«Δεν έχετε το δικαίωμα να λασπώνετε συνειδήσεις και πρόσωπα! Φτάνει πια!» δήλωσε σε υψηλούς τόνους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και κατέθεσε προς ενημέρωση της Βουλής τα πορίσματα των επιθεωρητών δημοσίων έργων που αποφαίνονται ότι δεν υπήρξε κατάτμηση στο έργο Πάτρα-Πύργος. Ο υπουργός Υποδομών είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Κουτσούκου, ο οποίος διατύπωσε υπαινιγμούς ότι επί θητείας του κ. Σπίρτζη έγινε κατάτμηση του έργου για το πάρει συγκεκριμένη εταιρεία.
«Ευθύνη για το πού βρίσκεται σήμερα το έργο Πάτρα-Πύργος, έχουν αυτοί που έβγαλαν το έργο από την ενιαία εργολαβία της Ολυμπίας Οδού, χωρίς μελέτες, χωρίς σχέδιο και χωρίς χρηματοδότηση» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι 6 από τις 8 δημοπρατήσεις και μέσα στον Ιούνιο θα γίνουν και οι άλλες δύο. Ταυτόχρονα υπάρχει και συνεργασία με τον τεχνικό σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς κρίσιμο στοιχείο είναι η μελέτη κόστους - οφέλους και ήδη έχουν εξεταστεί πολλά σενάρια για τη βιωσιμότητα του έργου με τις εκπτώσεις που επετεύχθησαν.
Απαντώντας στις αιχμές του βουλευτή για ευνοϊκή μεταχείριση του ομίλου Καλογρίτσα, ο κ. Σπίρτζης απάντησε σε πολύ υψηλούς τόνους: «δεν είναι οι κουμπάροι του 0% έκπτωση που δίνατε τα έργα με τα λεφτά του ελληνικού λαού. Καταλάβατε; Είναι με 53% έκπτωση. Με 55%. Με 57%. Με τα λεφτά του ελληνικού λαού εσείς κάνατε πλάκα τόσα χρόνια».
«Φτάνει πια. Πονάει να μην παίρνει ολόκληρο το έργο μια εταιρεία με 0% έκπτωση» είπε και πρόσθεσε ότι και οι επιθεωρητές και η ελληνική δικαιοσύνη αλλά και οι αρμόδιοι ευρωπαϊκοί θεσμοί έχουν αποφανθεί πως δεν έχει γίνει καμία κατάτμηση και ότι ακολουθείται το πνεύμα και το γράμμα της ευρωπαϊκής οδηγίας.
Ο υπουργός μίλησε για συντονισμένη επιχείρηση λάσπης που εκπορεύεται από συγκεκριμένα κέντρα, πολιτικά και ΜΜΕ, και υπογράμμισε: «Εγώ είχα πει ότι θα παραιτηθώ αν βρεθεί έστω και ένα στοιχείο. Δεν βρέθηκε τίποτα, από τους φακέλους που εγώ πήγα στη δικαιοσύνη. Κάντε λοιπόν άρση του πέπλου προστασίας εδώ μέσα, να πάμε σε κανένα δικαστήριο, να δούμε επιτέλους ποιος λασπώνει και ποιος συκοφαντεί».
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας στα περί αδυναμίας κατάθεσης εγγυητικών του ομίλου Καλογρίτσα, κατέθεσε στα πρακτικά την έγγραφη απάντηση της Τράπεζας Αττικής με την οποία ο κ. Πανταλάκης ενημερώνει ότι ο όμιλος Καλογρίτσα έχει εγκεκριμένα χρηματοδοτικά όρια στην Τράπεζα Αττική και είναι ενήμερος εξυπηρετώντας κανονικά τις προς την τράπεζα υποχρεώσεις του. Τα δε εγκεκριμένα όρια του πελάτη καλύπτουν και επιτρέπουν την έκδοση εγγυητικών επιστολών.
