«Σήμερα είναι η μέρα που ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας-Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.
Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Είπε επίσης ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό διάστημα εμπλοκές, ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα. Σημείωσε δε ότι το αποτέλεσμα είναι συλλογική κυβερνητική δουλειά.
Ως ημέρα ιδιαίτερης χαράς για όλους τους Έλληνες χαρακτήρισε τη σημερινή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι η παράδοση του έργου παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ύστερα από χρόνια, ολοκληρώνει το δυσκολότερο και πιο αιματοβαμμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Αθήνας του ΠΑΘΕ.
"Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα έργα με τις συμβάσεις των υψηλών διοδίων και των υψηλών αποζημιώσεων και τις μηδενικές κοινωνικές προβλέψεις, που μας έβρισκαν και μας βρίσκουν αντίθετους. Κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπίζαμε σε τόσο μικρό χρόνο τις χρόνιες καθυστερήσεις, τις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις, ότι θα επιλύαμε τα τεχνικά θέματα, ότι το 1,6 δισ. ευρώ των αποζημιώσεων ως το 2014 θα περιοριζόταν σημαντικά και ότι τελικά θα ολοκληρώνονταν τα έργα", σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος έκανε λόγο για ακάματη επίβλεψη και συνεισφορά του πρωθυπουργού στο όλο εγχείρημα, αλλά και για τη συλλογική κυβερνητική δουλειά του υπουργού Επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη, του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Αλέξη Χαρίτση, καθώς και των υπουργών Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.
Από την πλευρά της η Ευρωπαία επίτροπος Κορίνα Κρετσού μίλησε για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όχι μόνο για το τρέχον εγχείρημα, αλλά και "για τη νέα γενια έργων, από εδώ και πέρα, που θα βοηθήσει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, την έξοδο από την κρίση και την ανάπτυξη".
Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίους.
Είμαστε εδώ σήμερα για να αποδείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε. Το είπε όχι μόνο ο Barack Obama, αλλά το έχει πει ο Νίκος Καζαντζάκης. Αυτό που πετυχαίνουμε σήμερα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ευρώπη, σημείωσε.
Έστειλε το μήνυμα ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για την Ελλάδα, την ευκαιρία της αξιοποίησης τόσων πολλών πόρων που συγκεντρώνονται.
Εμπνευσμένη από την ελληνική ιστορία και τα θύματα των Τεμπών η ονοματοδοσία των σηράγγων
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε και την ονοματοδοσία των τριών σηράγγων του έργου, μεταξύ των οποίων η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, η οποία αντλεί έμπνευση από την ιστορία της Ελλάδας και τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα της οδού.
Όπως γνωστοποίησε ο κ. Σπίρτζης, ο ανατολικός κλάδος της σήραγγας Τ1 βαφτίζεται "Αντώνη Αγγελούλη-Βρατσάνου", από τον έφεδρο ανθυπολοχαγό του ΕΛΑΣ και κορυφαίο σαμποτέρ της εθνικής αντίστασης, ενώ ο δυτικός λαμβάνει το όνομα "Μαθητών Μακρυχωρίου Ημαθίας", στη μνήμη των 21 μαθητών που έχασαν τη ζωή τους στην κοιλάδα των Τεμπών στις 13 Απριλίου του 2003. Ο ανατολικός κλάδος της σήραγγας Τ2 ονομάζεται "Μαρίνου Αντύπα", από τον αγωνιστή του Κιλελέρ, που δολοφονήθηκε το 1907 κι ο δυτικός "Ρήγα Φερραίου". Το όνομα του Ιταλού μηχανικού Sergio Sciani, που σκοτώθηκε σε κατολίσθηση στα Τέμπη το 2009, λαμβάνει ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της σήραγγας Τ3, ενώ το ρεύμα προς Αθήνα ονοματοδοτείται "Ολυμπος".
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε και την ονοματοδοσία των τριών σηράγγων του έργου, μεταξύ των οποίων η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, η οποία αντλεί έμπνευση από την ιστορία της Ελλάδας και τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα της οδού.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