Σάρκα και οστά παίρνει άλλο ένα μεγάλο έργο που «σέρνεται» από το 2013, υπό την μορφή ΣΔΙΤ πλέον και όχι παραχώρησης, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας. Η διαδικασία ωρίμανσης είναι σε εξέλιξη, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ολοκληρώνει τον διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου καθώς σήμερα είναι η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών.
Στην Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας είχε αναφερθεί και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στις αρχές Ιουλίου, στο πλαίσιο εκδήλωσης της ΔΕΕΠ Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας, χαρακτηρίζοντάς «Έργο Εθνικού Επιπέδου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι αυτό το έργο πλέον εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό».
Το έργο, που με βάση τον προηγούμενο διαγωνισμό που ακυρώθηκε έχει προϋπολογισμό άνω των 50 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνει τις μεγάλες οδικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της σύνδεσής της προς Ήπειρο και Ιόνια Νησιά. Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας θ’ αποτελέσει μια νέα σύγχρονη πύλη από και προς το νησί του Ιονίου το οποίο το καλοκαίρι υποφέρει από κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η νέα αυτή υποδομή θ’ αντικαταστήσει την πλωτή γέφυρα που για δεκαετίες προσφέρει τις υπηρεσίες πρόσβασης.
Η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού, μέσω και του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας, και αποτελεί διεκδίκηση σχεδόν 35 ετών από την τοπική κοινωνία.
Το σκεπτικό – αιτιολογικό της απόφασης ένταξης του έργου στον προγραμματισμό του υπουργείου, όπως είχε αναλυθεί τον προηγούμενο Μαϊο, αναφέρει ότι η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα είναι επιβεβλημένη για τους παρακάτω λόγους:
1. Τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών).
2. Την τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με την διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.
3. Τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής.
Ο παλιός διαγωνισμός που είχε διενεργηθεί με μοντέλο σύμβασης παραχώρησης, περιλάμβανε, την κατασκευή οδικού τμήματος, συνολικού μήκους 3 χλμ., συμπεριλαμβανομένης της υποθαλάσσιας σήραγγας), την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ. περίπου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη διέλευση των πλοίων από τον Δίαυλο και η ταυτόχρονη είσοδος/έξοδος των οχημάτων στο νησί της Λευκάδας, καθώς και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο.
Παράλληλα περιλαμβάνετε η διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας αλλά και την κατασκευή Μαρίνας σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον εντασσόταν στο έργο παραχώρησης.