Την περαιτέρω επέκταση των ψηφιακών ραντεβού στους δήμους αλλά και στον ΕΦΚΑ ανακοίνωσε από τη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα τα ψηφιακά ραντεβού εφαρμόζονται στις ΔΟΥ και στα ΚΕΠ.
«Θα μπορείς με μία κάμερα να κάνεις μία τηλεδιάσκεψη με κάποιον. Θα το κάνουμε για όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου, το ξεκινάμε από τις ΔΟΥ με την υπηρεσία απόδοσης κλειδάριθμου, θα συνεχιστεί στα ΚΕΠ όπου θα μπορεί ένας πολίτης να κλείνει ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης με τους υπαλλήλους του ΚΕΠ και τέλος θα γίνει και για τα γκισέ των δήμων και για τα γκισέ του ΕΦΚΑ», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Παράλληλα, ειδική μνεία έκανε στην πλατφόρμα gov.gr, όπου πλέον υπάρχουν 528 υπηρεσίες του δημοσίου από 502 που υπήρχαν πριν από λίγες εβδομάδες. «Κάθε εβδομάδα θα προστίθενται καινούργιες υπηρεσίες», ξεκαθάρισε, υπενθυμίζοντας ότι από τις πρώτες εφαρμογές ήταν η ηλεκτρονική εξουσιοδότηση και η υπεύθυνη δήλωση.
Σε ό,τι αφορά τα ΚΕΠ, ο υπουργός έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με τις επισκέψεις των πολιτών. «Αν δει κανείς τα στατιστικά των ΚΕΠ τις εβδομάδες πριν την πανδημία ήταν 20.000 επισκέψεις. Οι 12.000 επισκέψεις αφορούσαν υπηρεσίες γνησίου υπογραφής, εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις. Αφαιρώντας αυτές τις διαδικασίες από την αναγκαιότητα της επίσκεψης αυτόματα κερδίσαμε ένα μεγάλο κομμάτι του όγκου των επισκέψεων», υπογράμμισε.
Την ίδια ώρα, τόνισε ότι η νέα εφαρμογή για την αυτόματη έκδοση ΑΜΚΑ στα νεογέννητα βοήθησε στην αντιμετώπιση του κορονοϊού, μια και μείωσε τις επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες. «Μέχρι το Φεβρουάριο ο γονιός έπρεπε να πάει στο μαιευτήριο να γίνει δήλωση του παιδιού , να πάει στο ΚΕΠ, να πάρει ΑΜΚΑ, να πάει στο ταμείο του πατέρα ή της μητέρας, να πάει στο δημοτολόγιο. Τώρα γίνονται όλα μέσα στο μαιευτήριο. Στο πρώτο sms λαμβάνει τον ΑΜΚΑ του παιδιού, στο δεύτερο sms το αν είναι δικαιούχος επιδόματος ή όχι», είπε αρχικά και συμπλήρωσε πως οι τέσσερις ουρές που κόβονται, επί τον αριθμό των γεννήσεων, συνιστά τον αριθμό των επισκέψεων που δεν έγιναν σε δημόσιες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου». «Άρα κατά μία έννοια είναι κι αυτό εργαλείο τήρησης της κοινωνικής απόστασης», συμπέρανε.
Στην αντιμετώπιση του κορονοϊού βοήθησε και το σύστημα της αύλης συνταγογράφησης, μια και ήδη 375.000 πολίτες έχουν εγγραφεί στο σύστημα και πάνω από 1,5 εκατομμύριο συνταγές έχουν συνταγογραφηθεί με αυτό τον τρόπο.
Παρουσιάζοντας ο κ. Πιερρακάκης την φιλοσοφία του υπουργείου σημείωσε η στρατηγική του ήταν η μείωση του βάρος της γραφειοκρατίας της Ελλάδας και με την ίδια λογική θα συνεχίσει να δρα.
«Μέσα στην πανδημία αποδείξαμε πολλά και αναδείξαμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Το ίδιο συνέβη και με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους. Δε μας έλειπε τίποτα άλλο πέρα από τον πολιτικό σχεδιασμό, την στρατηγική και την βούληση να προχωρήσουμε μπροστά. Το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης θα κινηθεί με την ίδια ταχύτητα, πρέπει να καλύψουμε το κενό και το χάσμα, δεν μπορούμε να χάσουμε ένα ακόμη τρένο», είπε κλείνοντας.
Κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του στην Επιτροπή Περιφερειών, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε ότι στις 6 Ιουνίου θα ξεκινήσουν να μοιράζονται οι ψηφιακές υπογραφές και μέσα σε 8 εβδομάδες θα έχουν μοιραστεί όλες. Την πρώτη εβδομάδα θα μοιραστούν πιλοτικά 1.000 υπογραφές στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη δεύτερη εβδομάδα 2.000 υπογραφές στο υπουργείο Οικονομικών, την τρίτη εβδομάδα 5.500 υπογραφές στο υπουργείο Εργασίας και την τετάρτη εβδομάδα 11.000 υπογραφές στο υπουργείο Δικαιοσύνης και στα δικαστήρια.
Μάλιστα μέχρι το φθινόπωρο, 150.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα έχουν τη δυνατότητα της ψηφιακής υπογραφής.