Στην αντεπίθεση περνά η μεγαλύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια προσπάθεια να μετατρέψει την κρίση που έχει ξεσπάσει με αφορμή το αποκαλούμενο dieselgate σε όφελος για την ίδια. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά και την πρόσφατη συνάντηση κορυφής του Βερολίνου ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εκπροσώπους του κλάδου, η Volkswagen ανακοινώνει γενναιόδωρα κίνητρα αντικατάστασης των οχημάτων που είναι εφοδιασμένα με παλιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρες από σύγχρονα, που έχουν τις προδιαγραφές Euro 6.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα γερμανικών ΜΜΕ, η εταιρεία προτίθεται να πριμοδοτήσει με ποσό που φτάνει ως και τα 10.000 ευρώ την αγορά ενός σύγχρονου μοντέλου VW, με οτιδήποτε κινητήρα και αν είναι εφοδιασμένο. Μάλιστα, η προσφορά δεν αφορά μόνο τους κατόχους αυτοκινήτων της συγκεκριμένης μάρκας, αλλά όλων των εταιρειών -κάτι που, προφανώς, έχει στόχο να προσελκύσει στην VW τους «πιστούς» και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα, η επιδότηση θα φτάνει τα 2.000 για την αγορά ενός up!, τα 3.000 για ένα Polo, τα 5.000 για τα Golf, τα 6.000 για Touran, τα 8.000 για ένα Passat και θα ανέρχεται σε 10.000 για τα ακριβότερα μοντέλα, όπως το Tuareg. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά θα προστίθενται στις επιδοτήσεις που ήδη υπάρχουν για την αγορά μοντέλων που είναι εφοδιασμένα με κινητήρες φυσικού αερίου (1.000 ευρώ), υβριδικούς (1.785 ευρώ) ή ηλεκτρικούς (2.380 ευρώ), κάτι που σημαίνει ότι το τελικό όφελος για όσους αποφασίσουν να στραφούν προς οχήματα με πολύ μικρές ή μηδενικές εκπομπές αερίων θα είναι σημαντικό.
Είναι γεγονός, βεβαίως, ότι η VW δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που προχωρά σε μια τέτοια ενέργεια. Ανάλογες εξαγγελίες έχουν κάνει ή ετοιμάζονται να κάνουν και οι ανταγωνιστές της, εντός και εκτός Γερμανίας -όπως Daimler, BMW, Ford, Toyota κ.λπ. Προφανώς δε, η κούρσα των προσφορών δεν θα περιοριστεί στη Γερμανία, αλλά θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την Ευρώπη (και όχι μόνο), ανοίγοντας ένα νέο κύκλο μαζικής αντικατάστασης οχημάτων και ανανέωσης του στόλου τους.
Φωτογραφία: SOOC
Διαβάστε ακόμη
Κατασκευάσαμε τον πιο καθαρό πετρελαιοκινητήρα, ισχυρίζεται η Mazda