρηματοδότηση, περισσότερες θέσεις μελών ΔΕΠ, ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων, συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, πλαίσιο για εταιρείες τεχνοβλαστών (spin-off).
«Η Ελλάδα αλλάζει, βελτιώνεται, κατακτά διεθνώς τη θέση που της αξίζει», κατέληξε η κ. Κεραμέως.
Διαβάστε ακόμα: