Διαφάνεια στα οικονομικά, αλλά και στη διαδικασία επιλογής των επιχορηγούμενων ταινιών από καλλιτεχνική επιτροπή ήταν στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου αφότου ανέλαβε καθήκοντα στις αρχές του 2016 - και μόλις πριν ένα μήνα απέκτησε γενική διευθύντρια, την Ηλέκτρα Βενάκη.
H διοικητική αναδιοργάνωση του ΕΚΚ, με την αναμενόμενη προκήρυξη για την πλήρωση τεσσάρων θέσεων διευθυντών σε νευραλγικά τμήματά του, και οι οποίες, παρά τον ιδρυτικό νόμο παραμένουν κενές εδώ και χρόνια, όπως και η λειτουργία του Film Comission (διευκόλυνση ξένων παραγωγών με κίνητρα φοροαπαλλαγής) ήταν ο πρώτος από τους πέντε άξονες στους οποίους κινήθηκε η διοίκηση του Κέντρου Κινηματογράφου, διανύοντας το πρώτο εξάμηνο της θητείας της. Στα οικονομικά, αποφάσισε κατ' αρχήν την ολοκλήρωση του διαχειριστικού ελέγχου που είχε ξεκινήσει στο Κέντρο από το 2015 αλλά διεκόπη.
Απ' ό,τι ειπώθηκε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος του Ε.Κ.Κ. Γιάννης Λεοντάρης, η γενική διευθύντρια Ηλέκτρα Βενάκη και τα μέλη του ΔΣ για τα πεπραγμένα του α΄εξαμήνου , η οικονομική αβεβαιότητα από την κατάργηση του Ειδικού Φόρου επί των εισιτηρίων των κινηματογραφικών αιθουσών και όχι μόνον, φαίνεται ότι για την ώρα απομακρύνθηκε. «Ενσωματώσαμε στην ετήσια επιχορήγηση του ΕΚΚ που ήταν 1 εκ. 600 χιλιάδες ευρώ, το ποσό των 2 εκ. σε αντιστάθμισμα των εσόδων που έχασε το ΕΚΚ από την κατάργηση του Ειδικού Φόρου. Σε αυτά προστίθενται 2 εκ. ευρώ για την κινηματογραφική παραγωγή, συν 1 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
«Είμαστε, τηρουμένων των αναλογιών, εξαιρετικά γενναιόδωροι» είπε χαμογελώντας ο υπουργός Πολιτισμού, σήμερα στη συνέντευξη Τύπου. «Δίνει μια ανάσα να προχωρήσουμε σε μια κατεύθυνση που ελπίζουμε να γίνει καλύτερη» είπε ο κ.Μπαλτάς , εκτιμώντας ότι η συζήτηση με τους θεσμούς θα αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα για τη μόνιμη και σταθερή ενσωμάτωση του Ειδικού Φόρου υπέρ της κινηματογραφικής παραγωγής της χώρας. Όσο για την υποχρέωση των τηλεοπτικών καναλιών να επενδύουν το 1,5% των εσόδων τους από τις διαφημίσεις στον ελληνικό κινηματογράφο, μια ανεκπλήρωτη οφειλή προς τον ελληνικό κινηματογραφικό χώρο, ο κ.Μπαλτάς δήλωσε: «Κυνηγάμε το θέμα και με τις νομικές υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, όπως επίσης έχουμε ισχυρή και ομόφωνη εισήγηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ακόμα και για την περίπτωση τηλεοπτικών καναλιών που δεν εμφανίζονται κερδοφόρα. Κι αυτό το μέτρο θα ισχύσει ανεξάρτητα των τηλεοπτικών αδειών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Διαφορετικά οι οφειλέτες θα υποστούν τις κυρώσεις του νόμου».
Η επέκταση των συνεργασιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και οι διεθνείς συμπαραγωγές τύπου Ελληνογαλλικού Ταμείου, οι συνεργασίες ακόμα και στην διανομή των ελληνικών ταινιών, είναι στους στόχους της νέας διοίκησης του ΕΚΚ. Όπως και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού του ρόλου προς νέους σκηνοθέτες, οι υποτροφίες και τα χρηματικά βραβεία - επαναφέρει τρία βραβεία ύψους 2.000 ευρώ έκαστο, για μικρού μήκους ταινίες στο Φεστιβάλ Δράμας. Στα σχέδια είναι η μετακόμιση των γραφείων του από την Δ. Αρεοπαγίτου, σε κτίριο μεγαλύτερο που διαθέτει και αποθήκες κατάλληλες για την φύλαξη υλικού του Κέντρου, με μηνιαίο ενοίκιο 4 χιλιάδων ευρώ αντί των 11 χιλιάδων ευρώ που πληρώνει τώρα.
Τέλος, στη συνέντευξη Τύπου ανακοινώθηκαν οι χρηματοδοτήσεις που ενέκρινε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σε ολοκληρωμένες ταινίες και προτάσεις ταινιών που εκκρεμούσαν. Με το ποσό των 93.070 ευρώ ενισχύονται ολοκληρωμένες ταινίες - δύο μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, έξι μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, ένα μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ και δέκα μικρού μήκους ταινίες.
Εγκρίθηκαν επίσης 840.000 ευρώ για την ενίσχυση επτά ταινιών που πρόκειται να γυριστούν, ανάμεσα στις οποίες το «Για να δει τη θάλασσα» της Αγγελικής Αντωνίου με 140.000 ευρώ σε συνολικό κόστος 554.190 ευρώ, το «Θαύμα της θάλασσας των Σαργασών» του Σύλλα Τζουμέρκα με 160.000 ευρώ και συνολικό κόστος 1.405.000 και ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη με 60.000 ευρώ και συνολικό κόστος 706.531 ευρώ.
Εγκρίθηκε τέλος και η χρηματοδότηση τριών συμπαραγωγών: «Η επιφάνεια των πραγμάτων» της Νάνσυ Μπινιαδάκη με 12.000 ευρώ, ο «Κόλπος» του Εμρέ Γεκσάν με 30.000 ευρώ και το «Sideway» του Ταϊφούν Πιρσελιμόγλου με 25.000 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