Η Credit Suisse «δεν έμαθε τίποτα» από το κραχ του 2008
Shutterstock
Shutterstock
Ανώτατο Δικαστήριο Λονδίνου

Η Credit Suisse «δεν έμαθε τίποτα» από το κραχ του 2008

Η Credit Suisse κατηγορήθηκε την Πέμπτη ότι «δεν έμαθε τίποτα» από την οικονομική κρίση του 2008 κατά την πρώτη μέρα της δίκης στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου που αφορά υπόθεση για τίτλους με εγγύηση στεγαστικών υποθηκών.

Η Loreley Financing, εταιρεία ειδικού σκοπού που συστάθηκε από τη γερμανική τράπεζα IKB, μηνύει την Credit Suisse για την αγορά τίτλων ύψους 100 εκατ. δολ. το 2007 στο πλαίσιο συναλλαγής με εξασφάλιση.

Η εταιρεία που είναι εγγεγραμμένη στο Τζέρσεϊ ανέφερε ότι προέβη στην εν λόγω αγορά σε συνέχεια «ψευδών και ανέντιμων δηλώσεων» της Credit Suisse σχετικά με την αξία τους.

Καταγγελία για «συστημική απάτη»

Η Loreley υποστηρίζει επίσης ότι οι φερόμενες ψευδείς διαβεβαιώσεις αποτέλεσαν μέρος μιας «συστημικής απάτης» από την ελβετική τράπεζα σε σχέση με τίτλους που υποστηρίζονται από εγγυήσεις στεγαστικών υποθηκών (RMBS).

Η Credit Suisse αρνείται ότι υπήρξε οποιαδήποτε απάτη σε σχέση με τις δραστηριότητές της στους τίτλους RMBS, υποστηρίζοντας γραπτώς ότι η περίπτωση της Loreley είναι «εξαιρετική».

Η αγωγή της Loreley, η οποία κατατέθηκε το 2018, προηγήθηκε της εξαγοράς της Credit Suisse από την ανταγωνιστική της UBS τον περασμένο μήνα.

Ωστόσο, η υπόθεση έρχεται να υπογραμμίσει τα ζητήματα που «κληρονόμησε» η UBS, εξαγοράζοντας την Credit Suisse, η οποία έχει πληγεί από σειρά αποτυχίες στη διαχείριση κινδύνων υψηλού προφίλ τα τελευταία χρόνια.

Ανοίγοντας την υπόθεση την Πέμπτη, ο δικηγόρος της Loreley, Τιμ Λορντ, αναφέρθηκε επανειλημμένα στον διακανονισμό ύψους 5,28 δισ. δολ. της Credit Suisse με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το 2016, με τον οποίο «διευθετήθηκαν» οι ισχυρισμοί ότι η ελβετική τράπεζα «παραπλάνησε τους επενδυτές».

Ο Λορντ υποστήριξε ότι η υπεράσπιση της Credit Suisse υποδηλώνει ότι η τράπεζα θεωρεί ότι η συμπεριφορά της, όπως ορίζεται σε αναφορά της σχετικά με τη συμφωνία με το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης, αποτελεί «αποδεκτή τραπεζική πρακτική».

Τι απαντά η Credit Suisse

Ωστόσο, η Credit Suisse υποστήριξε ότι στον διακανονισμό με το Υπουργείο Δικαιοσύνης «δεν υπάρχει αναφορά σε ανεντιμότητα, απάτη, ψευδείς δηλώσεις ή οτιδήποτε άλλο τέτοιου είδους».

Ο δικηγόρος της τράπεζας ισχυρίστηκε επίσης ότι αν η Loreley έχει δίκιο, «τότε δεν είναι απλώς η διοίκηση της Credit Suisse που διαχειριζόταν με εντελώς ανέντιμο τρόπο τις υποθέσεις της». «Πολλοί από τους ισχυρισμούς εναντίον της Credit Suisse αφορούν σε τραπεζικές πρακτικές διαδομένες σε ολόκληρο τον κλάδο», ανέφερε o ίδιος.