Η Υπουργός Παιδεία κ. Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής αύξηση κατά 142 εκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό των δαπανών για την εκπαίδευση, δηλαδή θα διαμορφωθεί στα 5 δισ. και 605 εκατομμύρια έναντι των 5 δισεκατομμυρίων και 463 εκατομμυρίων που είχε αγγίξει την περσινή χρονιά.
Από αυτά τα 4 δισ. 895 εκατομμύρια θα αντληθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα 710 εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η υπουργός επικεντρώθηκε σε αυξημένες παροχές ανά κατηγορίες όπως επίσης και στο κοινωνικό στίγμα που διέπει την κατάρτιση του φετινού προϋπολογισμού.
Αναφέρθηκε λοιπόν στην αύξηση χρηματοδότησης που αφορά σε ενταξιακές διαδικασίες μαθητών με αναπηρία, στη δωρεάν μεταφορά εκπαιδευομένων στην έδρα εκπαιδευτικής δομής στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας από την κατοικία τους, στην αύξηση του στεγαστικού επιδόματος, στην επιδότηση μαθητικών και φοιτητικών εισιτηρίων, και στο βοήθημα 700 ευρώ σε μαθητές δημοσίων ΕΠΑΛ-ΙΕΚ στο πλαίσιο λήψης μέτρων εναντίον της πανδημίας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Υπουργός Παιδείας σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της UNICEF 1 δισεκατομμύρια παιδιά σε 188 χώρες έχουν επηρεαστεί όσον αφορά στην εκπαιδευτική τους διαδρομή.
Όμως στην Ελλάδα περισσότεροι από 2,2 εκατομμύρια πολίτες παιδιά από τη νηπιακή ηλικία, αλλά και μεγαλύτερης ακόμη και ενήλικες σπουδαστές μέσω της τηλεκπαίδευσης κάλυψαν κενά και προχώρησαν.
Η αρμόδια υπουργός διευκρίνισε πως τα τρία βασικά συστατικά της πολιτικής του υπουργείου παιδείας κινούνται γύρω από τρείς βασικούς άξονες:
Α) Μόνιμους διορισμούς
Χαρακτήρισε ως καινοτομία τις 10.500 προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση, διορισμοί που προστέθηκαν στις 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών σε σχολεία ειδικής αγωγής.
Επίσης έχουν προσληφθεί 50000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί λόγω και της επιδημιολογικής κρίσης.
Β) Στοχευμένες αυξήσεις σε κονδύλια του τακτικού προϋπολογισμού,όπως:
- 200 εκατομμύρια για δαπάνες εμβληματικών δράσεων
- 100 εκατομμύρια για δαπάνες σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με στόχο την πολυεπίπεδη κάλυψη όλων των αναγκών που έχουν
- 16 εκατομμύρια έκτακτης επιχορήγησης στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων
- 3 εκατομμύρια ευρώ σε οικογένειες που έχουν παιδιά που σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους
Εξορθολογισμός του συστήματος μεταγραφών και υπολογισμός βάσει κοινωνικο-οικονομικών κριτηρίων της τελευταίας τριετίας και όχι μόνο του τελευταίου έτους
Γ) Ίδρυση Ανώτατης Εκπαίδευσης βάσει αντικειμενικών κριτηρίων όπως π.χ. η γεωγραφική θέση.
Η υπουργός παιδείας αναφέρθηκε επίσης στην ενίσχυση και την επέκταση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΔΕ) ως εργαλείου στην υπηρεσία των πολιτών και στην αναχαίτιση του φαινομένου «brain-drain», κάνοντας λόγο για την πρωτοβουλία του υπουργείου παιδείας να εντάξει μέσω του υπουργείου ψηφιακής διακυβέρνησης έργα 3,5 εκατομμυρίων ευρώ στο ΕΣΠΑ για τα έτη 2021-2023, ενώ επεσήμανε πως υπάρχει η μεγαλύτερη απορροφητικότητα κονδυλίων ΕΣΠΑ –φτάνει το 61,63% έναντι του 45,74% το 2016, για δράσεις που αφορούν στην εκπαίδευση.