Καμία εξήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού γιατί «έφαγε» τον έφορο αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης

Καμία εξήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού γιατί «έφαγε» τον έφορο αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης

Ένας προϊστάμενος περιφερειακής υπηρεσίας όπως της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής δεν μπορεί να συντονίσει τα έργα του μετρό, ενώ η διευθύντρια ενός κεντρικού αρχαιολογικού μουσείου όπως της Θεσσαλονίκης, μπορεί. Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προσπαθεί να μας πείσει ότι ένα στέλεχός του, όπως η κα Βελένη, είναι… πιο άξιο από άλλο στέλεχος, τον κ. Ιωάννη Κανονίδη, και ας έχει και αυτός πολυετή ευδόκιμη υπηρεσία στην αρχαιολογία.

Το Liberal.gr έβγαλε πρώτο την είδηση αντικατάστασης του κου Κανονίδη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης πριν από μερικές ημέρες. Το ΥΠΠΟΑ συμπεριφέρθηκε σαν να μην αντελήφθη τίποτα και εξέδωσε μόλις σήμερα τη σχετική ανακοίνωση, τονίζοντας: «με δεδομένο ότι οι εργασίες στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνονται πιο εντατικές βαίνοντας προς την ολοκλήρωσή τους, και επειδή η παρακολούθησή τους από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού απαιτεί καθημερινή, συστηματική, διαθεσιμότητα για την έγκαιρη παράδοση του έργου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το ΥΠΠΟΑ αποφάσισε να τοποθετήσει ως αναπληρώτρια Προϊσταμένη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, την Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, Προϊσταμένη από το 2006 του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, θέση στην οποία θα παραμείνει παράλληλα.»

«Έως τώρα, χρέη αναπληρωτή Προϊσταμένου στην Εφορεία Πόλης Θεσσαλονίκης, εκτελούσε ο Προϊστάμενος στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής Γιάννης Κανονίδης, ο οποίος φυσικά θα συνεχίσει από τη θέση αυτή το σημαντικό έργο του στη Χαλκιδική και ιδιαίτερα αυτό στο Άγιο Όρος.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου είχε από καιρό συζητήσει με τον Γιάννη Κανονίδη αυτήν την  εξέλιξη, η οποία υπαγορεύτηκε από τις ανάγκες περάτωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτυπώθηκε σε σχετικό υπηρεσιακό έγγραφο. Η Λυδία Κονιόρδου θα ήθελε να ευχαριστήσει και δημόσια τον Γ. Κανονίδη για την φροντίδα και την προσοχή του στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του.»

Ωραία λόγια και προφάσεις, αλλά κανείς δεν κάνει τον κόπο να εξηγήσει γιατί ο καθόλα ικανός και άξιος κ. Κανονίδης δεν ήταν επαρκής για την παρακολούθηση των έργων. Διότι, φυσικά και ήταν. Αλλά…

«Η Πολυξένη Αδάμ-Βελένη η οποία παίρνει τη σκυτάλη αφού συνεννοήθηκε ήδη από τις 22 Ιουνίου και με τον Γιάννη Κανονίδη, έχει σχέση με το έργο του Μετρό από το παρελθόν» σημειώνει η ανακοίνωση. Και ρωτάμε: πότε συνεννοήθηκε η κα Βελένη με τον κο Κανονίδη; Ύστερα από την εγκατάστασή της στο γραφείο του; Διότι οι πληροφορίες μας θέλουν τον κο Κανονίδη να ενημερώνεται για την αντικατάστασή του στην Αθήνα, όπου βρισκόταν για υπηρεσιακούς λόγους, και ενώ η αντικαταστάτριά του είχε πάει στα γραφεία της εφορείας αρχαιοτήτων.

Το υπουργείο παραθέτει τις περγαμηνές της κας Βελένη: «Ειδικά στο διάστημα 1992-2003 ήταν υπεύθυνη του έργου του Μετρό ως αρχαιολόγος της τότε Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης. Και από νωρίς, από το 1983 κιόλας ανέσκαψε πολλά οικόπεδα στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στο πολεοδομικό συγκρότημά της, παράλληλα με την επί 20 χρόνια ενασχόλησή της με την Αγορά των αυτοκρατορικών χρόνων. Επίσης έφερε στο φως το θέατρο- στάδιο της πόλης Θεσσαλονίκης.» Αλλά παραλείπει να πει ότι κατά το διάστημα αυτό, δεν είχε την ευθύνη και του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Και μια άσχετη (;) ερώτηση: η τοποθέτηση σε δεύτερη θέση ενός αρχαιολόγου, δίνει μόρια όταν υποβάλλει τα χαρτιά του για θέση ευθύνης;

Αγγελική Κώττη

(φωτογραφία: SOOC)