Με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή να κάνει λόγο για αναγκαία μεταρρύθμιση εναρμονισμένη πλήρως με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία αποτρέπει τον κίνδυνο υποβιβασμού της χώρας για θέματα ασφάλειας των πτήσεων ξεκίνησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για τη «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες της Αρχής Πολιτικής Προστασίας Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας».
«Είναι απόλυτα διασφαλισμένα τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δεν θα υπάρχουν μισθολογικές διαφορές και δεν κινδυνεύουν οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί. Πρέπει όμως να δούμε και τη συνολική εικόνα για να μην κινδυνέψει η Ελλάδα να υποβιβαστεί στα θέματα ασφάλειας των πτήσεων».
Αυτό διαβεβαίωσε ο κ. Καραμανλής, απαντώντας στις αιτιάσεις που ακούστηκαν νωρίτερα από την αντιπολίτευση, ότι με το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα μειωθεί ο αριθμός των εργαζομένων ενώ θα υπάρξουν και σημαντικές μειώσεις στους μισθούς.
«Μειώνουμε τα 487 άτομα που εσείς βάλατε για να εξυπηρετήσετε μικροκομματικά οφέλη, στα 172, γιατί πιστεύουμε ότι αυτός ο αριθμός είναι αρκετός. Εσείς προσπαθήσατε να εξυπηρετήσετε μικροπολιτικά οφέλη δημιουργώντας μια υδροκέφαλη αρχή. Εμείς πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα διευκολυνθεί η ΑΠΠΑ, θα αναπτυχθεί η αγορά αερομεταφορών μέσω ενός σαφούς πλαισίου κανόνων, με μια ευέλικτη αρχή και με εξορθολογισμό των δαπανών του κράτους», είπε ο κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ.
Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Καραμανλή στις αιτιάσεις περί μείωσης της εθνικής ασφάλειας των πτήσεων και επιτέθηκε ειδικά στο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον για ανισσόροπο ακτιβισμό και ψεύδη. «Ποιός είπε ότι το FIR φεύγει από τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας; Δεν ντρέπεστε. Δεν μπορεί να ακούγονται πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να καλύψει ένα νομοθετικό κενό που υπήρχε εδώ και τρία χρόνια, και ήταν αποτέλεσμα του «εξυπνακισμού» του ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισε το 2016 ένα νόμο ο οποίος έμεινε ανεφάρμοστος. Αυτό οδήγησε τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια της αεροπορίας να θέσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας πτήσεων και να υποβιβάσει τη χώρα μας. Και αυτό γιατί δεν κάνατε τον διαχωρισμό ΥΠΑ και ΑΠΠΑ που είναι ο ρυθμιστής», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Ο υποβιβασμός της χώρας για λόγους ασφαλείας ήταν πραγματικότητα. Και εμείς, όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση, ήρθαμε σε επαφή με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και ξεκινήσαμε την διαδικασία ώστε μέχρι τέλους του χρόνου να γίνει ο διαχωρισμός».
Ακόμα, ο υπουργός Υποδομών μίλησε για απάτη του ΣΥΡΙΖΑ που θα αποκαλυφθεί μέχρι να ολοκληρωθεί η συζήτηση τονίζοντας ότι κάνει το μαύρο άσπρο το κόμμα που έκοψε το 75% των άγονων γραμμών.
«Η Ελλάδα πρέπει να υπακούει τους κανόνες της ευρωπαϊκής πρακτικής και της αγοράς. Το νομοσχέδιο είναι μια μεταρρύθμιση αναγκαία. Πρώτη φορά ελέγχουμε τις επιδόσεις παρόχων για τις καθυστερήσεις. Παράλληλα, βελτιώνουμε και τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και το σημαντικό θέμα της ασφάλειας πτήσεων που ήτανε και ένας λόγος που θέλανε τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα να μας υποβιβάσουν γιατί δεν είχε γίνει ο διαχωρισμός των δύο φορέων», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.