«Άδειασμα» EMSA στον Κουρουμπλή - Παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας ζητάει η ΝΔ

«Άδειασμα» EMSA στον Κουρουμπλή - Παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας ζητάει η ΝΔ

Την παραίτηση του κ. Κουρουμπλή ζητά η Νέα Δημοκρατία μετά την την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA) πως η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

«Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του».

Νωρίτερα, σε συνέντευξή της η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva, δήλωσε πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό EMSA (European Maritime Safety Agency) έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ αλλά τονίζει παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία standby για τις ανάγκες των χωρών μελών της Ευρώπης και η έγκριση επιχειρήσεων δίνεται 24 ώρες μετά την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε χώρα μέλος.

Μιλώντας στο skai.gr, η κα. Russeva τονίζει πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή (σ.σ αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού στις 13 Σεπτεμβρίου και το επικαλέστηκε και ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής) η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.

Υπενθυμίζεται ότι οι ελληνικές αρχές ζήτησαν τη συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, στον καθαρισμό του Σαρωνικού στις 13 Σεπτεμβρίου, δηλαδή τέσσερις ημέρες μετά το ναυάγιο του "Αγία Ζώνη ΙΙ", όπως ανέφερε σε επίσημη τοποθέτησή του ο EMSA. 

Αναλυτικά, σημειώνει πως το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ έλαβε χώρα στις 9 Σεπτεμβρίου στις 02:45 τα ξημερώματα (σ.σ κατά την ομιλία του σήμερα στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο κ. Κουρουμπλής αναφέρει ως ώρα ναυαγίου τις 02:41) στα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά.

Σύμφωνα με τον EMSA το Αγία Ζώνη ΙΙ περιείχε 2.200 τόνους πετρελαίου και 370 τόνους πετρελαίου MGO (Marine Gas Oil) (σ.σ ο EMSA κοινώς αναφέρει πως συνολικά το Αγία Ζώνη ΙΙ μεταφέρει 2570 τόνους πετρελαίου και παραγώγων ενώ ο κ. Κουρουμπλής κάνει λόγο για 1819 τόνους πετρελαίου οι οποίοι φορτώθηκαν στα ΕΛΠΕ και για συνολικά 2550 τόνους φορτίου).

Ο EMSA επίσης (όπως σημείωσε κατά την τοποθέτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης) πως ζητήθηκε η συνδρομή του στον καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας στις 13 Σεπτεμβρίου (τέσσερις -4- ημέρες μετά το ναυάγιο) και η ανταπόκρισή του ήταν άμεση καθώς βρέθηκε στο σημείο της μόλυνσης στις 11 το πρωί.

Υπογραμμίζεται πως ο EMSA δεν αναφέρει σε κανένα σημείο της ανακοίνωσής του εάν το πλοίο Aktea βρισκόταν σε αποστολή μέχρι και την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου και δεν διευκρινίζει εάν είναι δυνατό να υποβληθεί αίτημα ενώ ένα πλοίο βρίσκεται σε αποστολή όπως σημείωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας στην Επιτροπή της Βουλής.

Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του EMSA εδώ.

Με πληροφορίες από skai.gr

Φωτογραφία: Sooc

Διαβάστε ακόμη:

- Απάντηση Π. Κουρουμπλή σχετικά με τις δηλώσεις Russeva