Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» ένα φιλόδοξο σχέδιο είναι το επενδυτικό πλάνο του ΔΕΣΦΑ που ενέκρινε η ΡΑΕ με απόφασή της στις 27 Νοεμβρίου, το οποίο, είχε εκπονηθεί εν γνώσει των Αζέρων της Socar, στο διάστημα που βρίσκεται σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση της πώλησης.
Τα κυριότερα σημεία του σχεδίου για τη δεκαετία 2015-2024 είναι:
• Η υπό εξέλιξη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας, η οποία μόλις ολοκληρωθεί θα αυξήσει κατά 40% την ετήσια δυναμικότητα του τερματικού, με συνολικό κόστος της τάξης των 180 εκατ. ευρώ.
• Το σχέδιο για τον λεγόμενο «κάθετο διάδρομο» που ενώνει τα συστήματα αερίου της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.
• Η κατασκευή νέου εγχώριου αγωγού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα προς το Ιόνιο και την Ηγουμενίτσα, που θα συνδεθεί και με άλλες οδεύσεις προς βορρά και νότο, για να καλυφθεί και η υπόλοιπη επικράτεια. Σε συνδυασμό με τους σταθμούς πίεσης, το κόστος αναμένεται να ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ. Το έργο θα εξαρτηθεί από πολλές παραμέτρους, με κυριότερη τους όγκους αερίου με εξασφαλισμένη πώληση.
• Η σύνδεση σημαντικών βιομηχανικών συγκροτημάτων, όπως η Λάρκο, τα ΕΛΠΕ και άλλες μικρότερες βιομηχανικές ζώνες, με κόστος 250 εκατ. ευρώ.
• Η εγκατάσταση νέων μετρητικών σταθμών αλλά και έργα όπως σταθμοί, αυτοματοποιήσεις στο κέντρο ελέγχου, εγκαταστάσεις ασφάλειας, αναβαθμίσεις λογισμικού και άλλος εξοπλισμός που αναμένεται να κοστίσουν ακόμη 100 εκατ. ευρώ.
Συνολικά για την περίοδο 2015-2024 τα κεφάλαια που θα χρειαστεί ο ΔΕΣΦΑ ξεπερνούν τα 2,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση έργων που βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης ή σχεδιάζονται.
Ταυτόχρονα, ο ΔΕΣΦΑ, στην προσπάθειά του για αύξηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) έχει αναθέσει μελέτες για την κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων με ΥΦΑ στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, αλλά και την κατασκευή εγκαταστάσεων φόρτωσης μικρών πλοίων με ΥΦΑ στο νησί.