Στα 4,9 δισ. το ανεκτέλεστο έως τέλος του έτους - Το mega έργο στα Αραβικά Εμιράτα
Αλ. Εξάρχου (Intrakat)

Στα 4,9 δισ. το ανεκτέλεστο έως τέλος του έτους - Το mega έργο στα Αραβικά Εμιράτα

«Έχουμε τη δυνατότητα να γίνουμε η πρώτη κατασκευαστική εταιρεία στη χώρα», ανέφερε προ ολίγου στη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Intrakat ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Αλέξανδρος Εξάρχου.

Ειδικότερα ανέφερε ότι η Intrakat διαθέτει  ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2,1 δισ.ευρώ και το οποίο αναμένεται με την ολοκλήρωση εξαγοράς της Άκτωρ να ξεπεράσει  τα 4,9 δισ. Παράλληλα, όπως ανέφερε, η Intrakat αναδεικύνεται στο δεύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας έχοντας προχωρήσει ήδη σε ισχυροποίηση της κεφαλαιακής της επάρκειας. 

Ο ίδιος δε σημείωσε την ισχυροποίηση της συμμετοχής της από  30 σε 49% στην κοινοπραξία  με την οποία διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. 

Ο κ. Έξαρχου και ο οικονομικός διευθυντής Περικλής Λόντος επιχείρησαν έναν ετήσιο απολογισμό και παράλληλα σκιαγράφησαν την πορεία της Intrakat από τη στιγμή της εξαγοράς  της από το σχήμα Μπάκου - Καυμενάκη- Έξαρχου. Η Intrakat έχει πλέον 560 εργαζομένους και με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ αναμένεται να ξεπεράσει τους 3.360. 

Μέσα σε ένα χρόνο από την αλλαγή διοίκησης , η εταιρεία, όπως είπε ο κ. Έξαρχου, έχει διαφορετική θέση στην αγορά αλλά και άλλη εικόνα μετά από μια σειρά κινήσεων που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 100 εκατ.ευρώ και την εξαγορά της Άκτωρ, η οποία είναι το βήμα που , σύμφωνα με τον κ. Έξαρχου, έφερε την Intrakat στη δέυτερη θέση της αγοράς. 

Το εγχείρημα που αναλάβαμε εξαγοράζοντας την Intrakat το παρομοίασε με την «αλλαγή αλυσίδας ενός ποδηλάτου» εν κινήσει, αναφερόμενος ουσιαστικά στις κινήσεις ενίσχυσης που έγιναν σε επιχειρησιακό, διοικητικό και οικονομικό επίπεδο. Ένα δύσκολο εγχείρημα που, όμως , το πετύχαμε. 

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία προχώρησε στην υπογραφή συμβάσεων ΣΔΙΤ όπως το Καλαμάτα - Πύλος και το Χερσόνησος Νεάπολη του ΒΟΑΚ, όταν πριν είχε μηδενική σχέση με τις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ.

Εκτενής αναφορά έγινε στον τομέα των ιδιωτικών έργων, όπου η εταιρεία έχει προχωρήσει στην ανάληψη σημαντικών εμβληματικών projects όπως είναι ο πύργος στο Ελληνικό, Riviera Tower, αλλά και η συμφδωνία που ανακοινώθηκε σήμερα και αφορά στην ανάληψη έργου 382,7 εκατ.ευρώ για την κατασκευή διυλιστηρίων στα Εμιράτα.

Το τελευταίο έργο όπως εξήγησε μιλώντας στους δημοσιογράφους ο κ. Εξάρχου είναι απόλυτα εξασφαλισμένο και δεν ενέχει κανένα ρίσκο, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με άλλα έργα στη Μέση Ανατολή που είχαν αναλάβει ελληνικές τεχνικές εταιρείες, καθώς διαθέτει εγγυήσεις από την εταιρεία Ecomar, συμφερόντων του εφοπλιστικού δίδυμου,  που είναι οι νέοι μέτοχοι της Intraket και άρα έχει εξασφαλισμένη την αποπληρωμή του.

Σχετικά με την κερδοφορία του ομίλου ο κ. Έξαρχου επανέλαβε την εκτίμηση ότι το 2023 μπορεί να επιτευχθεί το break-even κάτι το οποίο έχει διαφανεί από τα αποτελέσματα που πέτυχε η εταιρεία μετά την αλλαγή διοίκησης. Ο ίδιος ανέφερε ότι από τη χρήση του 2024 είναι πιθανόν η εταιρεία να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος, καθώς η διοίκηση στοχεύει σε σταθερή κερδοφορία και ανάπτυξη των εργασιών. 

Αναφορά έγινε και στο κομμάτι των απορριμμάτων με τον ίδιο να δηλώνει ότι ο όμιλος θα διεκδικήσει τάερ΄γα όταν δοθεί η ευκαιρία, καθώς, όπως εξήγησε, οι διαγωνισμοί έχουν κολλήσει , ωστόσο έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων που δημοπρατεί η Περιφέρεια Αττικής.

