Από νωρίς, τo ... μήνυμα του κορονοϊού «πέρασε» στους Έλληνες, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να ενισχύσουν τον οργανισμό τους, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο πλήγμα της πανδημίας.
Πρώτο μέλημα όπως φαίνεται, ήταν η εξασφάλιση στο σπίτι, των φαρμάκων που χρειάζονται οι χρόνιοι πάσχοντες με αναπνευστικά νοσήματα, ώστε να μην βρεθούν αντιμέτωποι με έλλειψη των φαρμάκων που χρησιμοποιούν καθημερινά για τη διατήρηση της υγείας τους.
Η επόμενη κίνηση, ήταν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα αντισηπτικά, αντιπυρετικά και βιταμίνες για να ενισχύσουν τον οργανισμό τους, για να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες.
Σύμφωνα με τα Weekly Data της εταιρίας μελετών IQVIA, την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου (24.2 - 1.3.2020), υπήρξε σημαντική αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών και ασθενών, καθώς οι περισσότερες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω φαρμακείων παρουσίασαν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια.
Η αύξηση παρουσιάστηκε τόσο σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα, όσο και σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι.
Όσον αφορά τα φάρμακα, οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη αφορούν το αναπνευστικό σύστημα, με τα σχετικά σκευάσματα να έχουν κατά μ.ο. αύξηση 41% (+360.000 τεμάχια) μεταξύ 3ης και 4ης εβδομάδας του Φεβρουαρίου.
Η αντίστοιχη αύξηση σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2019 έφτασε στο +58% (+458.000 τεμάχια).
Συμπληρωματικές προμήθειες
Αύξηση κατανάλωσης παρουσίασαν και οι κατηγορίες των παραφαρμάκων με τη μεγαλύτερη άνοδο να εντοπίζεται σε μόλις μία εβδομάδα σε:
- Αντισηπτικά προϊόντα (gel, μαντηλάκια, λοσιόν κλπ): +691% (+429.000 τεμάχια) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, +1.176% (+453.000 τεμάχια) σε σχέση με το 2019
- Βιταμίνη C: +152% (+47.000 τεμάχια) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, +186% (+50.000 τεμάχια) σε σχέση με το 2019
- Παυσίπονα και αντιπυρετικά ενηλίκων: +86% (+551.000 τεμάχια) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, +96% (+585.000 τεμάχια) σε σχέση με το 2019.