Με ερώτηση του προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών, ο ανεξάρτητος βουλευτής επισημαίνει ότι η νέα νομοθεσία για το λαθρεμπόριο στα καύσιμα Οικονομικών τροποποιεί με προχειρότητα προηγούμενη κυβερνητική απόφαση του 2015.
Αναλυτικά στην ερώτησή του ο κ. Θεοχάρης, επισημαίνει τα εξής:
“Το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί μάστιγα για την ελληνική οικονομία καθώς προκαλεί ζημία στα δημόσια έσοδα της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) Αριθμ. ΓΔΤΕΦΚ 1117581 ΕΞ2017 που εκδόθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 16/8/2017 με θέμα «Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα (σλέπια, κ.λπ.)» έρχεται να τροποποιήσει με προχειρότητα προηγούμενη κυβερνητική απόφαση του 2015.
Και τούτο διότι η νέα ΚΥΑ δεν συμπεριλαμβάνει το παράρτημα της ΚΥΑ έτους 2015 που εστιάζει στη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα. Η εν λόγω παράλειψη εμποδίζει την απογραφή σε κεντρική βάση των νόμιμων δεξαμενών που δύναται να επιτρέψει τον εντοπισμό των παράνομων δεξαμενών μέσω των οποίων διεξάγεται το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Επιπρόσθετα, η νέα ΚΥΑ καθορίζει ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα την 31η Οκτωβρίου 2017, χωρίς ωστόσο να έχουν εκδοθεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την εγκατάσταση αντίστοιχου συστήματος στα ιδιωτικά πρατήρια, τις εγκαταστάσεις των ενόπλων δυνάμεων καθώς και λοιπών μεγάλων καταναλωτών. Συνέπεια της εν λόγω κατάστασης αποτελεί η ελλιπής λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών καθώς έκαστο σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη.
Την αύξηση της λαθρεμπορίας καυσίμων ευνόησε ιδιαίτερα τα τελευταία δύο έτη η διακοπή ελέγχων από τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) εξ' αιτίας της κυβερνητικής απόφασης για διακοπή του προβλεπόμενου πριμ παραγωγικότητας (μπόνους). Χαρακτηριστικά, τα πρόστιμα στην αγορά καυσίμων το 2016 ανήλθαν σε περίπου 178 χιλιάδες ευρώ σε σύγκριση με πρόστιμα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ που επεβλήθησαν το έτος 2014 όταν τα ΚΕΔΑΚ διεξήγαγαν συνεχείς ελέγχους.
Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:
Ποιος ο προγραμματισμός για την έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων ώστε το σύστημα εισροών-εκροών να εγκατασταθεί όχι μόνο στα πλωτά μέσα αλλά και στα ιδιωτικά πρατήρια, τις εγκαταστάσεις των ενόπλων δυνάμεων και των μεγάλων καταναλωτών;
Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να διορθώσετε τις παραλήψεις και ασάφειες της νέας κοινής ΚΥΑ, ειδικά όσον αφορά στη δημιουργία μητρώου δεξαμενών;
Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο το σύστημα εισροών-εκροών να στέλνει ακριβώς το ίδιο σήμα στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είτε πρόκειται για σκόπιμη αποσύνδεση του συστήματος είτε για απρόοπτη διακοπή ρεύματος;
Ποια η πρόβλεψη για μόνιμη επαναφορά του πριμ παραγωγικότητας στα ΚΕΔΑΚ ώστε να υπάρξει συστηματική προσπάθεια εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων;
Ποιος ο σχεδιασμός για την ενίσχυση των αρμόδιων ελεγκτικών μηχανισμών τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε υποδομές ώστε να συντελείται ταχεία και αξιόπιστη διασταύρωση των στοιχείων που αποστέλλονται από τα πρατήρια καυσίμων;”