Με αύξηση του κύκλου εργασιών αλλά και της κερδοφορίας της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, έκλεισε η χρήση 2021 για την αλυσίδα σούπερ - μάρκετ Σκλαβενίτης.
Όπως αναφέρουν στο Liberal πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών επετεύχθη σε μία δύσκολη συγκυρία λόγω αφ΄ενός της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τις πωλήσεις για το α΄τετράμηνο του 2021 αλλά και λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και των πρώτων υλών στους επόμενους μήνες.
Η επίτευξη ιδιαίτερα θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, οφείλεται εκτός από το καλά σχεδιασμένο πλάνο ανάπτυξης και στις προσπάθειες που κάνει η αλυσίδα ώστε να απορροφά σημαντικό ποσοστό από τις ανατιμήσεις, με στόχο οι τιμές στο ράφι, για τους καταναλωτές να έχουν την ελάχιστη, δυνατή, αύξηση.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Σκλαβενίτης, σε ενοποιημένη βάση για το 2021 ανήλθε σε 3,98 δισ.ευρώ έναντι 3,79 δισ. το 2020). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 292,7 εκατ.ευρώ έναντι 261,4 εκατ.ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,5 εκατ.ευρώ, ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
Η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη κατέγραψε κύκλο εργασιών 3,3 δισ.ευρώ, έναντι 3,15 δισ. το 2020. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ.ευρώ έναντι 224,9 εκατ.ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 82,3 εκατ. ευρώ, ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
Στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας ιδιαίτερη σημασία έχει η επιστροφή σε κερδοφορία, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στην οποία συνέβαλε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ, το 2021 η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης συνέχισε να θέτει σε προτεραιότητα:
την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας 6 νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα
την ανακαίνιση σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χωράς
την ενδυνάμωση της ψηφιακής της παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2021, η επιχείρηση προχώρησε σε υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης για την περίοδο 2021-2023 με αυξήσεις αποδοχών και παροχές άνω των 15,7 εκ. Ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργήθηκαν πάνω από 1.300 νέες θέσεις εργασίας, με τον Όμιλο να απασχολεί περισσότερους από 31.700 εργαζομένους στο τέλος του 2021 (από 30.251 το 2020) και την ΕΥΣ περισσότερους από 27.400 (από 26.051 το 2020).
Η πορεία στο 2022
Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας μέσα στο 2022 σημειώνεται ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων.
Ακόμη σημαντική θεωρείται και η δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ περιλαμβάνεται:
- η δημιουργία 3 νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα
οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της - η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
- η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Σήμερα, ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απασχολεί περισσότερους από 33.000 Εργαζόμενους και το δίκτυο του Ομίλου και απαρτίζεται από τις εταιρείες Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Κύπρου (18 Καταστήματα), ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ (40 Καταστήματα) και The MART (13 Καταστήματα).