Σημαντική είναι η αναφορά που έκανε ο κ. Εξάρχου κατά τη διάρκεια ανάλυσης των πεπραγμένων από τη στιγμή ανάληψης της νέας διοίκησης της Intrakat για την πορεία της μετοχής. Σημείωσε δηλαδή ότι η κεφαλαιοποίησή της, ένα χρόνο πριν, όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά ήταν στα 145 εκατ.ευρώ και πλέον έχει εκτιναχθεί στα 345 εκατ.ευρώ. Για την περαιτέρω πορεία της μετοχής ο ίδιος  θεωρεί ότι η θετική πορεία εργασιών και η αν΄άληψη νέων έργων καθώς και η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ θα λειτουργήσουν θετικά στη συνέχεια για τη μετοχή. 

Για άλλη μια φορά ο ίδιος έθεσε το θέμα των εγγυητικών επιστολών αναφέροντάς το ως το σημαντικότερο πρόβλημα του κλάδου, σημειώνοντας ότι είναι ένα ζήτημα που άπτεται πολικής παρέμβασης καθώς είναι ζωτικής σημασίας (να βρεθούν λύσεις για να απορροφηθούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης° που εξασφαλίζουν και το μεγαλύτερο ίως, ε΄έργων για τις κατασκευαστικές εταιρείες την επόμενη πενταετία. Εκτός από τις τράπεζες, όπως ανέφερε ο ίδιος, έχουμε απευθυνθεί και σε ασφαλιστικές εταιρείες για εγγυητικές επιστολές.

Σε ό,τι αφορά τις ΑΠΕ στόχος της διοίκησης είναι στα φωτοβολταϊκά να λειτουργούν 750 MW συνολικά στην επόμενη τριετία ενώ συνολικά τα υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκια της Intrakat στις ΑΠΕ ανέρχονται στα 2 GW. 

Nέο έργο ύψους 382,7 εκατ. δολαρίων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Σε υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία «ECOMAR STORAGE SOLUTIONS FZE», συνδεδεμένη εταιρεία με την εταιρεία «ECOMAR ENERGY SOLUTIONS», με έδρα στη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς επεξεργασίας και εμπορίας πετρελαίου και φυσικού αερίου και βιώσιμης ασφαλούς διύλισης, για την εκτέλεση του έργου «Ecomar Phase 3 Terminal Project» προχώρησε η Intrakat. To έργο, συνολικού προϋπολογισμού 382.729.700 δολαρίων Η.Π.Α, αφορά στην κατασκευή ενός νέου Τερματικού Σταθμού Αποθήκευσης Πετρελαίου (ΤΣΑΠ) στα Η.Α.Ε., δυναμικότητας 1.300.000 κυβικών μέτρων

Η κατασκευή του νέου ΤΣΑΠ, ο οποίος θα αναβαθμίσει σημαντικά τον στρατηγικό ρόλο της περιοχής, αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Αυγούστου 2023 με χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης τα τέσσερα χρόνια και υλοποίηση σε δύο φάσεις. Ο νέος σταθμός θα περιλαμβάνει 34 καινούριες δεξαμενές οι οποίες θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες διεθνείς προδιαγραφές και τα πλέον σύγχρονα, νέας τεχνολογίας, υλικά.

Με το σύνθετο αυτό έργο, η Intrakat εισέρχεται δυναμικά στον χώρο των Oil & Gas Projects, αποκτώντας σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία, διευρύνοντας το εκτός συνόρων αποτύπωμά της και αυξάνοντας, παράλληλα, το ανεκτέλεστό της κατά 382 εκατ. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2022 το -ιστορικά υψηλό- ανεκτέλεστο της εταιρείας ανερχόταν σε 1,32 δις. Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η εταιρεία υπέγραψε συμβάσεις, ή είναι προς υπογραφή, και συμμετέχει σε μια σειρά νέων, σημαντικών έργων κατασκευών και υποδομών, όπως π.χ. η κατασκευή του ΒΟΑΚ (τμήμα Χερσονήσου – Μαλίων – Νεάπολης) και του Οδικού Άξονα ΝΔ Πελοποννήσου (τμήμα Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης), τη διευθέτηση ρεμάτων στην Ανατολική Αττική, την κατασκευή του Riviera Marina Tower και των Αθλητικών Εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, τα Δίκτυα Διανομής ΔΕΔΔΗΕ, κ.ά., προσθέτοντας συνεχώς νέα τεχνικά αντικείμενα στις δραστηριότητές της.

Ως το τέλος του έτους, οπότε και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ από τις αρμόδιες αρχές, το ανεκτέλεστο του Ομίλου θα υπερβαίνει σημαντικά τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ.