Το είχε προαναγγείλει η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου από τον περασμένο Μάρτιο: τα τιμητικά έτη είναι για να συνεχίζονται. Κι έτσι, αφού ελάχιστες εκδηλώσεις έγιναν πέρσι, το Ετος Ελλάδας Κίνας συνεχίζεται φέτος, δυστυχώς με διθυράμβους από το υπουργείο Πολιτισμού για την επιτυχία του (την ποια;)
Για το 2018, οι καλλιτεχνικές συνεργασίες συνεχίζονται με διμερή συμφωνία μεταξύ του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας και του Εθνικού Θεάτρου της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, θα ανέβει στην Αθήνα τον Ιούνιο το εμβληματικό έργο της κινεζικής λογοτεχνίας, ο «Ορφανός του Ζάο», σε σκηνοθεσία Wang Xiaoying, Αντιπροέδρου του Εθνικού θεάτρου της Κίνας, με καστ Ελλήνων ηθοποιών και τη συμμετοχή δύο Κινέζων ηθοποιών. Αντίστοιχα, το Νοέμβριο του 2018 θα ανέβει στο Πεκίνο ο Αγαμέμνονας του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου με Κινέζους ηθοποιούς και τη συμμετοχή δύο Ελλήνων.
Επίσης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος θα συμμετέχει στο Διεθνές Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ του Πεκίνου (Meet in Beijing Arts Festival) με το έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Ασκητική», το Μάιο του 2018.
Σε ό,τι αφορά τις αρχαιολογικές εκθέσεις στέλνουμε μία που δεν είναι καινούργια φέτος και μία, επίσης παλιά, το 2019! «Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων. Το Πλοίο, οι Θησαυροί, ο Μηχανισμός» θα παρουσιαστεί φέτος στο Μουσείο της απαγορευμένης Πόλης (Palace Museum). Αντιστοίχως, κατά την ίδια περίοδο, το Palace Museum του Πεκίνου σχεδιάζει την παρουσίαση, για πρώτη φορά παγκοσμίως, τμήματος της Απαγορευμένης Πόλης στο Μουσείο Ακρόπολης, με θέμα έναν από τους μακροβιότερους αυτοκράτορες της Κίνας, τον Αυτοκράτορα Qianlong (1711-1799). Δηλαδή, η κινεζική πλευρά σέβεται και υπολήπτεται το έτος, η ελληνική... πέρα βρέχει.
Επιπλέον, ήδη από πέρυσι βρίσκονται σε εξέλιξη διαβουλεύσεις με το μουσείο Capital του Πεκίνου που έχει εκφράσει έντονη επιθυμία προκειμένου να φιλοξενηθεί σε αυτό η περιοδική έκθεση «The Greeks-Agamemnon to Alexander the Great» (που έχει ταξιδέψει σε ΗΠΑ και Καναδά). Σύμφωνα με την σχετική πρόβλεψη πρόκειται να παρουσιαστεί στο Πεκίνο το 2019, έτος εορτασμού των 70 ετών από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. (ακόμα μεγαλύτερη η ντροπή. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία είναι σε θέση να στείλει μια πρωτότυπη και σπουδαία έκθεση, αλλά η πολιτική ηγεσία δεν φαίνεται να το ενστερνίζεται αυτό).
Συνεχίζοντας τη συνεργασία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) με το Εθνικό Μουσείο της Κίνας (NAMOC), το NAMOC θα υποδεχθεί έκθεση του ΕΜΣΤ στο Πεκίνο μέσα στο 2018. Επίσης, με την παρουσίαση έκθεσης έργων σύγχρονων Κινέζων καλλιτεχνών στη Θεσσαλονίκη, θα συνεχιστεί και το 2018 η ανταλλαγή μεταξύ του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του China Artists Association που διοργάνωσε τη Μπιενάλε του Πεκίνου.
Τέλος, στον χώρο της Έβδομης Τέχνης, τα κινηματογραφικά αρχεία της Κίνας θα πραγματοποιήσουν αφιέρωμα στον Ελληνικό κιν/φο το Μάρτιο του 2018 ενώ η Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα ανταποδώσει με αφιέρωμα στον Κινεζικό κιν/φο το
Μάιο του 2018.
Αγγελική Κώττη
Φωτογραφία: Ιntime