Η τεχνολογικά καινοτόμα Mercedes-AMG SL 43, στην Ελλάδα

Η τεχνολογικά καινοτόμα Mercedes-AMG SL 43, στην Ελλάδα

Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43, ένα πανέμορφο και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο, που έρχεται να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας του εμβληματικού roadster της εταιρίας. Βασική τεχνολογική καινοτομία που ενσωματώνει τη SL 43 είναι ο προερχόμενος από τη Formula 1™ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής–που για πρώτη φορά, χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Στα 70 χρόνια της ύπαρξής της, η SL μεταμορφώθηκε από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ανοιχτό, πολυτελές sportscar - και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αναδειχθεί σε θρύλο. Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL θέτει άλλο ένα ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της αρχικής SL με τη μοναδική πολυτέλεια και την τεχνολογική υπεροχή που χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα μοντέλα Mercedes-AMG. Η SL 43, ως το νέο βασικό μοντέλο της σειράς παραγωγής, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως, στο οποίο ο κινητήρας του εφοδιάζεται με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή (υπερτροφοδότη).

Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τη Formula 1™ και βάζει τέλος στον συμβιβασμό ανάμεσα σε έναν μικρό στροβιλοσυμπιεστή (κοινώς: turbo) ταχείας απόκρισης που επιτυγχάνει συγκριτικά χαμηλή μέγιστη ισχύ και ένα μεγάλο turbo που προσφέρει υψηλή μέγιστη ισχύ αλλά πιο αργή απόκριση.

Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1 εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μονάδα μίζας-δυναμό (RSG). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 να αποδίδει 280 kW (381 hp) και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 10 kW (14 hp) που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μονάδα μίζας-δυναμό (RSG) σε ορισμένες φάσεις της κίνησης του οχήματος.

Με τον πρωτοποριακή σχεδίασή της, η νέα βασική έκδοση του roadster 2+2 θέσεων απευθύνεται κυρίως σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων. Με τον συνδυασμό αυτού του σχετικά ελαφρού κινητήρα στον μπροστινό άξονα και της κίνησης στου πίσω τροχούς, η SL 43 επιδεικνύει μια ιδιαίτερη οδική συμπεριφορά.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα κόμπακτ μοντέλα Mercedes AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση.

Οι επιδόσεις είναι απλώς εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 275 km/h. Εκτός δε από τις επιδόσεις που προσφέρει, η σπορ Mercedes διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Κατά τ’ άλλα, η νέα SL της κατασκευαστικής σειράς R232 είναι βασισμένη σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχήματος, που αναπτύχθηκε από τη Mercedes AMG. Ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει μια διαμόρφωση 2+2 καθισμάτων για πρώτη φορά μετά το 1989 (Mercedes SL κατασκευαστική σειρά R129). Αυτό κάνει τη νέα SL ακόμη πιο χρηστική. Τα πίσω καθίσματα ενισχύουν την καθημερινή πρακτικότητα και προσφέρουν χώρο για άτομα ύψους έως 1,50 μέτρο (έως 1,35 μέτρα με παιδικό κάθισμα). Όταν δεν χρησιμοποιούνται τα επιπλέον καθίσματα, εκτείνεται ένα πρόσθετο αλεξήνεμο πίσω από τα πίσω καθίσματα που προστατεύει τους μπροστινούς επιβάτες από ρεύματα στον αυχένα τους. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος και να χωρέσει, για παράδειγμα, μια τσάντα του γκολφ.

Κατασκευασμένο από ελαφρύ κράμα αλουμινίου το πλαίσιο είναι αποτελείται από χωροδικτύωμα με αυτοφερόμενη δομή. Η σχεδίαση αυτή εγγυάται μέγιστη ακαμψία και, επομένως, αποτελεί την τέλεια βάση για δυναμική οδήγησης ακριβείας, υψηλή άνεση και βέλτιστη ασφάλεια. Στόχος της αρχιτεκτονικής του αμαξώματος ήταν να επιτευχθούν οι χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG, με έμφαση στην πλευρική και διαμήκη δυναμική, και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι υψηλές προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας.

Για λίγους τυχερούς: η νέα Mercedes-AMG SL 43 είναι διαθέσιμη για παραγγελία και στη χώρα μας στην τιμή των 169.250 ευρώ.

Δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό της νέας Mercedes-AMG SL 43:

pdf