Ευρώπη: Στα 3,4 δισ. δολάρια οι δαπάνες στη σύγχρονη τεχνολογία

Ευρώπη: Στα 3,4 δισ. δολάρια οι δαπάνες στη σύγχρονη τεχνολογία

Σε ποσοστό 24,9% θα αυξάνονται ως το 2027 στην Ευρώπη οι δαπάνες των επιχιερήσεων για εφαρμογές AV και VR (Augmented Reality και Virtual Reality) παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, που δεν έχουν ακόμη αποκλιμακωθεί πλήρως, αλλά και την οικονομική αβεβαιότητα, παράγοντες που εξακολουθούν να «σφίγγουν» τους προϋπολογισμούς τους.

Αυτό δείχνει έρευνα που πραγματοποίησε η International Data Corporation (IDC) για την Ευρώπη. Οι αναλυτές της IDC, μάλιστα, εκτιμούν ότι η δαπάνη των επιχειρήσεων θα διαμορφωθεί σε 3,4 δισ.ευρώ για το 2023, με δεδομένο ότι στο πρώτο τρίμηνο έχει, ήδη, φθάσει στα 1,1 δισ.ευρώ. 

Επίσης, η IDC εκτιμά ότι έως το 2027, οι δαπάνες για εφαρμογές AR και VR θα φτάσουν τα 10,5 δισ.ευρώ, αυξανόμενες με μέσο ετήσιο ρυθμό 24,9% για όλα τα έτη έως το 2027.

Αν και οι δαπάνες για AR/VR έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω από την προηγούμενη πρόβλεψη της IDC, στο τέλος του 2022,  λόγω υψηλού πληθωρισμού και άλλων μακροοικονομικών συνθηκών, θα αυξηθούν κατά 32%, φέτος. Η εκτίμηση αυτή αποτελεί και μια ένδειξη «για το πώς το AR και το VR θεωρούνται, πλέον, στρατηγικές τεχνολογίες για την υποστήριξη των επιχειρηματικών στόχων», επισημαίνει σχετικά η IDC.

Σύμφωνα με τους αναλυτές που συμμετείχαν στην έρευνα, πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες υιοθετούν μια πιο συντηρητική προσέγγιση στις επενδύσεις πληροφορικής, ανατρέποντας ορισμένες μεγάλες αναπτύξεις AR/VR, ως απάντηση στις δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες. 

Ωστόσο, η αλλαγή στις προτεραιότητες, με έμφαση στη βελτιστοποίηση της απόδοσης επένδυσης και των κερδών, θα συνεχίσει να τροφοδοτεί το ενδιαφέρον για το AR και το VR. Σε ό,τι αφορά στους κλάδους που θα πρωταγωνιστήσουν στην τάση αυτή είναι το λιανεμπόριο και η μεταποίηση που θα αντιπροσωπεύσουν το 63,7% των συνολικών δαπανών. 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των αλυσίδων σούπερ - μάρκετ, οι οποίες μετά τις online παραγγελίες και τα e-shops προχωρούν, σταδιακά  και σε virtual καταστήματα. 

Πηγή: IDC

Παράλληλα, στο χώρο B2B, οι βιομηχανίες πόρων και ενέργειας θα γνωρίσουν την ταχύτερη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, με διψήφια ανάπτυξη σε όλη την περίοδο πρόβλεψης.

Ωστόσο, η αλλαγή στις προτεραιότητες, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση της απόδοσης επένδυσης και των κερδών, θα συνεχίσει να τροφοδοτεί το ενδιαφέρον για το AR και το VR, με τη νέα υβριδική πραγματικότητα να ενισχύει αυτήν την τάση. 

Όπως εξηγούν οι αναλυτές της IDC, «η τεχνολογία AR/VR βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, επιτρέποντας γρήγορη απομακρυσμένη υποστήριξη και επίλυση προβλημάτων σε περίπτωση αστοχίας, αυξάνουν την παραγωγικότητα βελτιώνοντας τις ανθρώπινες ικανότητες και ενισχύουν την ασφάλεια, αντικαθιστώντας συχνά μια επικίνδυνη επιτόπια εκπαίδευση με ασφαλείς εικονικές οδηγίες». 

Στη βιομηχανία πόρων, η ασφάλεια είναι ζωτικής σημασίας και η AR επιτρέπει στους ειδικούς να επιθεωρούν εικονικά, τόσο τα μηχανήματα, όσο και το περιβάλλον, επιτρέποντας λεπτομερή και ακριβή επιθεώρηση επικίνδυνων περιοχών χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τους χειριστές του χώρου.

Σε ό,τι αφορά το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων θα το λάβουν η εκπαίδευση, το e-commerce και η βιομηχανική συντήρηση για το 2023, ειδικά σε περιπτώσεις χρήσης B2B το 2023.

Ακόμη, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IDC, η εκπαίδευση μέσω εικονικής και επαυξημένης προσωπικότητας έχει γίνει πιο δημοφιλής, καθώς βοηθά τους εργαζόμενους να αποκτούν δεξιότητες γρήγορα και με διαδραστικό τρόπο, παρέχοντας πρακτική μάθηση σε ένα ασφαλές περιβάλλον.