Αύξηση των εσόδων και σημαντική αύξηση των κερδών ανακοίνωσε για το 9μηνο ο ΟΠΑΠ. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) εννεαμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα €1.398,1 εκατ. έναντι €1.040,3 εκατ. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 34,4% ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και της ανθεκτικής ζήτησης σε μία περίοδο περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης.
Στο γ’ τρίμηνο 2022 τα GGR ανήλθαν σε €498,8εκ., υψηλότερα κατά 6,1% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την αύξηση των retail δραστηριοτήτων ως αποτέλεσμα της σταδιακής επιστροφής των περιστασιακών πελατών μας στα καταστήματα, καθώς και την ισχυρή δυναμική του online».
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 40,0% σε ετήσια βάση στα €574,8εκ. (εννεάμηνο 2021: €410,5 εκατ.), λόγω της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το γ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 10,3% στα €204,6 εκατ. (γ’ τρίμηνο 2021: €185,4 εκατ.).
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 40,4% στα €533,3εκ. (εννεάμηνο 2021: €379,9εκ.) ή αυξημένα κατά 48,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας την ομαλοποίηση των λειτουργικών δραστηριοτήτων ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων. Τα EBITDA γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €197,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €175,0εκ.), ενισχυμένα κατά 12,9%, ή αυξημένα κατά 13,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €285,8 εκατ. το εννεάμηνο 2022 (εννεάμηνο 2021: €178,2 εκατ.) αυξημένα κατά 60,3% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 87,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το γ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €118,5εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €99,3 εκατ.), αυξημένα κατά 19,4% (ή ενισχυμένα κατά 16,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση).
Παράλληλα, επισημαίνεται και η ισχυρή ταμειακή θέση του Οργανισμού, με καθαρό δανεισμό στα €243,6 εκατ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,35x (0,41x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas, δήλωσε:
"Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, οι επιδόσεις μας χαρακτηρίστηκαν από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων, ως αποτέλεσμα της σταδιακής επιστροφής των περιστασιακών παικτών, και τη σταθερά ισχυρή ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων. Επίσης, η ομαλοποίηση των επιχειρησιακών λειτουργιών μας οδήγησε σε βελτιωμένο περιθώριο EBITDA, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην ισχυρή οικονομική θέση του ΟΠΑΠ.
Τα οφέλη που προέκυψαν από τις μοναδικές προϊοντικές προτάσεις μας και στα δύο κανάλια, καθώς και η εστίαση μας στη συνεχή αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής Fast Forward.
Μεταξύ άλλων, οι νέες ενισχυμένες αποδόσεις του Πάμε Στοίχημα στα πρακτορεία μας, οι οποίες είναι ανταγωνιστικές με αυτές της online αγοράς, επιβεβαιώνουν την ικανότητά μας να υλοποιούμε τολμηρές και ρηξικέλευθες αποφάσεις, που αλλάζουν τα δεδομένα και οδηγούν σε ουσιαστικά αποτελέσματα.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ήρθαμε ακόμη πιο κοντά στους πελάτες μας και βελτιώσαμε τις επιδόσεις μας, μέσω πρωτοβουλιών όπως η διάθεση καινοτόμων ΣΚΡΑΤΣ επαυξημένης πραγματικότητας, η ολοκλήρωση της μετάβασης στη νέα εφαρμογή OPAP Store App, η ενσωμάτωση gamified χαρακτηριστικών στα widget του online ΤΖΟΚΕΡ και καζίνο και οι προωθητικές ενέργειες που ενισχύουν περαιτέρω τη θέση του χαρτοφυλακίου μας.
Κοιτώντας στο μέλλον – και καθώς η πολυαναμενόμενη, κορυφαία διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου έχει μόλις ξεκινήσει – πιστεύουμε ότι αυτή η ενθαρρυντική δυναμική θα οδηγήσει σε ένα δυνατό φινάλε για τη φετινή χρονιά".