Τις κατά καιρούς δηλώσεις του Δ. Κουφαντίνα για «ένοπλη δράση» και την απολύτως συνειδητή έλλειψη οποιασδήποτε μεταμέλειας για τις άδικες πράξεις του εκτίμησε το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου προκειμένου να πει «όχι» στη χορήγηση νέας άδειας στον αρχιεκτελεστή της 17Ν.
To σκεπτικό των δικαστών του Πρωτοδικείου που είδε το φως της δημοσιότητας λίγες ώρες μετά την παρέμβαση της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Ξένης Δημητρίου, η οποία ζήτησε τόσο το βούλευμα όσο και τους φακέλους σχετικά με την υπόθεση του αρχιεκτελεστή της 17 Ν Δ. Κουφοντίνα.
Όπως χαρακτηριστικά περιγράφεται στο σκεπτικό των δικαστών οι δηλώσεις του Δ. Κουφοντίνα «να αντισταθούμε στην κρατική τρομοκρατία», «να ξαναπιάσουμε το κόκκινο νήμα αυτών των αγώνων» και «η ένοπλη δράση δείχνει το δρόμο για την κλιμάκωση του κοινωνικού και του πολιτικού αγώνα»,παραπέμπουν ευθέως στη βία.
Ως εκ τούτου δεν υπάρχουν ενδείξεις «σωφρονισμού» αλλά και σεβασμού της «έννομης τάξης». Αντιθέτως σημειώνουν ότι τα όσα υποστηρίζει «καταδεικνύουν ένα πρόσωπο που εμπράκτως και σταθερά αποτάσσεται την έννομη τάξη».
Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά ότι ο Δ. Κουφοντίνας συνειδητά δεν έχει δείξει οποιαδήποτε «μεταμέλεια» για τις πράξεις του, δηλαδή τις δολοφονίες και όλες τις ενέργειες στις οποίες είχε προχωρήσει ως ηγετικό στέλεχος της 17Ν «και τις οποίες εξακολουθεί να θεωρεί ως πολικά εγκλήματα, θέτοντας τον εαυτό του σε θέση ήρωα-πολιτικού κρατουμένου».
Καταλήγουν δε οι δικαστές υπογραμμίζοντας ότι «ο ως άνω κατάδικος δεν είναι πρόθυμος να αλλάξει στάση ζωής, αλλά εμμένει στην άποψή του περί ένοπλης ανατροπής του "κρατικού μονοπωλίου της βίας"» και ως εκ τούτου «δεν αποκλείεται να τελέσει και νέες αξιόποινες πράξεις ιδιαίτερης απαξίας».
Τέλος θέτουν θέμα ως προς τους δεσμούς που διατηρεί εκτός σωφρονιστικού καταστήματος αφού ο ίδιος «καλεί σε συμπαράσταση και αλληλεγγύη προς υποστήριξη του αγώνα του για τη λήψη άδειας εξόδου από το σωφρονιστικό κατάστημα και ομάδες εκτός της φυλακής, αμφισβητήσιμης νομιμότητας, αναφερόμενος και πάλι στο κόκκινο νήμα της ζωής, που από το μέσο άνθρωπο δύναται να ερμηνευθεί και ως "αίμα"».