Ο Γιάννης Κουτσούκος δήλωσε ότι η πρώτη δουλειά της κυβέρνησης, μόλις ανέλαβε την εξουσία, ήταν να ακυρώσει ένα ενιαίο δημοπρατημένο έργο και να το βάλει σε μεγάλες περιπέτειες, με συνέπεια να μην υπάρχει καμία προοπτική έναρξης των εργασιών. «Ο φίλος της κυβέρνησης ο κ. Καλογρίτσας που πήρε τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες, δεν προσήλθε στις επόμενες και σύμφωνα με δημοσιεύματα έγκριτων δημοσιογράφων, δεν προσήλθε διότι δεν μπορούσε να καταθέσει τις εγγυητικές επιστολές». Ο βουλευτής είχε αναφερθεί και στη μηνυτήρια αναφορά της ΤτΕ για τις χορηγήσεις σε επιχειρηματίες με κριτήρια που δεν ήταν τραπεζικά, στην Τράπεζα Αττικής και κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν ο κ. Καλογρίτσας που έχει πάρει τις 4 πρώτες εργολαβίες μπορεί να εκτελέσει το έργο. «Κατατμήσατε ένα ενιαίο έργο για να το πάρουν κουμπάροι και κολλητοί» είπε ο Γιάννης Κουτσούκος.
«Δυστυχώς, για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, η μόνη ορατή προοπτική για να γίνει το έργο, είναι σήμερα» σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι το έργο Πάτρα-Πύργος ήταν τμήμα του έργου της Ολυμπίας Οδού, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση προέβη σε αναθεώρηση και έβγαλε εκτός του έργο Πάτρα-Πύργος, «πράξη τουλάχιστον εγκληματική», διότι το νέο τμήμα κρίνεται αυτόνομα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη βιωσιμότητά του. «Σήμερα με πάνω από 50% εκπτώσεις έχουμε ιδρώσει να το εγκρίνουμε» ανέφερε ο υπουργός.
«Κάποιοι συνεχίζουν να ρίχνουν λάσπη στον ανεμιστήρα. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα να λασπώνουν πρόσωπα και συνειδήσεις και κυρίως να λένε ψέματα στους συμπολίτες τους. Ποιοι έχουν την ευθύνη; Όσοι έβγαλαν το έργο από την Ολυμπία Οδό. Θα παραδιδόταν τώρα. Αυτοί έχουν την ευθύνη» είπε ο υπουργός Υποδομών.
Χρ. Σπίρτζης: Ή θα βρεθεί λύση ή κάποιοι θα χρεωθούν μία μεγάλη καταστροφή
«Ή θα βρεθεί λύση ξεκάθαρη και αναπτυξιακή ή κάποιοι θα χρεωθούν ξανά ιστορικά μία ακόμα μεγάλη καταστροφή σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο», υποστηρίζει, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ειδήσεις-Σαββατοκύριακο». Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης σημειώνοντας, ωστόσο, ότι «δεν υπάρχει άλλη πολιτική προσωπικότητα που να αναλάβει με αξιοπιστία το βάρος της διαπραγμάτευσης, τις πρωτοβουλίες και τις συμμαχίες που ξεκίνησε και υλοποιεί ο πρωθυπουργός».
Ερωτηθείς αν «από μία τυχόν "μη λύση" μπορεί να προκληθούν πολιτικές εξελίξεις στη χώρα», ο κ. Σπίρτζης απαντά κατηγορηματικά:« Όχι βέβαια! Δυστυχώς για το πολιτικό σύστημα, σήμερα, δεν υπάρχει εναλλακτική πολιτική πρόταση».
Μιλώντας για τυχόν πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση μίας εθνικής συνεννόησης για θέματα όπως το χρέος, ο υπουργός υπογραμμίζει: «Δεν πιστεύω ότι οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν την ιστορική ανάγκη της χώρας και του ελληνικού λαού».
Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφερόμενος στη Δημοκρατική Συμπαράταξη και απαντώντας στην ερώτηση «εάν εκτιμά ότι η ηγεσία της διατηρεί ίσες αποστάσεις από ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ;», τονίζει: «Διαφαίνεται μία αγωνιώδης προσπάθεια της ηγεσίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης να εξακολουθήσει, διολισθαίνοντας ως τμήμα της Σοσιαλδημοκρατίας, να έχει προνομιακή σχέση μετά τη ΝΔ του κ. Σαμαρά, με τη ΝΔ του κ. Μητσοτάκη και του κ. Γεωργιάδη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία αρχείου: SOOC