Διαβεβαιώσεις για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ στο νέο φορέα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που είχε με τους δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, στην έδρα της ΠΕΔ-ΚΜ, για τους νέους φορείς που θα δημιουργηθούν και θα αναλάβουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
«Και το προσωπικό του ΟΑΣΘ και το προσωπικό του σημερινού ΣΑΣΘ προβλέπεται να μεταφερθούν στον φορέα λειτουργίας. Σε ό,τι αφορά τον φορέα σχεδιασμού του μεταφορικού έργου θα γίνει διαγωνισμός προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ θα εξακολουθήσουν να εργάζονται» ανέφερε χαρακτηριστικά. Απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο οποίος τον κάλεσε να ανοίξει τα χαρτιά του σε ό,τι αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Δεν έχουμε κρυφά χαρτιά».
Για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ
Για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, ο υπουργός τόνισε ότι ο ΟΑΣΘ στοιχίζει διπλάσια από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ενώ ανέφερε ότι το μοντέλο με το οποίο λειτούργησε ο ιδιωτικός αυτός οργανισμός στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει. Έκανε λόγο για μεθοδεύσεις στο θέμα του ΟΑΣΘ, «είτε έχουν αυτές να κάνουν με μία σύμβαση που υπάρχει από το 1957 και ελέγχεται και η νομιμότητα και η λογική της, είτε έχει να κάνει με τον εκπληκτικό θεσμό διεθνούς πρωτοτυπίας των διαιτησιών του ΟΑΣΘ».
«Βλέπετε τα τελευταία δημοσιεύματα και τι ζητάει πάλι από τις διαιτησίες ο ΟΑΣΘ. Από ό,τι μαθαίνω, παρά τη διευθέτηση που έγινε τον προηγούμενο χρόνο που δεν προβλεπόταν στην σύμβαση, πάλι χρωστά ο ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους ένα μήνα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα» πρόσθεσε.
Είπε ακόμη, ότι δεν είναι ορθολογική η διαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για απαράδεκτα μεγάλους μισθούς ύψους 4.000 ευρώ σε συνθήκες κρίσης, τόνισε ότι το υπουργείο θα πάρει την πολιτική ευθύνη για ένα μεταβατικό στάδιο, όμως υπογράμμισε: «Δεν είμαστε μάγοι. Δεν μπορεί να είναι όπως είναι από το ''57 μέχρι σήμερα όλοι ευχαριστημένοι, γιατί δεν θα είναι η κοινωνία ευχαριστημένη, θα είναι ευχαριστημένοι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ».
Ανέφερε ότι κάποιες από τις προτάσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κινούνται σε λογικό πλαίσιο και υπογράμμισε την ανάγκη να καταθέσει προτάσεις και η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης
«Φιλοδοξούμε το 2019 να είναι σε δοκιμαστική λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης» δήλωσε, εξάλλου, ο κ. Σπίρτζης. Ερωτηθείς για τον σταθμό της Βενιζέλου διευκρίνισε, ότι δεν θα είναι μέχρι τότε έτοιμος, ωστόσο, σχολίασε ότι μπορεί το Μετρό να λειτουργήσει δοκιμαστικά χωρίς αυτό το σταθμό και υπογράμμισε ότι ήταν σημαντικό το γεγονός ότι λύθηκε το πρόβλημα με τις αρχαιότητες.
Για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων ο υπουργός τόνισε: «Όταν το υπουργείο θα φτιάξει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, η παραχώρηση της Εγνατίας θα ενταχθεί σε αυτό. Άρα η ευθύνη είναι στα δικά μας χέρια. Ο σχεδιασμός που έχουμε είναι μέχρι τέλος του χρόνου να βγει διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων».
Πρόσθεσε, άλλωστε: «Προβλέπουμε να γίνουν και άλλες δράσεις κοινωνικές που έχουν γίνει και στις άλλες παραχωρήσεις, στοιχειωδώς να υπάρξουν τέτοιες προβλέψεις και στην Εγνατία, όπως η ελεύθερη μετακίνηση των ΑΜΕΑ, τα πρόστιμα να μην είναι στο ύψος που είναι σήμερα, να υπάρχει, εκεί που δεν έχουμε ασφαλή εναλλακτική δίοδο σε επίπεδο καλλικρατικού Δήμου, ελεύθερος αριθμός διακινήσεων, να έχουμε ειδικό εκπτωτικό τιμολόγιο για τους συχνούς χρήστες κα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία: Sooc