Χρ. Σπίρτζης προς τους απεργούς: Δεν ιδιωτικοποιείται η ΣΤΑΣΥ

Χρ. Σπίρτζης προς τους απεργούς: Δεν ιδιωτικοποιείται η ΣΤΑΣΥ

Τη διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας απόψε στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο υπουργός κατέθεσε νομοτεχνική βελτίωση σε σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία, όπως είπε, τα καθαρά έσοδα από εμπορικές και διαφημιστικές δραστηριότητες θα εγγράφονται ως έσοδα στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ.

Αναφερόμενος σε διάταξη του νομοσχεδίου για τη δυνατότητα της Αττικό Μετρό να συνάψει συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στόχος είναι να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο περιουσιακά στοιχεία. «Επειδή υπάρχουν και κινητοποιήσεις των εργαζομένων, πρέπει να πω για να σταματήσει η παραπληροφόρηση, ότι δεν μπαίνει κανένα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ. Δεν μπαίνει κανένα θέμα επίσης για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ, γι' αυτό και καταθέτουμε νομοτεχνική βελτίωση που προβλέπει ότι, ακόμα και αν ο ΟΑΣΑ είναι ο φορέας που θα συνάψει τις συμβάσεις με την Αττικό Μετρό, τα έσοδα αυτά θα εγγράφονται ως έσοδα της ΣΤΑΣΥ. Άρα να μην έχουν καμία ανησυχία οι εργαζόμενοι», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι αυτό που δεν πρόκειται να συνεχιστεί, είναι ο τρόπος με την οποίο γινόταν η αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό. 

Ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε στοιχεία για τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της ΣΤΑΣΥ από αυτές τις δραστηριότητες. Όπως ειδικότερα ανέφερε, για την αίθουσα του Συντάγματος, το μέγιστο ποσό την τελευταία πενταετία που έχει συλλεχθεί είναι 1.200.000 ευρώ, το 2013 ήταν μόλις 520.000 ευρώ, το 2014 ήταν 857.000 ευρώ και φέτος με μια καλύτερη διαχείριση είναι 1.018.000 ευρώ, «αλλά αυτό αντιστοιχεί σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της πλατείας Συντάγματος, πόσο μάλλον για το σταθμό του μετρό». 

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς το 2013 ήταν 1.289.000 ευρώ, όταν μετακινούνται 1,5 εκατομμύριο επιβάτες κάθε χρόνο. Το 2016 είναι 1.426.000. Τα δε έσοδα από τα πλαίσια στους σταθμούς είναι μόλις 276.841 ευρώ το 2015, 326.755 ευρώ το 2014, το 2016 έφθασε στις 451.000 ευρώ, αλλά τα στοιχεία δείχνουν, ότι ακόμη και το Δεκέμβριο που υπάρχει μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, τα πάνελ πάνω από 50% ήταν ελεύθερα, που σημαίνει ότι δεν υπήρξε μηχανισμός για τη θετική αξιοποίηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Αττικό Μετρό, σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.

Μας κρίνει ο ελληνικός λαός, είτε είμαστε πολιτικοί είτε συνδικαλιστές

«Το δικαίωμα της κινητοποίησης και της απεργίας είναι δικαίωμα του κάθε εργαζομένου. Μας κρίνει ο ελληνικός λαός όλους για αυτά που κάνουμε, είτε είμαστε πολιτικοί, είτε συνδικαλιστές» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό «Κόκκινο», ερωτηθείς για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς. 

Ο υπουργός, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ξεκαθάρισε πως δεν υφίσταται θέμα πλήγματος στα έσοδα της ΣΤΑΣΥ, καθώς ούτως ή άλλως, τα έσοδά της προέρχονται από τον ΟΑΣΑ. 

«Με τον νόμο που ψηφίσαμε για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, έχουμε προβλέψει μερικές δράσεις και λειτουργίες των δύο οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών, που είναι θυγατρικές του ΟΑΣΑ, να μεταφερθούν στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα, να υπάρξει διαφάνεια, να υπάρξουν ορθολογικές και διαφανείς διαδικασίες. Επομένως, έπρεπε να γίνει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στην Αττικό Μετρό και όχι στη ΣΤΑΣΥ που λειτουργεί μέχρι σήμερα ημι-παράνομα - για να μην πω παράνομα - τους σταθμούς, τους νοικιάζει δηλαδή και εκμεταλλεύεται τη διαφήμιση σε αυτούς, να είναι και νόμιμο και να εξορθολογιστεί η λειτουργία αυτή. Αυτό γίνεται με την τροπολογία» ανέφερε ο υπουργός. 

Πάντως, οι εργαζόμενοι εμμένουν στις κινητοποιήσεις αντιδρώντας στην εν λόγω νομοθετική ρύθμιση, η οποία όπως υποστηρίζουν, μειώνει τα έσοδα της εταιρείας, απαξιώνοντάς την και ανοίγοντας το δρόμο για να πωληθεί σε ιδιώτες. 

Υπενθυμίζεται πως τα σωματεία των εργαζομένων σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, εκτός από σήμερα που πραγματοποίησαν την πρώτη 24ωρη απεργία τους, έχουν εξαγγείλει 24ωρες απεργίες για την ερχόμενη Τετάρτη και Παρασκευή 3 Μαρτίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: SOOC