Δεν μπορούν να κάνουν μια σωστή πρόταση χωρίς να την απομειώσουν, ντύνοντάς την με τη συνήθη λούμπεν φρασεολογία τους.
Σαφώς είναι σωστή η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ στην τροπολογία του, να εισέρχονται οι πιστοί στους χώρους θρησκευτικής λατρείας επιδεικνύοντας τεστ. Δεν έχει σημασία αν το θυμήθηκε τώρα. Δεν έχει σημασία αν ο Τσίπρας ήταν ο πιο υποτακτικός των τελευταίων δεκαετιών, στην ιεραρχία της εκκλησίας (λέγε με Νίκο Φίλη).
Στο θέμα του κορονοϊού ήταν φοβική η στάση της κυβέρνησης, αρχικά απέναντι στην επίσημη Εκκλησία, η οποία με την σειρά της ήταν φοβική απέναντι στο δικό της προσωπικό. Και μετέπειτα, όταν η ιεραρχία συνασπίστηκε τελικά με την Πολιτεία στην καταπολέμηση της πανδημίας, η κυβέρνηση ήταν φοβική απέναντι στους σκόρπιους «ελευθέρας βοσκής» παπάδες, που οι - κάθε άλλο παρά θρησκευτικές - αγκυλώσεις, τους κρατούν παγιδευμένους μέσα στη δεισιδαίμονα μούχλα αιώνων.
Επειδή τα στερνά τιμούν τα πρώτα, ο Τσίπρας με την πρότασή του θα μπορούσε να ισοβαθμήσει το σαμποτάζ που έκανε με τις εξακόσιες τόσες πορείες, τότε που αναλάμβανε το ρίσκο, τη στάση του στα κορωνοπάρτι κ.α. Θα μπορούσε αν είχε άλλη γλώσσα. Αν έκανε την σοβαρή πρόταση χωρίς να την αμπαλάρει με τον - ασυνάρτητα πολεμικό - συριζαίικο λόγο:
Είπε ότι η χώρα οδηγείται σε εκατόμβη νεκρών και η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον Μητσοτάκη, αφού «την ώρα που όλοι μετράμε κρούσματα και νεκρούς, είναι αδιανόητο αυτός να μετράει ψήφους» - κάποιος να πληροφορήσει τον Αλέξη ότι ο Μητσοτάκης εκτός από ψήφους, μετράει και δημοσκοπικά ποσοστά όπως έχουν δείξει όλες οι δημοκοπήσεις από το 2016. Και αυτό χάρις στη δική του ανερμάτιστη συμπεριφορά.
Παράλληλα επανέφερε και την παγκοσμίως πρωτότυπη, αλλά και παγκοσμίως αστεία, πρότασή του για επιστημονική επιτροπή κοινής αποδοχής. Το ότι η πρόταση εκτός τμήματος ΣΥΡΙΖΑ (δηλαδή όχι του όλου ΣΥΡΙΖΑ) έγινε δεκτή με θυμηδία, αφού ήθελε επιστήμονες – κομισάριους, όπως και το γεγονός ότι πολλοί εξαιτίας της θυμήθηκαν τον σταλινικό απατεώνα «επιστήμονα» Λισένκο, δεν τον πτόησε. Επέμενε!
Παράλληλα ο Νίκος Φίλης υποστήριξε στη Βουλή ότι κρύβεται ο αριθμός των κρουσμάτων στα σχολεία, χωρίς να το τεκμηριώσει, ενώ επιτέθηκε ήκιστα στον καθηγητή επιδημιολογίας Γκίκα Μαγιοργκίνη λέγοντας «Με Μαγιοργκίνηδες θα δώσουμε τη μάχη κόντρα στην πανδημία;»
Άξιος σύντροφος του Πολάκη που ως χυδαίος Λισένκο αυτός, επιτέθηκε τόσο στον Σωτήρη Τσιόδρα όσο και στον καθηγητή Θ. Βασικαλόπουλο: «Θα πρέπει να ντρέπεσαι Σωτήρη Τσιόδρα, αν είχατε φέρει τα μονοκλωνικά θα είχαν γλυτώσει οι μισοί από τους 15.000 που χάσαμε» έγραψε ( την στιγμή που ουδείς επιστήμων το υποστηρίζει καθώς είναι πολύ μικρή η παραγωγή τους και χορηγούνται υπό ειδικές συνθήκες. Χθές μάλιστα η παραγωγός εταιρία Lilly ανακοίνωσεότι σταματά την παραγώγη τους.)
Θυμίζουμε ότι με αφορμή το επεισόδιο στην ταβέρνα στα Μετέωρα, τον Βασιλακόπουλο τον είχε αποκαλέσει «Δαπιτάκο» που έγινε καθηγητής κουβαλώντας προτζέκτορες και «εργασιορυπαίνοντας». Και είχε δώσει ραντεβού στην ταβέρνα Ζιώγα (όπου έγινε το επεισόδιο).
Κατά την Αριστερά και τα ραντεβού της δηλαδή. Κάποιοι έδιναν ραντεβού στα γουναράδικα, εκεί που θα πουλούσαν ακριβά το τομάρι τους, άλλοι στις ταβέρνες των ανεμβολίαστων...
Οσο για την κυβέρνηση, έχει εν μέρει δίκιο να θέτει πολιτισμικές παραμέτρους στην άρνησή μας να εμβολιαστούμε. Προχθές στην έρευνα του ΣΚΑΙ το 56% των ερωτηθέντων, στην ερώτηση με ποιο επιχείρημα θα πείθονταν να εμβολιαστούν, απάτησαν με κανένα!
Οι πολιτισμικοί παράγοντες αφορούν τους λαούς του διαφωτισμού. Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, λαοί ορθολογικοί, εμβολιάζονται σε μεγάλα ποσοστά, ενώ λαοί των πρώην σοβιετικών δημοκρατιών και των Βαλκανίων υστερούν. Η Ελλαδα κάπου στην μέση.
Όμως η κυβέρνηση δεν είναι φιλόσοφος και πολιτιστικός αναλυτής. Εξελέγη για να κυβερνά. Και διακυβέρνηση σημαίνει σκληρά μέτρα όταν το απαιτούν οι καιροί.
Στην τελική δεν είναι σίγουρο ότι τα σκληρά μέτρα έχουν πολιτικό κόστος. Μεγαλύτερο κόστος έχει για μια κυβέρνηση, να εκπέμπει την εικόνα του αναποφάσιστου και του αδύνατου.