Νέα σελίδα ετοιμάζονται να γυρίσουν τους επόμενους μήνες οι αστικές συγκοινωνίες, θέτοντας σταδιακά σε εφαρμογή ανέπαφες πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας στο Οικονομικών Φόρουμ των Δελφών, για την αναδιαμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ, ο υφυπουργός εξήγγειλε έκδοση εισιτηρίου μέσω πιστωτικής ή χρεωστικης κάρτας στις αστικές συγκοινωνίες: «Σύντομα θα δούμε νέες υπηρεσίες στον ΟΑΣΑ, όπως η πληρωμή του εισιτηρίου των μέσων μεταφοράς με debit card- χρεωστική κάρτα» είπε επισημαίνοντας πως πέρα από τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών: «είναι και μια υπηρεσία που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις όπως αυτή με τον κορονοϊό, να αποφύγουμε τη χρήση μετρητών. Εργαζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση, για να μπει η Αθήνα στο κλειστό κλαμπ των ευρωπαϊκών πόλεων που δίνουν αυτή τη δυνατότητα”.
Με την νέα αυτή υπηρεσία, ο επιβάτης αντί να αγοράζει το χάρτινο εισιτήριο, θα µπορεί να πληρώσει για µία διαδρομή µε ανέπαφη κάρτα στις πύλες εισόδου ή µε smartphone σε ένα τερματικό πληρωμής που θα είναι εγκατεστημένο μέσα στα λεωφορεία.
Αναφερόμενος ο κ. Κεφαλογιάννης στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση υπενθύμισε το δυναμικό σχέδιο που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός για την προώθησή της, κάτι που.όπως είπε είναι «μια καλή αφετηρία για τη μετάβαση στο μέλλον των μεταφορών.Και αυτό γιατί δεν πριμοδοτείται απλώς η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά λαμβάνεται μέριμνα για τις υποδομές που θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία τους»
«Καταρτίζουμε επίσης στο Υπουργείο το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Το Μητρώο θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο» τόνισε
Ο υφυπουργός στην ομιλία του επίσης, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του υπουργείου για τη μετάβαση των αστικών μετακινήσεων σε μια νέα εποχή. Κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής είναι η Μκροκινητικότητα, οι ευφυείς μεταφορές με νέες εφαρμογές και στις συγκοινωνίες, η ηλεκτροκίνηση και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
'Οπως είπε ο ο κ. Κεφαλλογιάνης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα τελευταία χρόνια, προωθεί ενεργά τα(ΣΒΑΚ). Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμόρφωσε σχέδιο που απλοποιεί τις διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, έγκρισης, παρακολούθησης και εποπτείας των ΣΒΑΚ.
«Με το σχέδιο νόμου φτιάχνουμε απλούς κανόνες ώστε να ενθαρρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα.Τα μέτρα που προάγουν την οδική ασφάλεια μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από εθνικούς πόρους, ενώ δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την παρακολούθηση των ΣΒΑΚ» τόνισε ο υφυπουργός
Η μικροκινητικότητα
Αναφερόμενος στην λεγόμενη «μικροκινητικότητα» επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα είναι μια από τις πρώτες χώρες που θα παρουσιάσει θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει τους κανόνες κυκλοφορίας και τις προδιαγραφές ασφαλείας των Μέσων Μικροκινητικότητας. Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και φυσικά το ποδήλατο διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις μετακινήσεις, όπως είδαμε και στην περίοδο της καραντίνας.Η φιλοσοφία μας είναι να υιοθετήσουμε αυτή τη νέα τάση στις μετακινήσεις, θέτοντας, όμως, κανόνες με πρώτιστο κριτήριο την ασφάλεια των χρηστών.
«Συντελείται μια μετάβαση στην «οικονομία της πλατφόρμας» με όχημα τα ευφυή συστήματα μεταφορών (C-ITS) και τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται ήδη.Από μια άποψη, τα σύγχρονα οχήματα είναι «συνδεδεμένες συσκευές». Σε λίγο καιρό, οι τεχνολογίες τους θα επιτρέπουν στους χρήστες του δικτύου, αλλά και στους διαχειριστές της κυκλοφορίας να μοιράζονται πληροφορίες» τόνισε..