Currys: Γιατί πουλάει τον Κωτσόβολο - Τι αλλάζει στην αγορά 

Currys: Γιατί πουλάει τον Κωτσόβολο - Τι αλλάζει στην αγορά 

Νέες ανακατατάξεις και κινήσεις στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ενδέχεται να πυροδοτήσει η απόφαση της Currys του ομίλου - «ομπρέλα» της Κωτσόβολος - Dixons Southeast Europe να εξετάσει την πώληση της πρώτης και με τις καλύτερες επιδόσεις εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Με δεδομένη την θετική πορεία της αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος, σε μια αγορά, η οποία μετά την πανδημία και την άνοδο των e-shops παρουσιάζει συγκεντρωτικές τάσεις, η Currys θεωρεί την πώλησή της ως μια ένεση ρευστότητας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Και η οποία προέρχεται από τη ραγδαία πτώση της κατανάλωσης στη Βόρεια Ευρώπη και κυρίως στις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς επίσης και στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, συμπεριλαμβανομένης και της Ιρλανδίας.

Η Κωτσόβολος, με τις επιδόσεις της στην ελληνική αγορά έχει καταφέρει να εξελιχθεί ως η μόνη θυγατρική του ομίλου, η οποία στη χρήση 2021-2022, που έληξε πρόσφατα κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις, περίπου, 13%, με κερδοφορία αυξημένη κατά 20%, περίπου. 

Επιπρόσθετα, θεωρείται για την Currys ένα σημαντικό στήριγμα, καθώς οι πωλήσεις της συνεισφέρουν με 20% στις συνολικές πωλήσεις του ομίλου Currys. Η πώληση της Κωτσόβολος, βέβαια, δεν αποτελεί τη μοναδική λύση ενίσχυση της ρευστότητας για την Currys. 

Εκτός από την πώληση του 100% της Κωτσόβολος, η Currys επεξεργάζεται και άλλα δύο σενάρια ενίσχυσης της ρευστότητάς της μέσω αυτής. Το ένα είναι να συνεχίσει να διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, προσπαθώντας να επωφεληθεί από τις επιδόσεις της, ενώ το ενδιάμεσο σενάριο περιλαμβάνει την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και τη διατήρηση ενός μειοψηφικού πακέτου. Η τελική απόφαση για το τι μέλλει γενέσθαι αναμένεται προς το τέλος του 2023.

Στην ελληνκή αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και λευκών συσκευών, επικρατούν σήμερα τρείς βασικές τάσεις. Ο  συνγκεκτρωτισμός, ο σκληρός ανταγωνισμός αλλά και η ταχεία ανάπτυξη των online πωλήσεων και e-shops σε βάρος των φυσικών καταστημάτων και άλλων τρόπων πώλησης που εντάσσονται στο πολυκαναλικό σύστημα. Μια τάση που έγινε εντονότερη την περίοδο της πανδημίας και εξακολουθεί να παραμένει ισχυρή. 

Η Κωτσόβολος με 93 καταστήματα στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο κατέχει την πρώτη θέση, με το Πλαίσιο και το Public - Media Markt να ακολουθούν.

Αυτήν τη στιγμή, με την ανακοίνωση της Currys, στο LSE περί στρατηγικής αναθεώρησης της δραστηριότητας της Κωτσόβολος, δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το αν η ενδεχόμενη πώληση της αλυσίδας δημιουργήσει έδαφος για νέες συνεργασίες, εξαγορές ακόμα και συγχωνεύσεις, καθώς οι εξελίξεις θα εξαρτηθούν από το πακέτο των μετοχών που θα αποφασίσει να πουλήσει η Currys ή αν τελικά διατηρήσει την πλειοψηφία και προχωρήσει σε νέες επενδύσεις. Αυτό θα αποσαφηνιστεί με την ανακοίνωση της τελικής απόφασης του βασικού μετόχου. 

Στην περίπτωση που η στρατηγική αναθεώρηση ενισχύσει την Κωτσόβολος, τότε είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κινήσεις από τους άλλους παίκτες της αγοράς, με στόχο να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό, όχι μόνο σε επίπεδο φυσικών καταστημάτων αλλά και σε επίπεδο online πωλήσεων και φυσικά σε phygital επίπεδο, δηλαδή των συνδυασμό αυτών των δυο.