Με το σύνθημα «Μένουμε σπίτι- μαθαίνουμε στο σπίτι» το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε τα απολογιστικά στοιχεία για τον ένα μήνα εφαρμογής του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Υπήρξαν 4.818.079 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις και 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά, στις πλατφόρμες e-class συμμετείχαν 668.420 και στην e-me: 357.913, ενώ το 95% των μαθημάτων στα ΙΕΚ γίνεται διαδικτυακά και 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων στα ΑΕΙ παραδίδεται μέσω του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
«H υγειονομική κρίση του κορονοϊού δημιούργησε νέες ανάγκες, όπως και μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες στο χώρο της εκπαίδευσης. Σπεύσαμε να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία και, ταυτόχρονα, να οργανώσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθολικά σε όλες τις βαθμίδες και στην πιο ευρεία έως σήμερα κλίμακα» τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Στόχος μας να διατηρήσουμε ενεργή την εκπαιδευτική διαδικασία για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα και, παράλληλα, να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας» πρόσθεσε, αναφερόμενη στην καθιέρωση από τις 11 Μαρτίου ενός νέου συστήματος τηλεκπαίδευσης.
«Μαζί με τους Υφυπουργούς, Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη, και τους Γενικούς Γραμματείς, κ.κ. Αναστασία Γκίκα, Απόστολο Δημητρόπουλο, Γιώργο Βούτσινο και Γιώργο Καλαντζή, συγχαίρουμε για άλλη μία φορά όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό που υλοποιεί καθημερινά τη μάθηση στο σπίτι, αλλά και τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και τις οικογένειές τους, που αγκάλιασαν το νέο αυτό εγχείρημα» καταλήγει στην ανακοίνωσή της η κυρία Κεραμέως.
Οι τρεις άξονες
Ανταποκρινόμενο στις ραγδαίες εξελίξεις, το υπουργείο Παιδείας σχεδίασε και υλοποίησε τάχιστα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε τρεις άξονες:
1. Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση): απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Για το σκοπό αυτό, διαμορφώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία, για πρώτη φορά, παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης.
2. Ασύγχρονη: διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον/την εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο. Για το σκοπό αυτό, αναβαθμίζονται διαρκώς οι υφιστάμενες πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκριθούν τεχνικά στον συσσωρευμένο όγκο νέων χρηστών και δεδομένων.
3. Εκπαιδευτική τηλεόρασηː σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών μαθημάτων που προβάλλονται μέσω της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ2, ως μία σύγχρονη, οπτικοακουστική εκπαιδευτική πρόταση. Απευθύνεται πρωτίστως σε μαθητές Δημοτικού.
Η συμμετοχή μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών
Βάσει των πλέον πρόσφατων διαθέσιμων στοιχείων, η συμμετοχή μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ως εξής:
Α. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Στη σύγχρονη εκπαίδευση:
- 4.818.079 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις,
- 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά,
- 54% αύξηση συμμετοχών μαθητών κάθε μέρα,
- 95.692 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη,
- 262.704 ψηφιακές τάξεις έχουν δημιουργηθεί αθροιστικά,
- ως και 32.585 ψηφιακές τάξεις την ημέρα,
- 17.428.668 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Στην ασύγχρονη εκπαίδευση:
- Συμμετοχή μαθητών στις πλατφόρμες e-class: 668.420 / e-me: 357.913,
- Συμμετοχή εκπαιδευτικών στις πλατφόρμες e-class: 108.510 / e-me: 73.889,
- Συνολικά περισσότεροι από 1.090.011 μαθητές και 166.949 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Εκπαιδευτική τηλεόραση:
- Σταθερά υψηλή η τηλεθέαση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, που καθιέρωσε και υλοποίησε το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ. Ενδεικτικά, το μεσοσταθμικό ποσοστό τηλεθέασης στις των προγραμμάτων της εκπαιδευτικής τηλεόρασης της ΕΡΤ2 ήταν πάνω από 35%, με περισσότερους από 85.000 τηλεθεατές.
Β. ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ (με στοιχεία των 101 από τα 126 ΔΙΕΚ της χώρας)
- 95% των μαθημάτων που διενεργούνταν δια ζώσης είναι ήδη ενταγμένα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Γ. ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
- 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδονται μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που σε ορισμένα ΑΕΙ αγγίζει το 99,7%,
- το υπόλοιπο 3,65% αφορά σε μαθήματα αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα.