Η Lufthansa έκλεισε συμφωνία απόκτησης μειοψηφικού ποσοστού στον ιταλικό αερομεταφορέα, ITA Airways, που θα της επιτρέψει να επεκταθεί στην τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά της Ευρώπης και στη Ρώμη να ξεφορτωθεί μια εταιρεία που απορροφούσε δισ. ευρώ κρατικής ενίσχυσης.
Η Lufthansa θα επενδύσει 325 εκατ. ευρώ σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΙΤΑ για ποσοστό 41%, ενώ η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει ένα πρόσθετο ποσό 250 εκατ. ευρώ.
Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει το δικαίωμα να αυξήσει το ποσοστό του ή να εξαγοράσει πλήρως την ΙΤΑ με τίμημα που θα εξαρτηθεί από συγκεκριμένες παραμέτρους που θα πρέπει να έχουν ικανοποιηθεί.
Μια πιο δυνατή ΙΤΑ θα αναζωογονήσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Lufthansa Carsten Spohr.
H Alitalia και η διάδοχος ΙΤΑ ταλαιπώρησαν τα ιταλικά κρατικά ταμεία για δεκαετίες με κρατικές ενισχύσεις. Η Alitalia ξεκίνησε τη λειτουργία της δύο χρόνια μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και σταμάτησε τις πτήσεις της το 2021. Τη διαδέχθηκε μια μικρότερη έκδοση, η Italia Trasporto Aereo ή ITA, πλήρως κρατικής ιδιοκτησίας.
Η κίνηση της Lufthansa συνεχίζει την τάση συγκεντρωτισμού στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά, η οποία πλέον περιλαμβάνει τρεις κύριους ομίλους: Τη Lufthansa, τον όμιλο Air France-KLM και την IAG, τη μητρική εταιρεία των British Airways και Iberia.
O κλάδος περιλαμβάνει και τους low-cost αερομεταφορείς Ryanair Holdings, EasyJet, και την ουγγρική Wizz Air Holdings. Υπάρχουν λίγες εταιρείες που παραμένουν ανεξάρτητες όπως η ΤΑΡ της Πορτογαλίας, η Aegean και η σκανδιναβική SAS.
H Lufthansa σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο της ΙΤΑ σε 94 αεροσκάφη από 71 σήμερα μέχρι το 2027 και το προσωπικό σε 5.500 εργαζόμενους έως τότε. Η ΙΤΑ θα αποτελέσει μέρος της στρατηγικής πολλαπλών «hub» της Lufthansa και θα εδραιώσει τη Ρώμη ως σημαντικό αερολιμένα για τον όμιλο με ιδιαίτερη έμφαση στις μακρινές πτήσεις.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, τα έσοδα της ΙΤΑ θα αυξηθούν στα 4,1 δισ. ευρώ το 2027 από 2,5 δισ. ευρώ που αναμένει φέτος. Η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να πουλήσει το εναπομείναν ποσοστό της «σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα αν οι συμφωνηθέντες στόχοι για το καθαρό χρέος και τα EBITDA ικανοποιηθούν», σύμφωνα με τη Lufthansa.
Για την Lufthansa, η εξαγορά είναι ένα στοίχημα στην ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική απ' ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας μετά την ταχεία επέκταση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Θα απαιτηθεί χρόνος, ωστόσο, για να γίνει η ΙΤΑ κερδοφόρα.
Η πρόσθεση της ΙΤΑ επεκτείνει την παλέτα της Lufthansa που κατέχει πλέον τους πρώην εθνικούς αερομεταφορείς της Αυστρίας, της Ελβετίας και του Βελγίου.